Skolnieku ar veselu galvu nevarot labprātīgi piedabūt kaut ko iemācīties ārpus tā ko skolā neuzdod -- tāpat laikam tie ar veselām galvām pieauguši nekad nedarīs neko ko priekšniecība neliek un neapmaksā. Mana iecere adresēta tiem kam nav gluži veselas galvas -- tiem kam ir "šķidras smadzenes", "ķīselis galvā", tiem, kuri nekad nezina kas skolā uzdots, jo tas ir garlaicīgi un apnicīgi, tiem, kam formulas, teorēmas un visādi likumi un ierobežojumi ir tikai kā informācija zināšanai, bet ne kā rīkojuma un aizliedzošās ceļazīmes -- tiem kas nav tādi kā visi citi --- tiem kas mūžīgi nodarbojas ne ar to, kas uzdots, un, ja nodarbojas, tad dara to ne tā kā visi -OLIMPIĀDIEŠIEM
Šada domāšanas maniere stabili parādās un tiek apzināti lietota jau 4 -5 kl.. (( Es pats 1-4 kl skaitījos neapmācāms -- tie bija tālo 60 gadu beigās -- skolnieciņi vēl rakstīja ar spalvu un tinti , staigāja pretīgi zilās skolas formās un puiku frizūra bija pliks pakausis un cekuliņš virs pieres -nu neņēma mana saprašana pretī prūšu skolu, trulu zubrīšanu un vēl trulāku atgremošanu tādā mērā ka pedagogu troika mani gandrīz uz "muļķu skolu "nosūtīja - muļkis nebiju - tas bija pasīvs dumpis caur nedomāšanu- vnk izslēgtas smadzenes - un jutos ļoti apmierināts, skatoties pulkstenī kā pat 6-7 stundas no vietas nekas nespēja piespiest mani ne tikai ''sākt domāt kā visi citi" Bet tas bij tik sen ka iespējams nav taisnība ........
Šogad 24 .martā vienā no izteikti elitārām Maskavas privatskolām - Filipa skolā - notika atklāta pamatskolnieku olimpiāde - mani ieintereseja matemātikas līmenis, kuru liek priekšā 3-4 klasītei . 5-6 klasei un 7-8 klasei Nodarbojos ar to vnk sporta pēc - un drusku trenēju savus bērnus - diemžēl tiem ir gandrīz veselas galvas -- viņi nespēj iedomaties kā ''sencis'' ar apsēstā neatlaidību vai mēnesi var domāt un apdomāt kādu starptautiskās olimpiādes līmeņa uzdevumu .
Sevišķi ieinteresējos par it kā ļoti banālu Filipa Skolas Olimpiādes uzdevumiņu kuru piedāvāja risināšanai 3-4 kl un 5-6 kl - izrādījās ka uzdevumiņš ir ''saindēts" -standarta metodes nestrādāja - visi pārveidojumi un vienādojumi noveda pie triviālam identitātēm neko nedodot .
Tāpēc piedāvāju it kā banālu uzdevumiņu ko varētu dabūt gatavu 3 - 6 kl skolnieks, pamatskolu beidzot ar to vajadzētu tikt galā vairumam - vidusskolu absolventiem to varētu likt CE -