AS «Stīgu tehnoloģijas» un SkyWay projektam aizvadītais gads ir bijis ļoti daudzpusīgs – mēs pabeidzām un prezentējām vairākus ritošā sastāva paraugus, izstrādājām un ieviesām EkoTehnoParkā jaunus tehnoloģiskus ceļa struktūras risinājumus, uzsākām liela mēroga kriptoplatformas izstrādi. Kompānijas inženieri paplašināja savu darbību un izveidoja junimobili – daži no tur izmantotajiem risinājumiem pat lielajiem automobiļu ražotājiem parādījās nesen.
Mēs ne tikai sekojam līdzi globālajām tendencēm, bet veidojam arī paši savu – par otrā līmeņa ātrgaitas sabiedrisko transportu izrāda diezgan būtisku interesi, piemēram, AAE. Var teikt, ka SkyWay projekts ir kļuvis par daļu no lielās tehnoloģiskās kopienas saimes –, kas virza cilvēci uz priekšu un padara cilvēku dzīvi vienkāršāku un labāku.
SkyWay Informācijas dienests piedāvā atskatīties atpakaļ un atcerēties zinātnes un tehnoloģijas kopienas galvenos sasniegumus 2018. gadā. Protams, daudzi no svarīgākajiem notikumiem neiekļuva sarakstā, bet mēs centāmies izvēlēties tos, kas norāda jaunus virzienus un, pēc mūsu domām, noteiks nākotni.
Notika pirmie jonu lidmašīnas testi
Masačūsetsas Tehnoloģijas institūta (MIT) zinātnieki pirmo reizi izveidoja un testējalidmašīnas modeli, kas darbojas ar «jonu vēju». Šo parādību raksturo jonizēta gaisa plūsmas veidošanās starp diviem elektrodiem, kas izvietoti atsevišķi viens no otra un kuriem tiek padots augstspriegums. Agrāk tika uzskatīts, ka dzinēji, kas izmanto šo efektu, nevar nodrošināt lielu vilkmi, tomēr tagad MIIT speciālistiem ir izdevies atspēkot šo teoriju. Viņi izgatavoja vairākus eksperimentālos lidaparātus un nosauca tos par liftieriem vai jonoletiem. Zem spārnu konsolēm pētnieki konstatēja četrus horizontālus elektrodu pārus, kuru dēļ rodas jonu vēja parādība.
Testu laikā slēgtā telpā jonoleta modeli ar 5 metru spārnu vēzienu un 2,5 kilogramu svaru vispirms palaida ar katapulta palīdzību ar izslēgtu motoru. Modeļa planējuma attālums bija vidēji 10 metri. Pēc tam tika veikta testu sērija ar ieslēgtu motoru. Modeļa vidējais lidojuma attālums bija 45 metri, bet maksimālais –60.
Tiek pieņemts, ka jonu dzinēju konstrukcijas uzlabošana ļaus izveidot efektīvākas, videi draudzīgākas un ekonomiskākas spēkiekārtas, nekā tās, ko izmanto mūsdienu lidmašīnās. Turklāt, tās būs nepieciešams retāk remontēt – šādiem dzinējiem nav kustīgās daļas.