local-stats-pixel

KA-50 Black Shark / KA-52 Aligator.8

Kaut kad 70 gadu apvidu, galvenais padomju armijas kaujas helekopters ir mi-24, kas skaitās kā, kaujas helekopters kā arī desanta pārvadājamais helekopters, drīzumā padomju bruņošanas ministrija saprata ka šiem OKB mil mi24, un viņa modifikācijas nebūs tās pašas labākās kaujas laukā, jo tad 72. gadā amerikāņi taisīja yah-64 no aviokompānijas bell, un yah-64, jeb vēlāk sauktais apač, kurus sāka būvēt 80. gadu apvidū un iznāca ASV armijas bruņojumā.

16. decembrī 1976 gada Padomju aizsardzības un apbruņošanas ministrija pieņēma jaunu lēmumu par, jaunā helekoptera iztrādi un būvēšanu. It kā, tā skaitās atbilde pret ASV ah 64, un padoji nezin to, ka drīzumā ASV iznāks jauns helekopters, drīzāk tāds pats, bet uzlabotāka versija, kuru sauc par AH-64D.

Bija uztādīts, konkrēts mērķis, helekopteram bija jābūt ar ļoti lielu veiktspēju, iznīcināt tankus, bruņmašīnas, bruņtransportierus, dzīvo spēku iznīcināšanai, stratēģisko bāžu likvidēšanai, un cīņa ar gaisa spēku militārajiem transportiem, vienkāršos vārdos sakot ir jauztaisa ierocis dzīvo un tehnisko masu triekšanai, kas ir kaujas lidaparāts kas sevī ietver helekopteru.

Uz sacīkstēm nostājās divas firmas, M.l. Mil un I.N. Kamov, kas nošiem uzbūvēs labāku helekopteru pēc dotajām prasībām, to helekopteru arī pieņems bruņojumā, tā sākas visuvarēnās sacīkstes.

Bet, nerunāsim par OKB Mil bet, gan par Kamova tehniku. Galīgā vesturē es neidziļinos, tad cienijamie spoki tehniķi varēsiet lasīt 75 lapas nonstopā. Un tā, neliela laika intervāla tika iztrādati 12 vienādi kaujas helekopteri no Kamova aviokompānijas, kuri nosaukti par V-80Š-1, jeb vēlāk 1990 gadā, sauktais KA-50, jeb tautas valodā nosaukts ''Čornaja akula'', jeb latviski ''Melnā haizivs''. 1991.gadā šī mašīna bija pabeigta līdz galam, 22.maija 1991.gadā tika testēta šī mašīna. Ka-50 testēja līdz 1993. gada decembrim.

Abi helekopteri ir divu rotoru helekopteri, astes rotora nav, jo pateicoties diviem rotoriem centra ir lielāka helekoptera vaiktspējība, un labāka manievrēt spēja, ar astes rotoru tas nav tik labi, centrālais rotors vairs nav jāsmērē ar centneriem eļļu un vēl vis visādu prečendālīņu, kas ir pārsvarā visiem helīšiem, tā pati tehnoloģija ir iekš MI-28N, jeb Havock, Līdz ar to inženier tehniķi ir panākuši helekopterus daudz klusākus.

Drīzumā helekopteru pieņēma apbruņojumā 1995 gadā, 2000. 2001 gadā sevi ideāli pārādīja otrajā Čečenijas karā, kas sākās 1999.gada decembrī, bez problēmām varēja pilotēt kalnu rajonos, maksimāli zemu lidot, atri manievrēt, efektīgi sagatavot apbruņojumu, satvert mērķi, un likvidēt ienaidnieku pozīcijas, un tai skaitā labi bruņotas pozīcijas, diezgan klusi pielavīties, ''iekārties gaisā'' un vērot ienaidnieku pozīcijas, ienaidnieku pārvietošanās, jo helekopters bija, paredzēts ne tikai iznīcināšanai, bet arī novērošanas un izlukošanas nolūkiem.

Vairāk par izlūk helekopteru dēvēja no haizivju ģimenītes Ka-52 Aligator kas bija divpilotu šī variantā helītis, un Ka-52 bija aprīkots ar jaunāko dien nakts novērošanas iekārtu, helekoptera autoram patika tas ,ka uz bračkas, jeb ka-52 tika uztādīta jaunāka elektronika, un jauna elektoniska komutācija šim verķim. Uzlabots lokators, kas atrodās deguna iekšienē šim helim, ka-50jam lokators arī atradās tā deguna iekšpusē.

Īsumā par abiem.

KA-50 bruņa bija uztaisīta no tērauda un alumīnija plāksnēm, kas bija necauršujamas ar kalibru 7. 62 12.7 un beidzot līdz OFZ lādiņiem 23 mm. Ka-50 un Ka-52 iebūvētas speciālas šahtas kurās ieiet un iziet šasijas . Pirmo reizi helekopteru būves vēsturē tika izmantota katapultēšanās iekārta, kura ir ierīkota šajā helekopterā, KA-50 un KA-52 aligator. Ārvalstīs šo monsteru sauca dažādi ''melnais mednieks'', ''melnais velns'', bet tautā viņam bija skaidra iesauka ''cornaja akula''. No pilota vārdiem '' nevis viņam jāklausa mūs, bet gan mēs viņu'', Helekopteris pa tiešām nelabās situācijās, varēja iziet no briesmām, protams daudz kas bija atkarīgs no pilota rīcības. Ar KA-50 var veikt augstākās pilotāžas trikus, kā piemērām, ''nāves cilpa'', ja kas šo knapi var izdarīt amerikāņu helekopters AH-64, vai ārī jebkurš cits helekopteris, tāpēc nepavelti KA-50 un viņa bračka KA-52 Aligator, ir atdzīts par labākajiem kaujas helekopteriem militārijas tehnoloģijas paudzē. Praktiski šim helekopteram ir viens divrotoru analogs, kas taisīts ASV, bet vīņam nav tik liela veiktspēja, kā KA-50. Viens no helekopteriem un tieši Ka-50 ir cietis nelaimi, testēšanas laikā, kur pilots taisīja izpildīja īpašas manievrēt spējas, kas īsti nebija paredzētas helekopteriem, tā rezultātā no kolosālas parslodzes apstājās rotora ass, jo notika dzinēja problēma un helekopters sadūrās ar zemi kur notika sprādziens pilots gāja bojā, konstruktors teica, no tehnikas nevar prasīt to ko viņa pat nevar izdarīt, taisnība jau ir, piemērām, autiņam jau tu arī nevari likt lidot, tiešajā nozīme.

Pirmo reizi helekopteru vēsturē Kamovs uz Ka-50 un bračku Ka-52 izmantoja katapultēšanās iekārtu, kompleks ar nosaukumu K-37-800, visuzticamākā katapulta pasaulē un analogu nav, ar kuru palīdzību varēja pamest avarējošo mašīnu. Šai iekārtai analogu nav nevienam ienaidnieka helekopteram. Šiem helekopteriem ir bruņotās kabīnes tādas pašas kas ir uztaisītas uz reaktīvajām lidmašīnām Suhoi, jeb SU-27. Suhois pat atteicās tam noticēt ka uz kaut kāda helekoptera tiek, kas tāds izmantots, bet to viņš redzēja bruņotās kabīnes testēšanas laikā, kabīni nevarēja cauršaut ar 7.62 un 12.7, jeb 50.calibru, kas nozīmē to, ka pastāv maz iespējamības iznīcināt helekopteru. Šie helekopteri ir aptaisīti ar īpašiem kompozīviem materiāliem, kas ļoti stipri samazinā helekoptera siltuma atdevi no turbīnām, un apslāpē radio viļņus, no sakaru komutācijas no lokatora, un tā tālāk, ar šo variantu tiek samazināta helekoptera redzamība uz ienaidnieka lokatoriem, ar šo pasakumu ienaidniekam ir problemātiski notriekt helekopteru ar siltum korektējošajām raķetēm, vai tām raķetēm kas darbojās uz infrosarkano starojumu.

Zem spērniem PTUR uzkare ir vadāma, sešu raķešu bloku var sagriezt pa 60 grādiem un nolaist uz zemes pusi 70 grādu lenķī diezgan viltīga štelle.

Uz helekopteriem Ka50 un Ka52 tika uztādīti 30mm lielgabali, tādus ātr šaujošos lielgabalus izmantoja ulīdz tam uz tankiem, bet izdomāja alternātīvu gājienu uz helekopteru, un visi rādītāji ir normāli, kaut arī ir 5 tonnas adeves spēks uz atpakaļu, bet tā nav nekāda dziļa problēma priekš šī helekoptera.

Šiem helekopteriem analogu nav, ASV šis monstrs tik vien ka sapņos rādās, bet tas ta, kārtējais ierocis un kārtējais murgs uz pasaules. Pašlaik ir 11 šo mašīnu, bet līdz 2020.gadam samagonšikiem būs 200 - 250 šo lidaparātu...

Par ieročiem.

Uz katra spārna ir trīs ieroču ustādes sliedes, uz kurām var novietot sekojošo.

2x 2 raķetes klase zeme-gais (igla-v).

2x 6 PTUR (Viharj).

2x 2 Reaktīvais raķešu bloks-kasete, B8V20A ar 20 NAR C-8 nevadājamām raķetēm katrā blokā.

1x 1 lielgabalu konteineri katram ložu komblekts uz 290 patronām cal.23mm.

Aviacijas bumba 500kg un 250kg.

Uzkarināmais degvielas bloks.

2x 2 B-13 NARC13, Piecu raķešu kasete.

Viens 30mm lielgabals.

Uzbrukuma helekopters KA-50. būvētais OKB''Kamov''

Viena helīša izmaksa sastāda 16 000 000 milijons ASV dolāru jeb 8 000 000 ero, bez atlikuma .

Dzinēja jauda- 2 x 2203 zirgiem 2 x 1660 kw .

Dzinēja tips- 2 GTD Klimov TB3-117ВМА.

Garums- 14,2 metri.

Spārnu vēziens- 7,3 metri.

Rotora diametrs- 14.5 metri.

Aukstums- 4,93 metri.

Maksimālā pacelšanās masa- 10800 kg.

Normāla pacelšanās masa- 9800 kg.

bruņojuma svars (ieroči)- 2800 kg.

Maksimālais ātrums- 390 līdz 450 km/h.

Normāls lidošanas ātrums- 270/320 km/h.

Sēšanās tips- ielaižamās un izlaižamās šasijas.

Maksimālais pacelšanās aukstums- 5500 metri.

Standarta lidošanas aukstums- 4000 metri.

Pacelšanās ātrums- 600 metri minūtē.

Darbības radius- 460 km.

Ar max rezervēm darbības radius- 1160 km.

Reklāma
Reklāma
Reklāma
« 1  2  3 »
57 5 8 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 8

0/2000

9. 11. bilde no simulātora DCS : Black Shark :)

Un kapēc tu raksti Bleck Shark ? Pareizi ir blAck shark

6 0 atbildēt

Pēc vārdiem ''Analogu nav'' es tālāk vairs nelasīju, standarta frāze krievijas militārajā propogandā.

Tas nenozīmē ka helītis būtu slikts, tas nozīmē ka neticu rakstam.

3 0 atbildēt

👍

0 0 atbildēt