Lidmašīnas "Kamene" un "Kamene 2" tika projektēti tieši ar nolūku, lai sasniegtu titulu, pasaules mazākā lidmašīna, kuru var vadīt cilvēks - pilots. Mr Robert H. Starr bija iesaistīts abu lidaparātu projektos. Viņš bija vienīgais pilots 1949. gadā, kurš varēja lidot bez krekinga augšup (teikšu atklāti, man nav ne mazākās nojausmas ko tas nozīmē - angliskais tulkojums "cracking up"), atšķirībā no saviem priekštečiem. Viņš vienlaikus strādāja gan par celtnieku, gan par Sky Baby izmēģinājumu pilotu 1954. gadā. Šajā laikā viņš guva ievērojamu pieredzi par šiem projektiem un zināja, ka varētu uzbūvēt mazāku un labāku lidaparātu. Mr Starr bija grūtības saņemt kredītu par savu ieguldījumu pirmajā projektā, tāpēc arī viņš izlēma uzbūvēt mazāku lidmašīnu un izveidot jaunu pasaules rekordu par savu mazāko lidmašīnu. Pēc 30 gadiem bija gan Kamene, gan Kamene 2.
Šo lidaparātu nosauca par kameni tieši tāpēc, ka reālai kamenei itkā nebūtu iespējams lidot, jo viņas spārni ir pārāk mazi un spārnu laukums ir pārāk niecīgs attiecībā pret ķermeni, bet viņa lido tik un tā. Un lielākā daļa inženieru un profesionāli piloti par Kameni arī teica, ka viņa nespēs pacelties gaisā.
Mr Starr ar Kameni 2 lidoja vairākas reizes un ieguva pasaules rekordu 1988. gada aprīlī uz 64 gadiem. Tad, Kamene 2 avarēja un Mr Starr guva lielus miesas bojājumus.
Tagad Kamene 2 ir aplūkojama muzejā aiz stikla sienas.
Teksts tulkots no angļu valodas.