local-stats-pixel

Planšetes un viedtelefoni bojā mazu bērnu smadzenes1

18 1

Modernās mobilās ierīces, ko vecāki nereti izmanto savu atvašu uzmanības novēršanai, var kaitēt viņu sociāli emocionālajai attīstībai.

Jauns Bostonas universitātes Medicīnas skolas pētījums atklāj, ka viedtālruņa vai planšetdatora izmantošana, lai nomierinātu mazu bērnu, var traucēt viņam apgūt paškontroli. Pētījums arīdzan atklāj, ka pārāk intensīva mobilo ierīču lietošana mazā vecumā var radīt traucējumus bērna attīstībā un uzvedībā, raksta TheGuardian.com.

Bostonas universitātes pētnieki norāda, ka televīzijas un video spēcīgā, kaitīgā ietekme uz maziem bērniem ir vispārzināma un tiek izprasta, bet tai pašā laikā sabiedrības attieksme pret mobilo ierīču lietošanu ir visnotaļ vienaldzīga. To apliecina mobilo ierīču lietošanas paradumi pirmsskolas vecuma bērnu vidū.

Pētnieki brīdina, ka viedtelefons vai planšete, kas tiek lietoti, lai novērstu bērna uzmanību, var graut viņa sociāli emocionālo attīstību.

«Ja šīs ierīces kļūs par dominējošo metodi bērna nomierināšanā, vai viņi spēs attīstīt iekšējos pašregulācijas mehānismus?» vaicā zinātnieki un norāda, ka interaktīva ekrāna lietošana vecumā līdz trim gadiem var traucēt attīstīties iemaņām, kas nepieciešamas matemātikas un zinātnes izprašanai.

Lai novērstu riskus, kas saistīti ar pārlieku intensīvu mobilo ierīču lietošanu, Bostonas universitātes zinātnieki aicina vecākus vairāk laika veltīt tiešam kontaktam ar savām atvasēm. Citiem vārdiem sakot - vecākiem vajadzētu bērnus audzināt pašiem, neiesaistot televīziju vai mobilās ierīces.

Pētnieki norāda, ka ir pietiekami daudz pierādījumu, ka bērns līdz 30 mēnešu vecumam daudz straujāk un vairāk iemācās no tieša kontakta ar apkārtējiem, nevis no televīzijas. Par interaktīvām mobilajām aplikācijām gan šādas informācijas nav, jo līdzšinējie pētījumi šajā jomā nav bijuši pietiekami plaši. Lai vai kā, Bostonas universitātes pētnieki ar pediatru Dženiju Radeskiju priekšgalā uzskata, ka viedtālruņi un planšetes var traucēt iejūtības, kā arī problēmu risināšanas spēju attīstībā.

Tāpat pētnieki norāda, ka skārienekrāna bakstīšana sliktāk nekā spēlēšanās ar klucīšiem attīsta maza bērna motoriku (roku, pirkstu kustības un to saskaņotas darbības ar redzi). Tuvojoties vecumam, kad jau jāsāk domāt par skolas solu, gan jau varot pievērsties speciālām aplikācijām, kas palīdz apgūt alfabētu un iemācīties lasīt, un arī izglītojošām televīzijas pārraidēm.

18 1 1 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 1

0/2000

Blah bla blah... telefoni slikti... blah blah blah... planšetes slikti.... blah blah blah..ja izmanto tad ir neattistiti berni... blah blah blah... aplikācijas jāizmanto tik skola ejot un jabūt tikai lai kaut ko mācitos...

Karoc saīsinājumā uzrakstiju tavu rakstu...  emotion 

Ja nopietni runājot... problēma jau nav tejos telefonos un planšetēs, problēma ir pašos vecākos, ka viņi nav ieinteresēti tur audzināt savu bērnu. Kāpēc gan pie visa javaino lietas, nevis personas? Tāpat ar dzērājsoferiem, cilvēki vaino alkoholu nevis tos alkoholiķus.  Eh... kad jūs cilvēki sapratīsit ka lieta nav ne pie kā vainīga. Ierocis pats par sevi nevienu nenošaus, tas stāvēs uz galda, kamēr viņu kāds paņems un ar ieroci izšaus.

4 0 atbildēt