Divu latviešu ideja gada laikā kļuvusi par realitāti – ir uzbūvēts pirmais elektriskais motocikls. Un tas, sola projekta radītāji, ir tikai sākums!
Elektriskais motocikls Latvijā? Tieši tā! Ideja tādu radīt projekta autoriem – Dzintaram Mednim un Raivo Saļmam – radās pirms gada, kad Dzintars prātoja, kā popularizēt savu elektriski mehānisko tehnoloģiju kompāniju, bet Raivo domāja, kā likt lietā kādreizējā Saab dīlerfirmā E&S Auto gūto pieredzi. Radošu diskusiju rezultātā tika pieņemts lēmums elektrificēt motociklu.
Kā e–motocikls brauc?
Ja runā par dinamiku, tad tuvākais līdzinieks varētu būt motorollers – ieskrējiens ir izteikti vienmērīgs, bet maksimālais ātrums sasniedz 70 km/h. Tiesa gan, braukšana prasa zināmu adaptēšanos, jo, kā jau elektriķis, motocikls startē asi, bet lēnos līkumos ir jāiemanās atrast pareizo gāzes atlaišanas un uzdošanas mirkli, lai e–mocis neapveltos uz auss. Gāzes roktura lietošana jāpatur prātā arī tāpēc, ka, to atlaižot gaitā, motors kļūst par ģeneratoru un kinētisko enerģiju atkal pārvērš elektrībā.
Jāpiebilst, ka e–mocis pirmoreiz tika iedarbināts tikai 30. septembrī, tāpēc prototipa autori vēl nevar precīzi nosaukt visus tehniskos datus, tostarp, cik aparāts sver un kāda ir tāldarbība. Pieņēmums tomēr ir tāds, ka pēc četru stundu uzlādes var braukt vienu līdz divas stundas.