Modernās mobilās ierīces, ko vecāki nereti izmanto savu atvašu uzmanības novēršanai, var kaitēt viņu sociāli emocionālajai attīstībai.
Jauns Bostonas universitātes Medicīnas skolas pētījums atklāj, ka viedtālruņa vai planšetdatora izmantošana, lai nomierinātu mazu bērnu, var traucēt viņam apgūt paškontroli. Pētījums arīdzan atklāj, ka pārāk intensīva mobilo ierīču lietošana mazā vecumā var radīt traucējumus bērna attīstībā un uzvedībā, raksta TheGuardian.com.
Bostonas universitātes pētnieki norāda, ka televīzijas un video spēcīgā, kaitīgā ietekme uz maziem bērniem ir vispārzināma un tiek izprasta, bet tai pašā laikā sabiedrības attieksme pret mobilo ierīču lietošanu ir visnotaļ vienaldzīga. To apliecina mobilo ierīču lietošanas paradumi pirmsskolas vecuma bērnu vidū.
Pētnieki brīdina, ka viedtelefons vai planšete, kas tiek lietoti, lai novērstu bērna uzmanību, var graut viņa sociāli emocionālo attīstību.
«Ja šīs ierīces kļūs par dominējošo metodi bērna nomierināšanā, vai viņi spēs attīstīt iekšējos pašregulācijas mehānismus?» vaicā zinātnieki un norāda, ka interaktīva ekrāna lietošana vecumā līdz trim gadiem var traucēt attīstīties iemaņām, kas nepieciešamas matemātikas un zinātnes izprašanai.
Lai novērstu riskus, kas saistīti ar pārlieku intensīvu mobilo ierīču lietošanu, Bostonas universitātes zinātnieki aicina vecākus vairāk laika veltīt tiešam kontaktam ar savām atvasēm. Citiem vārdiem sakot - vecākiem vajadzētu bērnus audzināt pašiem, neiesaistot televīziju vai mobilās ierīces.
Pētnieki norāda, ka ir pietiekami daudz pierādījumu, ka bērns līdz 30 mēnešu vecumam daudz straujāk un vairāk iemācās no tieša kontakta ar apkārtējiem, nevis no televīzijas. Par interaktīvām mobilajām aplikācijām gan šādas informācijas nav, jo līdzšinējie pētījumi šajā jomā nav bijuši pietiekami plaši. Lai vai kā, Bostonas universitātes pētnieki ar pediatru Dženiju Radeskiju priekšgalā uzskata, ka viedtālruņi un planšetes var traucēt iejūtības, kā arī problēmu risināšanas spēju attīstībā.
Tāpat pētnieki norāda, ka skārienekrāna bakstīšana sliktāk nekā spēlēšanās ar klucīšiem attīsta maza bērna motoriku (roku, pirkstu kustības un to saskaņotas darbības ar redzi). Tuvojoties vecumam, kad jau jāsāk domāt par skolas solu, gan jau varot pievērsties speciālām aplikācijām, kas palīdz apgūt alfabētu un iemācīties lasīt, un arī izglītojošām televīzijas pārraidēm.
Planšetes un viedtelefoni bojā mazu bērnu smadzenes1
18
1