Reizēm mūsu prāts mēdz izspēlēt dažādus pigorus . It īpaši tas attiecas uz to, cik ļoti mums garšo vai negaršo kāds produkts, piemēram, kafija. Mums liekas, ka kafijas garšu nosaka, piemēram, kafijas pupiņu kvalitāte, temperatūra, piebērtā cukura daudzums vai dažādi citi faktori, bet, kā izrādās lielu lomu spēlē tādi faktori, par kuriem mēs pat nekad neaizdomātos, piemēram, kafijas pakas čaukstēšanas skaņa, kafijas tonis un pat krūzītes krāsa, no kuras malkojam kafiju. Viena un tā pati kafija var garšot atšķirīgi, ja to dzeram no dažādas krāsas krūzītēm? Vai tas tā tiešām varētu būt?
Kā produkta krāsa ietekmē mūsu garšas izjūtu?7
Interesants atgadījums savulaik skāra dzēriena "Sprite" ražotājus. Kad viņi mēģināja koriģēt "Sprite" logotipu, paspilgtinot tā dzelteno krāsu par desmit procentiem, uzņēmums saņēma daudzu patērētāju sūdzības, ka produktam esot iztektāka citronu garša nekā agrāk.
Ernests Dihters bija ļoti ietekmīgs austriešu mārketinga eksperts un psihologs, kurš ar saviem eksperimentiem lika pamatus tam, ko šodien saucam par motivācijas pētniecību, jeb, vienkāršāk sakot, kas liek mums rīkoties tā, kā rīkojamies. Tālo trīsdesmito gadu sākumā viņš veica samērā interesantu eksperimentu. Viņš mēģināja noskaidrot, kā krāsa uz kafijas iesaiņojuma ietekmē sajūtas attiecībā uz kafijas garšu. Vispirms viņš pagatavoja lielu daudzumu kafijas un salēja to četrās identiskās krūzēs. Uz galda aiz katras no kafijas krūzēm stāvēja viena kafijas kārba. Katra kārba bija savā krāsā, attiecīgi, pirmā bija brūna, otrā bija sarkana, trešā bija zila, bet ceturtā - dzeltena. Tātad, četras identiskas krūzes ar identisku kafiju un četras dažādas krāsas kafijas kārbas. Pēc tam viņš telpā ieaicināja eksperimenta dalībniekus. Viņiem lūdza novērtēt kafiju šajās četrās krūzēs un sniegt šādu vērtējumu:
1. Bagātīga garša un/vai aromāts.
2. Pārāk vāja garša un/vai aromāts.
3. Pārāk stipra garša un/vai aromāts.
4. Maiga garša un/vai aromāts.
Eksperimenta rezultāti pārsteidza! -Ja šeit runa būtu bijusi par nejaušību, tad, visticamāk, katrai no kafijas krūzēm vajadzētu saņēmt vienādu skaitu "trāpījumu" no katra atbilžu varianta, taču tā nenotika. 84% eksperimenta dalībnieku uzskatīja, ka kafija pie sarkanās kārbas ir ar bagātīgu garšu, 79% eksperimenta dalībnieku uzskatīja, ka kafija pie zilās kārbas ir maiga, 73% eksperimenta dalībnieku uzskatīja, ka kafija pie tumšbrūnās kārbas garšo pārāk spēcīgi, un 87% eksperimenta dalībnieku uzskatīja, ka kafija pie dzeltenās krāsas kārbas garšo pliekani, ka tā ir par vāju.