Skyway 59794
SkyWay lielākajā krievvalodīgajā laikrakstā
Viens no lielākajiem krievvalodīgajiem laikrakstiem, «Komsomoļskaja pravda» apkopoja aizejošā gada rezultātus. Galveno 2018. gada notikumu sarakstā kompānija «Stīgu tehnoloģijas» bija atzīmēta trīs reizes.
Jūnijā SkyWay paziņoja par pāreju uz automatizētu ražošanas sistēmu. Industrijas 4.0 ieviešana – tas ir svarīgs solis uz jaunu tehnoloģisko modeli ražošanā. Digitalizācijas programma ļauj koordinēt visu struktūrvienību darbu un maksimāli automatizēt ražošanu:
«Industrija 4.0 tehnoloģiju izmantošana - tas ir viens no stīgu transporta soļiem pretī plaša mēroga izplatībai: digitālā attīstība ļauj viegli nodot ritošā sastāva un infrastruktūras sastāvdaļu tehnoloģiju automatizētai ražošanai jebkurā vietā uz planētas».
Augustā, ikgadējā festivālā EcoFest, SkyWay ģenerālkonstruktors Anatolijs Junickis pastāstīja par sasniegtajiem rezultātiem un projekta attīstības plāniem. Festivāls pulcēja rekordlielu auditoriju:
«EcoFest 2018 tiešsaistē vēroja vairāk nekā 40 tūkstoši cilvēku. 5 tūkstoši viesu, kas šogad apmeklēja EkoTehnoParku, pirmo reizi veica liela mēroga testa braucienu, kura ietvaros visi stīgu transporta kompleksa elementi strādāja bez traucējumiem un apstājas visu dienu».
Septembris palicis atmiņā ar ātrgaitas Junibusa prezentāciju starptautiskajā transporta izstādē Innotrans Berlīnē:
«…Junibuss - SkyWay stīgu transporta flagmanis – paredzēts braukšanai ar ātrumu līdz 500 km/h. Tā futūristiskā forma – tas ir kompānijas inženieru darba rezultāts pie transportlīdzekļa aerodinamikas. Inovatīvā moduļa testi tiks veikti Apvienotajos Arābu Emirātos».
Myfin.by: SkyWay – tie ir profesionāļi ar izcilu izglītību
Lielākā Baltkrievijas interneta vietne par finansēm un biznesu Myfin.by publicēja rakstu, kurā pastāstīja par speciālistu atlases īpatnībām darbam SkyWay.
Kā atzīmēts publikācijā, Baltkrievijā nav universitātes programmas, kas spēj apmācīt speciālistus stīgu transporta virzienā. Stīgu transporta izstrādātāju uzdevumi ir unikāli, tāpēc kompānija pievērš īpašu uzmanību darbinieku attīstībai, spējai pieņemt nestandarta lēmumus.
«В «Stīgu tehnoloģijās» tiek izmantota īpaša programmatūra Industrija 4.0, strādāt ar kuru Baltkrievijā prot tikai daži speciālisti. Tāpēc, kad jaunatnācējs pievienojas kompānijai, viņam vēl ir jāiziet «jaunā cīnītāja kurss», kur viņš iegūst prasmes vispārējā digitālās attīstības vidē. (& hellip Apmācībai kompānijā tiek pievērsta liela uzmanība: vēl ir angļu valodas kursi, kas ir kļuvuši pierasti lielpilsētu kompānijās, un citas neparastas programmas, kas tiek veiktas sadarbībā ar izglītības centriem».
Par crowdinvesting izveidošanas vēsturi kompānijā
Raksts «Imidža imitācija vai uz citu pleciem uz paradīzi», kas publicēts vietnē rsw-systems.com 2018. gada 27.decembrī, izraisīja rezonansi SkyWay investoru kopienā. Lasītāju auditorija sadalījās divās nometnēs: vieni apgalvoja, ka publikācijas varoņa Sergeja Semenova uzvedība saistībā ar trešo pušu projektu reklamēšanu uz SkyWay imidža fona ir absolūti normāla, citi piekrita materiāla autora viedoklim. Turklāt, daudzi apgalvoja, ka SkyWay finansēšanas modeļa izveide, kā arī turpmākā attīstība — ir tikai Semenova nopelns, jo Junickis – ir vienkārši inženieris un izgudrotājs, kurš nevarēja paveikt šāda veida darbu.
Ap inženieri Junicki, stīgu transporta radīšanas, tostarp pašreizējās attīstības stadijas vēsturi, kad tiek izmantots crowdinvesting, ir daudz pieņēmumu un dažreiz tiešu melu.
Tieši tāpēc Anatolijs Junickis bieži vien ir tik skarbi kritisks attiecībā uz viltus izteicieniem par sevi un viņa visas dzīves projektu – SkyWay tehnoloģiju. Šajā sakarā mēs uzskatām, ka ir nepieciešams izskaidrot jautājumu par SkyWay finansēšanas sistēmas izveidi, par ko mēs aprunājāmies ar cilvēkiem, kuri strādāja Anatolija Junicka komandā kopš 2013. gada sākuma un stāvēja pie SkyWay projekta pirmsākumiem kopš 1977. gada.
Priekšvēsture: crowdinvesting līdz 2013. gadam
Finansējuma nodrošināšana stīgu transporta attīstībai – viens no vissarežģītākajiem uzdevumiem, kas tehnoloģijas autoram Anatolijam Junickim vairāk nekā 40 gadus bija jārisina paralēli inženiertehniskajai darbībai. Dažādos posmos finansējumu SkyWay stīgu transporta attīstībai piešķīra Padomju Miera fonds un ANO, oligarhi un politiķi, kā arī, protams, pats tehnoloģijas autors, viņa radinieki un draugi. Turklāt, galvenā loma investīciju piesaistē vienmēr bija pašam Anatolijam Junickim, kurš tieši piedalījās visās sarunās par partnerību, vadīja darbu ar dotācijām utt. Viņš arī stāvēja pie crowdinvesting finansēšanas modeļa pirmsākuma tā mūsdienīgajā veidā, kas sāka veidoties 2013. gada pavasarī, kad inženieris vēl nebija tuvu pazīstams ar tiem, kuri tā radīšanas nopelnus piedēvē sev, tostarp Sergejs Semenovs.
Pirms crowdinvesting SkyWay projektā, Junickis jau kopš 1998. gada izmantoja līdzīgu modeli, lai finansētu darbu ar stīgu transportu Krievijā un Ukrainā (vairāki simti investoru). Tāda pati investīciju sistēma, turklāt pilnīgi likumīga saskaņā ar Austrālijas tiesību aktiem, tika izmantota Austrālijas lielākajā crowdinvesting platformā ASSOB, vienā no pirmajām pasaulē, tā tika piemērota arī Junicka izveidotās Austrālijas kompāniju grupas darbības laikā (kopā 5 Austrālijas kompānijas un viena Inženiertehniskā pārstāvniecība Minskā – analogs tagadējai AS «Stīgu tehnoloģijas». Lai pārliecinātu ASSOB vadību, ka STU (Junicka stīgu tehnoloģijas – tā tad saucās SkyWay) nav finanšu piramīda, bet izrāviena transporta un infrastruktūras tehnoloģija, kas var padarīt pasauli labāku, izgudrotājam bija jāiesniedz projekta prezentācija šīs platformas galvenajā mītnē Golkoste pilsētā – demonstrējot savu zinātnisko monogrāfiju «Stīgu transporta sistēmas: uz Zemes un kosmosā» un desmit kilogramu stīgu sliedes nogrieznis mērogā 1: 1, kas tika atvests no Maskavas. Izmantojot crowdinvesting, tad tika piesaistīti vairāki miljoni dolāru no aptuveni tūkstots investoriem. Tomēr, Junicka labākais draugs, jaunākais partneris un Austrālijas kompāniju vadītājs (ģenerāldirektors) Viktors Uzlovs sākotnēji izplānoja, bet pēc tam pakāpeniski veica raidera konfiskāciju, nozaga visu naudu un izraisīja visu Austrālijas kompāniju grupas bankrotu.
Pēc šiem notikumiem Junickim vajadzēja apmēram 3 gadus (2011. – 2013.), lai patstāvīgi izstrādātu drošu un aizsargātu investīciju sistēmu, kas balstīta uz crowdinvesting, uz kuras bāzes pēdējo 4 gadu laikā izauga liels holdings, kurā strādā desmitiem tūkstoši cilvēku, tostarp 800 inženieri Inženiertehniskajā kompānijā AS «Stīgu Tehnoloģijas» Minskā. (Turklāt, Junickis neatsakās no savām saistībām pret tiem, kuri investēja stīgu transportā pirms 2014. gada, un kompensē viņu līdzdalību SkyWay projektā uz savu daļu rēķina).
Crowdinvesting starts SkyWay un Junicka iepazīšanās ar Semenovu
2013. gadā, uzsākot SkyWay projektu, tostarp finansēšanas sistēmas izveidei, Junickis ieguldīja aptuveni 300 000 ASV dolāru personīgo līdzekļu. Ne tikai vadītāja, bet vairumā gadījumu arī izpildītāja darbs, ko veica viņš pats, ietvēra vairākus posmus:
1) Neatkarīgas starptautiskas novērtējuma kompānijas pasūtījums un noformējums atskaites veidā, inženiera Junicka intelektuālā īpašuma novērtējums pēc WIPO metodikas – ekskluzīvas tiesības uz know-how Junicka stīgu transportā (vērtējums – aptuveni 400 miljardi dolāru)
2) SkyWay kompāniju grupas izveide Londonā un Britu Virdžīnu salās ar vienu dibinātāju – Anatoliju Junicki
3) Biroja izveidošana Maskavā un darbinieku pieņemšana darbā
4) Atbilstošu iekārtu iegāde, tostarp tehniskā atbalsta dienestam
5) Vietnes, personīgā kabineta pasūtīšana, kā arī pirmā motivējošā video (turklāt, visu šo servisu teksta daļu, tostarp teksta scenāriju uzrakstīja personīgi Junickis, bet, tā saucamās, «боли» tehnoloģijas (vides draudzīgums, drošība, efektivitāte, kosmisms и т.д.) Junickis rakstīja divas nedēļas Jaungada brīvdienu laikā, tostarp naktīs, kad vairums cilvēku atpūšas
6) Videouzruna inženieris Junickis planētas Zeme iedzīvotājiem par lielākā biznesa visā civilizācijas vēsturē uzsākšanu un 21 videoatbilde uz galvenajiem investoru jautājumiem
7) Pirmo investoru desmitu piesaiste – viņi visi bija personīgi pazīstami ar inženieri Junicki un personīgi viņa motivēti (tā sauktais «tuvais» autora loks)
2013. gada beigās Anatolijs Junickis sāka meklēt darbiniekus, kuri strādātu pie projekta realizācijas uz līguma pamata un pastāvīgi, papildus citiem pastāvīgajiem darbiniekiem un partneriem (Deniss Junickis un Nadežda Kosareva). Starp tiem bija Sergejs Sibirjakovs, Viktors Baburins un uz to brīdi pavisam jauniņais Sergejs Semenovs. Saskaņā ar mūsu aptaujāto dalībnieku atmiņām, viņu galvenais jautājums bija aptuveni šāds: «Cik Junickis viņiem maksās?». Junickis apsolīja vairāk, nekā viņi prasīja. Un, jau no paša sākuma, viņš to izpildīja, bet laika gaitā – arī ievērojami pārsniedza šīs divpusējās līgumiskās saistības. Tā sākās Junicka sadarbība ar cilvēkiem, kuri šodien saka, ka viņi «stāvēja pie pirmsākumiem» un kaut ko radīja, bet patiesībā viņi bija pieņemti darbā, lai attīstītu to, kas bija radīts pirms viņiem un bez viņu līdzdalības.
Ar Sergeju Semenovu, kurš šodien apgalvo, ka viņš bija tas, kurš izveidoja crowdinvesting SkyWay, Junickis pirms tam, kad pieņēma viņu darbā, bija redzējies pāris reizes 2012. un 2013. gadā. Viņš solīja «zelta kalnus» un uzstājīgi aicināja SkyWay autoru uz tikšanos ar Žaku Freske (apmēram tā, kā šodien viņš visus SkaiVejiešus aicina uz «Dujunova riteni», kad šis slavenais 96 gadus vecais amerikāņu futūrists ieradās uz konferenci Krievijā, Sanktpēterburgā. Detaļās zinot un apzinoties «Projekta Venēra» utopismu, šī visā pasaulē pazīstamā ražošanas inženiera un rūpnieciskā dizainera, kuram vispār nav transporta infrastruktūra «nākotnes pilsētās», Junickis no tikšanās ar Žaku Fresko atteicās, bet vēlāk uzaicināja Semenovu strādāt pie sava globālā projekta īstenošanas, kas daudzos aspektos ir daudz pamatīgāk izstrādāts un perspektīvs. Tomēr sadarbība bija īslaicīga. Jau pašā darba sākumā Semenovs bez pamatota iemesla neieradās darbā 3 dienas, tāpēc, kā darbinieks, viņš tika atlaists (paliekot crowdinvesting sistēmā kā pirmais izveidoto daudzlīmeņu struktūru tīklā). Semenovs vienkārši nokļuva īstajā laikā īstajā vietā.
Augt kopā ar kompāniju: neveiksmīgi piemēri no Semenova līdz Sibirjakovam
Šodien Sergejs Semenovs – viens no tiem, kuri nevarēja vai negribēja augt kopā ar kompāniju, tiem, kuri dažādos gados no tās atdalījās, kā balasts, kas kavē progresu. Draugi un partneri tiek iepazīti bēdās, ne tikai priekā. Ne Semenovs, ne Sibirjakovs, ne Baburins, kurus daudzi uztver gandrīz kā SkyWay līdzdibinātājus, nav izgājuši kopā ar Junicki «uguni un ūdeni» (lai ko savos vebināros nesludinātu Sergejs Sibirjakovs – viņš nebija līdzās 10 gadus, kad Junickim klājās īpaši grūti), viņi salūza uz «vara caurulēm», kad viņu ienākumi krietni pieauga. Semenovs «atdalījās» no projekta 2014. gada septembrī, uz Lietuvas «spiegu skandāla» fona, kad viņš visu pameta un, nevienu nebrīdinot, uz mēnesi aizbrauca kāzu ceļojumā apkārt pasaulei, pēc tam Junickis pat pārtrauca ar viņu sazināties. Baburins tika atbrīvots pēc EkoFesta 2018, kad kļuva pilnīgi skaidrs, ka viņš vairs neatbilst savam amatam kompāniju grupā un ir kļuvis par «vājo posmu» projekta ārzemju attīstībā, bet Sibirjakovs tika atbrīvots 2018. gada septembra beigās ar investīciju fonda «SkyWay Capital», kur viņš skaitījās kā direktors, valdes lēmumu, kā tas pats «vājais posms» crowdinvesting top-menedžmentā.
Lielākā daļa no pieņemtajiem darbiniekiem tā arī nekļuva par projekta investoriem vārda pilnā nozīmē. Rezultātā viņi izrādījās nepietiekami motivēti un noteiktā stadijā, būdami apmierināti ar algām un darba apstākļiem, parādīja iniciatīvas un darba ražīguma samazināšanos, esot ar «freebie» daļu biznesā. Ja Sergejs Semenovs 2014. gada sākumā, testējot savu personīgo kabinetu, ieguldīja savus 100 ASV dolārus (tā arī ir visa viņa investīcija; tiesa, atnākot darbā SkyWay, viņš apsolīja ieguldīt tehnoloģijā 100 000 dolāru, ko viņš it kā esot nopelnījis MMM 2011–2013), tad ne Sibirjakovs, ne Baburins pat to nedarīja – viņi saņēma opcijā visas savas daļas kā inženiera Junicka dāvanu no viņa personīgajām daļām, kuras Junickis, saskaņā ar noteiktām divpusējām saistībām, attiecīgi samazināja.
Neatkarīgi no tā, cik lieliska ir šī tehnoloģija, bez efektīvas, godīgas un pienācīgas vadības tā nekad nenonāks pasaules tirgū – to izvazās un izlaupīs vājais un negodīgais menedžments. Kas ne vienreiz vien ir noticis ar Junicki – 30 biznesa gados, sākot ar 1988. gadu, viņam 7 reizes visu atņēma, līdz nullei, viņa partneri un algoti vadītāji, nevis valsts, policija ar miliciju vai prokuratūra ar KGB (Lietuva neietilpst šajā skaitā – tur valsts visu atņēma un atgrieza). Tāpēc inženieris Junickis, kurš daudzajos gados ir kļuvis par veiksmīgu uzņēmēju un kompetentu vadītāju, saprot viņa radītā biznesa drošību labāk, nekā visas pārējās ieinteresētās personas (tie paši Semenovs, Sibirjakovs un Baburins), kuriem nav šādas pieredzes, kopā ņemot. Un tieši Junickis pilnībā uzņēmās atbildību par izrāviena transporta un infrastruktūras tehnoloģiju un investīcijām tajā.
Tāpēc tikai viņam ir jāizlemj, kuram strādāt kopā ar viņu, un kuram – iet savu ceļu. Šeit ir tikai viens soģis – nākotne. Ja tā būs veiksmīga un pārticīga, tātad, taisnība bija inženierim Junickim. Viņam nekad nav bijis, un nekad nebūs kronis, kā daži uzskata. Viņš – pragmatiķis un kompetents inženieris ne tikai tehniskajā, bet arī sociālajā, finanšu un komerciālajā inženierijā.
Hubble par SkyWay: Vai šis transports izmainīs cilvēci?
Nevar nepiekrist, ka tikai pati ideja un izpildījums vien ir ievērības cienīgs.
Office Life: Baltkrievi arābu «Silīcija ielejā»
SkyWay projekta pastāvīgā informācijas partnera, žurnāla Office Life jaunajā rakstā stāstīts par AS «Stīgu tehnoloģijas» inženieru panākumiem Baltkrievijā un stīgu transporta perspektīvām Apvienotajos Arābu Emirātos:
«Pēc daudzajām izstādēm un reprezentatīviem apmeklējumiem projekta testa vietā – EkoTehnoParkā, kuru laikā baltkrievu jaunums tika pārbaudīts caur palielināmo stiklu, projektam tika sniegts piedāvājums, no kura ir grūti atteikties: Stīgu transports ieguva vietu Šārdžas Inovāciju zinātniski pētnieciskajā tehnoloģiju parkā Apvienotajos Arābu Emirātos. Cilvēkiem, kas seko jaunumiem tehnoloģiju pasaulē, AAE jau ir izdevies nopelnīt jaunās Silīcija ielejas slavu: tur tiek atbalstīti visdrosmīgākie projekti, – no lidojošiem taksometriem līdz blokčeina startapiem& raquo;.
Pilnu raksta versiju lasiet saite
Anatolijs Junickis publicējis eseju par intelektuālā debīlisma fenomenu
Anatolijs Junickis izveidojis kontu «Live Journal». Informācija par to parādījās viņa lapā Twitter . Pirmā publikācija ir eseja par intelektuālā debīlisma fenomenu – jēdziens, ko pirmo reizi ieviesa pārskata ietvaros, SkyWay ģenerālkonstruktors par MIIT profesora V. Zyleva blogu. B. «Viņš noteikti ir intelektuālis – profesors, tehnisko zinātņu doktors», tad attiecībā uz Zylevu konstatēja Junickis. «Bet, ir vēl īpaša intelektuāļu kasta (es to sapratu jau sen). Intelektuālais debīlisms. Un Zylevs & ndash; spilgta figūra, kas pieder šai kategorijai. Ar debīliķiem ir ļoti grūti runāt, jo viņi nedzird, viņi nespēj dzirdēt ne argumentus, ne sarunu biedru, ne jautājumu būtību, kurus viņi cenšas kritizēt (turklāt, viņi to dara agresīvi).».
Pašlaik publicētajā esejā inženieris detalizēti analizē ieviesto jēdzienu, pamatojot viņa aprakstītās parādības analīzi ne tik daudz uz Zyleva, kā uz populārā Baltkrievu informācijas portāla Onliner pēdējās publikācijas par SkyWay piemēra.
«Intelektuāļi, kas aicināti radīt un attīstīt idejas priekš visiem pārējiem sabiedrības locekļiem, brīvprātīgi vai modes pēc, ir vāja pozīcija un izrādās debīliķi (no lat. debilis - «vājš», «nepstabils»», konstatē Anatolijs Junickis. «Turpinot intelektuāļu tradicionālo lomu, viņi uzspiež savu vājumu un debīlismu sabiedrībai kopumā. Ideju radīšanas un attīstības funkcija tiek pasniegta tenku līmenī, kas nav balstītas uz faktiem vai analīzi, bet izdomājumiem un slimīgu debīliķa vēlmi aizstāvēt savu vājumu, kas ir iespējams tikai pazemojot citu.».
Kā intelektuālā debīlisma raksturīgās nostādnes, kas izpaužas kā Onliner publikācijā, tā blogera V. Zyleva B video, Junickis min:
Nedarboties bez autoritātes apstiprinājuma, bet ne arī neapšaubīt autoritāti Analizēt objektu, pamatojoties ne tik daudz uz tā īpašībām, cik uz saviem priekšstatiem par šīm īpašībām, kas pamatoti ar savām ierobežotajām zināšanām un pieredzi Analīzes laikā sadalīt izskatāmo objektu daļās, nepamanot sinerģiju no šo daļu apvienošanas analizētajā objektā, Izskaidrot visu no viduvējības viedokļa, t.i. – paša stulbuma, Nespēt atzīt savu kļūdu, līdz pēdējam aizstāvēt savu viedokli & ndash; pretēji visiem prakses, veselā saprāta un vispārējo zināšanu argumentiem.Pēc autora domām, «intelektuālajā debīlismā ir apvienots vispretīgākais, kas tikai var asociēties ar gara darbību tā deģenerācijas posmā. neatkarības trūkums, nespēja koncentrēt uzmanību, ierobežotība, viduvējība un bezatbildība. Tomēr, tas, kas attiecas uz intelektuālo darbību klasiskajā izpratnē un ir pretējs attiecībā uz minēto, intelektuālajam debīliķim nav raksturīgs. Šajā, kā arī ārkārtīgi plaši izplatītajā intelektuālajā debīlismā, kas noticis pēdējā laikā, pastāv lielas briesmas sabiedrībai».
Kā piemēru cilvēkiem ar atšķirīgu attieksmi pret realitāti, nekā intelektuālais debīlisms, Junickis min SkyWay investorus. «Šie cilvēki, kurus es redzu visur, nepieņem intelektuālo debīliķu radītos virspusējos spriedelējumus, vai meklē dziļākas nozīmes skaidrojumu, nekā šis patēriņa piedāvājums. Es zinu, ka investēt manā tehnoloģijā izšķīrās galvenokārt tie, kas atrada laiku un enerģiju to rūpīgi izpētīt, izlasīt grāmatas un rakstus, uzdot jautājumus un saņemt uz tiem atbildes
Cilvēku apvienošanas pieredze SkyWay projekta ietvaros liecina par to, ka vēl ir iespējams pretoties intelektuālajam debīlismam. Priekš tam ir pietiekami izvēlēties mērķus ārpus tās mazās letes, ko mums piedāvā patērētājsabiedrība, un drosmi virzīties uz to sasniegšanu, balstoties tikai uz mūsu pašu spēkiem un savu intelektu», stāsta savā rakstā stīgu transporta autors. Anatolija Junicka izteicieni izklausās pietiekami stingri un kategoriski, pie kā daudzi, kas seko SkyWay projektam, jau varēja pierast. Tomēr, pasniegšanas forma izskatās neparasti.
Fakts, ka inženieris reģistrējies «LiveJournal», kā arī esejas tekstā minējis arī kādu otro materiālu, ierosina iespēju publicēt šāda veida publikāciju sēriju. Iespējams, izgudrotājs ir nolēmis beidzot realizēt katrai personai piešķirtās civilās un morālās tiesības publiski paust savu nostāju jautājumos, kas tieši viņu ietekmē. Un, ja tā, tad tas attiecas arī uz SkyWay investoriem. Parakstāmies uz «Žurnāls», sekojam jaunumiem.
Žurnāls: https://unitsky.livejournal.com/
«Eksperts Ural»: stīgu transporta loma nākotnes pilsētās
Urālu Valsts arhitektūras un mākslas universitātes profesors Mihails Matvejevs intervijā tīkla izdevumam «Eksperts-Ural»pastāstīja par savu pilsētu attīstības redzējumu.
Savā projektā Mihails Matvejevs ierosināja virszemes pilsētu veidošanas koncepciju ar to pakāpenisku izvešanu ar visu infrastruktūru otrajā līmenī. Pēc arhitekta domām, būvniecība ir jāveic apkārt daudzlīmeņu transporta sistēmai. Pēc eksperta domām, SkyWay atbilst visām prasībām:
«Tas ir bezpilota ātrgaitas videi draudzīgs transports. Tam jābūt gan individuālam, gan grupveida, mēs tajā varam ieiet tieši no mūsu dzīvokļa, priekš tam nav nepieciešams nolaisties lejā. Šādi transporta veidi jau ir izveidoti un tiek ieviesti megapolisēs. Piemēram, pie Minskas notiek EkoTehnoParka būvniecība, kur tiek piemērota SkyWay — virszemes transporta sistēma, kurā kustība tiek organizēta, izmantojot piekares sliedes, kas nostieptas starp balstiem.
Augošās debesu pilsētas struktūras transporta sistēma ne tikai kļūs par otrā slāņa iedzīvotāju pārvietošanās veidu, bet arī tiks integrēta pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā. Pateicoties pārvietošanās ātrumam un sastrēgumu trūkumam, šāda transporta sistēma kļūs par galveno iedzīvotāju pārvietošanās līdzekli pilsētā.».
Pilsētu vertikālās izaugsmes ideja nav jauna: jau 30-tajos gados tika izveidoti augstceltņu būvniecības projekti. PSRS – Padomju Pils 495 metru augstumā, kas tā arī netika uzbūvēta, vēlāk Japānā bija projekts 4000 metru augstumā X-speed 4000. Mūsdienu metropoli jau ir grūti iedomāties bez debesskrāpjiem. Pašreizējie izstrādājumi būvniecības tehnoloģiju un jaunu materiālu jomā ļauj īstenot šādus projektus, bet transporta jautājums paliek atklāts.
Koncepcija, kas atbilst Mihaila Matvejeva idejām, tiek izstrādāta SkyWay projektā. SkyWay risinājums «otrā līmeņa metropolei» ietver lineāro pilsētu būvniecību, ko savieno daudzfunkcionāla stīgu infrastruktūra. Ātrie un ērtie no loģistikas viedokļa transporta tīkli ļaus atteikties no «ant-cities» un dos iespēju cilvēkiem apmesties ērtākos apstākļos ievērojamā attālumā no centra.
Jauns ražošanas uzdevums SkyWay – gatavojamies izpildīt līgumus!
Lieliski, vēl viens ražošanas cehs tiek būvēts, kuru plānots pabeigt uz vasaras beigām. Šis jau būs šerijveida ražošnai.
Pievienots video ar aprakstu.
Sagaidiet: junikaru tropu izpildījumā
AS «Stīgu tehnoloģijas» ģēnerālkonstruktora Anatolija Junicka vadībā kompānijas speciālisti dara unikāli sarežģītu darbu, strādājot pie stīgu transporta būvniecības projekta Šārdžas (Apvienoie Arābu Emirāti) Inovatīvo zinātnisko pētījumu tehnoloģiju parkā, Tuvo Austrumu Silīcija ielejā.
Viss SkyWay transporta un infrastruktūras komplekss tiks prezentēts Šārdžā, bet šodien mēs pievērsīsimies tikai ritošajam sastāvam, pirmajam no astoņiem veidiem, kas drīz būs gatavs darbam tropos.
Tātad, iepazīstieties: Unicar U4-431-01 vai Junikars-T. «T» virsrakstā nozīmē, ka tas tika izstrādāts tieši SkyWay inovāciju centra tropu klimatiskajiem apstākļiem Šārdžā.
Junikaram-Т būs virkne uzlabojumu:
Maksimālā ekspluatācijas temperatūras palielināsies no +40 līdz +60 °C; Salona iekšienē tiks uzturēta temperatūra +20-23 °C; Visu sistēmu dublēšanās: divi gaisa kondicionieri, divas dzesēšanas sistēmas, divas baterijas, divi uzlādes veidi – kontaktligzda un strāvas savācējs; Atjaunināta bremžu sistēma; Hidrauliskā piekare; Jaudīgāki elektromotori; Uzlabota durvju piedziņa; Uzlabota tehniskās redzamības sistēma; VIP-salons: 4 sēdvietas (bija 6 sēdvietas), divi ādas VIP krēsli, divi mazie izvelkamie sēdekļi (personālam), izvelkamais galds, televizors ar 32 collu ekrāna diagonāli, ledusskapis, kafijas turētāji, spēcīgāki skaļruņi, Stikla paketes; Izeja uz abām pusēm.Visu pārējo jūs uzzināsiet intervijā ar AS «Stīgu Tehnoloģijas» ritošā sastāva pārvaldes vadītāju Andreju Zaicevu (video pievienots)
Futurism.com: ko tad, ja kosmosa transports kļūs «atkārtoti izmantojams»?
Visplanētas transportlīdzekļa izveide – viens no SkyWay stratēģiskajiem uzdevumiem. Liela mēroga stīgu ceļu tīkla izveide, kas jau ir sākusies Baltkrievijas EkoTehnoParka un projektu Dubaijā un Šārdžā ietvaros, bija pirmais solis šī liela mēroga projekta īstenošanā.
Visplanētas transportlīdzekļa izstrādes un būvniecības nozīmīgumu apstiprina tas, ka pat eksperti astronautikas jomā, kā NASA, runā par to, ka raķešu astronautika nopietni apdraud apkārtējo vidi. Raķešu palaišana rada ievērojamu kaitējumu Zemes ozona slānim, turklāt, darbojas ar ļoti zemu efektivitāti, Tikai divas reizes mēnesī startējot vienai kompānijai SpaceX, kopējās CO2 emisijas var sasniegt līdz 4400 tonnām gadā. Turklāt, raķetes lietderīgā slodze – ir tikai 4,5% no kopējās transportlīdzekļa masas (Falcon Heavy).
Par alternatīvu raķešu kosmosa apgūšanai, ko izstrādā Anatolijs Junickis, mēs pastāstījām autoritatīvai amerikāņu vietnei par zinātni un tehniku Futurism.com. Portāla komanda izpētīja mūsu viedokli, veica savus pētījumus un nonāca pie tādiem pašiem secinājumiem, kā Visplanētas Transportlīdzekļa būvniecības atbalstītāji – raķetes pašlaik aktīvi attīstās, tomēr pašā to darba principā pastāv draudi videi un ekonomiska neefektivitāte.
Dažos aspektos amerikāņu žurnālisti joprojām pilnībā nepiekrīt Anatolija Junicka viedoklim. Viņi apšauba nepieciešamību īstenot liela mēroga kosmosa projektus, kam ir vajadzīgi lieli līdzekļi, lai risinātu tūlītējās problēmas. Tomēr viņi izvirzīja svarīgu, izšķirošu jautājumu par Visplanētas Transportlīdzekļa būvniecības perspektīvām:
«Ja gala produkts varēs aizstāt visas raķetes, ko mēs gatavojamies palaist kosmosa industrijas nākotnē, tad investēšana vienā vienīgā, kas neizmanto fosilo kurināmo, ir tā vērta.
Pilnu tekstu krievu valodā lasiet по ссылке.