Varbūt jūs atceraties filmu ''Minority Report''. Filmas sižets norisinājās nākotnē un tur bija redzamas personalizētas reklāmas, kas atpazīst garāmgājēju un ,balstoties uz datiem, parāda viņam to, kas viņu varētu interesēt. Tokijā tiek izmēģinātas reklāmas, kas būtībā dara to pašu. (Apakšā pievienoju video ar ainu no filmas)
11 dzelzceļa kompānijas Tokijā ļāva izvietot vairākas šīs gudrās reklāmas savos dzelceļa un metro tuneļos. Šobrīd jau ir uzstādītas 27 šādas reklāmas.
Kamera, kas ir paslēpta reklāmā, spēj noteikt garāmgājēja dzimumu un aptuveno vecumu, pat ja garāmgājējs tikai sekundi paskatās uz digitālās reklāmas ekrānu. Tā kā daudzi cilvēki esot sūdzējušies, ka negrib, lai reklāmas atklātu viņu identitāti, tiek solīts, ka iegūtie cilvēku attēli netiks saglabāti, tāpēc par savu anonimitāti var neuztraukties. Uz 52 collu lielajiem reklāmas ekrāniem parādās uzraksts ''Reklāmas kampaņa ieraksta attēlus tikai, lai noteiktu dzimumu un vecuma grupu''. Taču reklāmās savāktie dati tiks apstrādāti, lai uzzinātu kādas cilvēku grupas, kur, un cikos, ir vērojuši šīs reklāmas, lai varētu labāk izplānot veco un vienkāršo reklāmas plakātu izvietojumus.
Man personīgi patīk ideja, ka reklāmās redzu tikai to, kas mani interesē. Ja reklāmas kampaņa būs veiksmīga, iespējams drīz redzēsim šāda tipa reklāmas arī citur pasaulē. Un šīs inteliģentās reklāmas ir domāts attīstīt, tāpēc salīdzinoši drīz varēsim justies kā filmā ''Minority Report''.
Šo un citus interesantus rakstus par tehnoloģijām, izgudrojumiem un atklājumiem varat lasīt arī manā blogā www.tehnikasblogs.lv