Microsoft HoloLens šo ceturtdien apstiprināja sadarbību ar Volvo Cars, lai ar kopīgiem spēkiem izveidotu hologrāfisku tehnoloģiju, kas spētu digitāli atainot automašīnas vissīkākās detaļas, tādējādi mainot veidu, kā klienti parasti tiek iepazīstināti ar savu noskatīto automobili izstāžu zālē.
Viss process notiek caur "Microsoft HoloLens" brillēm, kas attiecīgo transportlīdzekli ataino virtuālajā veidā (gluži kā VR - virtuālās realitātes brilles), ļaujot potenciālajiem pircējiem saskatīt automobiļa drošības demonstrāciju, dažādas funkcijas, papildināšanas un uzlabojuma ekstras, kā arī daudz citu lietu - pat piedalīties nelielā virtualitātes testa izbraucienā, neizejot no zāles.
"Volvo" ir pagaidām vienīgā autoražotāja kompānija, kas ir izrādījusi interesi par "Microsoft HoloLens" tehnoloģiju, kas klientiem sniegtu datus un informāciju par automobili visai interesantā veidā. "Mēs pašlaik pētām "HoloLens" potenciālās iespējas, lai pircējiem nākotnē sniegtu pavisam jaunu pieredzi automobiļa iepazīšanai," tā sacīja "Volvo" mašīnas grupas pārstāvis Saša Heinigers (Sascha Heiniger). "Taču mēs esam tikai agrīnā stadijā, lai varētu ko tādu tagad piedāvāt mūsu klientiem"
Taču, kas notiks ar izstāžu zālēm, ja šāda veida tehnoloģija tiks ieviesta, vai tās tiks aizvietotas ar "HoloLens" briļļu iespējām? Kā Džeremijs Karlsons (Jeremy Carlson) vecākais "IHS Automotive" analītiķis teica:" Šī ir tikai tehnoloģija, kas paredzēta akta uzlabošanai, apskatot automobili, un "HoloLens" nebūs transportlīdzekļa izstāžu aizstāvis, bet gan kā tās papildinātājs, sniedzot lielāku ieskatu tehnikā. Šī tehnoloģija spēs piedāvāt klientiem teju visu, ko viņš vēlas zināt - kā nekā ir daudzas lietas, ko reālajā vidē klients nespētu uzreiz izzināt un redzēt."
Vēl Džeremijs Karlsons piebilda: "Viens no šādiem piemēriem ir drošības pasākumi, ko reālajā vidē testēšanas laikā klientiem būtu praktiski teju neiespējami nodemonstrēt, tādējādi pakļaujot pašu braucēju un klientu riskam." Ņemot to vērā, "HoloLens" ierīcei ir savas zināmas priekšrocības.
Savukārt "Frost & Sullivan" automobiļu un transporta pētniecības vadītājs Pravins Čandrasekars (Praveen Chandrasekar) atzīmēja: "Šāda veida pieeja jau tika lietota dažus gadus iepriekš - Lielbritānijas galvas pilsētā Londonā, kur "BMW", "Audi", "Mercedes Benz" pievērsa klātesošo uzmanības ar grandiozi izveidotu digitālu izstāžu zāli "Audi City".
"Pēc būtības ideja ir tāda, ka digitālā izstāžu zāle klientus pavisam brīvi informētu par automobiļa funkcijām, turpretī parastajā zālē - pārdevējs mēdz pārlieku uzbāzties klientam, lai par katru cenu pārdotu savu piedāvāto preci," sacīja Čandrasekars. "Lai vai kā, digitālās izstāžu zāles izmanto koncepciju vai virtualitāti, kur interesentam ļauj pašam konfigurēt attiecīgo automobili dažādos veidos, izpētīt tā funkcijas, izskatu un "sajūtu".
Izklausās jau pasakaini, ka varēsim nākotnē šādi izskatīt transportlīdzekli, sākot ar riepām un beidzot ar vissīkāko detaļu motorā, lai beigu beigās pieņemtu gala lēmumu par automobiļa iegādi. Taču neskatoties uz to visu, man šķiet, ka vislabāk izjust un izprast mašīnu ir reālā vidē un laikā - braucot pa ceļu, nevis kā tas tiek atainots un pasniegts digitāli. Bet varbūt kļūdos un pēc laika tās kļūs par ierastu lietu mūsu ikdienā.