Ūdeņraža elementu darbināmās automašīnas - nav nekāds jaunums, kaut arī ir samērā sarežģīti sastapt tādu mašīnu valstī, kur tās ir atļautas un var nopirkt…
Sinot Aqua - 113 metrus garš Bila Geitsa… em, jahta :D20
Vai šis attīstības virziens iegūs jaunu sparu, šobrīd nav skaidrs, bet ir skaidrs tas, ka jauns aparāts, kurš izmantos šāda veida degvielu būs jaunā jahta.
Microsoft dibinātājs un viens no legāli turīgākajiem cilvēkiem pasaulē Bils Geitss iegādājies pirmo ar ūdeņraža elementiem darbināmo luksusa super-jahtu 644 000 000 USD vērtībā, kuru pagājušajā gadā publiskoja Nīderlandes dizaina firma Sinot jahtu izstādē (Monako).
Runājot par pagājušā gada projektu, dizainers Sanders Sinots sacīja: “Lai attīstītu Aqua, mēs ieguvām iedvesmu no zinoša, tālredzīga nākamā īpašnieka dzīvesveida, ūdens šķidruma daudzpusības un vismodernākajām tehnoloģijām, un to apvienos super-kuģis ar patiesi inovatīvām funkcijām.”
Sinot Aqua - 113 metrus gara jahta, kuras vērtība 644 000 000 USD, savai darbībai izmanto šķidru ūdeņradi. Lai šādu degvielu uzglabātu divos ar 28 tonnu ietilpību hermētiskos rezervuāros, tie būs atdzesēti līdz -253°C (-423F) temperatūrai.
Laivai ir pieci klāji un vieta 14 viesu un 31 apkalpes locekļu uzņemšanai. Papildus videi draudzīga īpašība - ar želeju pildīti uguns trauki, kas ļauj viesiem justies silti ārā, nededzinot malku vai ogles.
Šādai laivai nav jābūt ātrākajai - kā gan līdzcilvēki paspēs novērtēt tās skaistumu, kā arī tās viesi vēlēsies baudīt skaistumu, tāpēc tās kustību graciozitāti nodrošinās divi elektromotori katrs ar 1 MWt jaudu. Maksimālais ātrums - 17 mezgli (~ 32 km/h), un plānotais nobraucamais attālums ar pilnu bāku (~ 6000 km).
Ņemot vērā to, ka uzpildes stacijas šādai jahtai nebūs gluži katrā ostā, tā būs aprīkota ar rezerves dīzeļdzinēju..
Laiva būs gatava 2024. gadā.