SpaceX un Teslas dibinātājs Īlons Masks ir atvēris ātrgaitas tuneli zem Los Andželosas. Skaties, kā tad notika tehnoloģijas demonstrācijas.
Īlons Masks atklājis «Nākotnes tuneli»95
Viesi atbrauca ar modeļa S automašīnām (Tesla) uz staciju un iebrauca liftā, kas savukārt tos nogādāja zem zemes aptuveni 9 metru dziļumā.
Pēc tam, kad nolaišanās beidzās, šaurais tunelis no sarkanās krāsas nomainijās uz zaļu un automobīlis sāka kustību, sasniedzot aptuveni 65km/h lielu ātrumu. (Masks apgalvo, ka vēlāk automašīna varēs sasniegt 241km/h lielu ātrumu).
Associated Press žurnālists, kurš bija prezentācijā, atzīmēja, ka automašīnu spēcīgi kratīja, tik traki, ka vienam no klātesošajiem palika slikti ap dūšu. Tesla 1,5 kilometra attālumu veica 3 minūtēs, un apmēram tik daudz laika vajadzēja, lai vēl izbrauktu virs zemes. Masks, kurš redz tuneļos noslodzes atvieglojumu, kas varētu būt zem LosAndželosas, nosauca braucienu par «episku».
«Es nodomāju, ka šī lieta darbojās!» Viņš paziņoja, paskaidrojot, ka nākotnē tuneļi kļūs «gludi kā stikls», bet prototipa ceļa nelīdzenums esot saistīts ar asfaltklājēju problēmam nepietiekošā laika dēļ.
Tuneli uzbūvēja The Boring Company - «meita» SpaceX. Pēc Maska domām, tāda tuneļu sistēma varētu parādīties zem visas Losandželosas un citām pasaules pilsētām, kas jūtami samazinās slodzi uz autoceļiem. Pa tiem varēs braukt jebkuras kompānijas ražoti elektromobiļi. Tos būs vajadzība aprīkot ar speciālām riepām, kas tuneļa brauciena laikā izbīdīsies perpendikulāri esošām riepām. Cena viena tāda auto aprīkošanai izmaksās aptuveni 200-300$.
«Tuneļi drīzāk būs līdzīgi ātrgaitas šosejām nekā metro,» saka Masks. Kaut arī viņš neizslēdz iespēju, ka tos varēs lietot arī kājāmgājēji un velosipēdisti.
Vai man vienam liekas, ka visfantastiskākais, kas šajos tuneļos ir, tā ir gaisma, kas pārtop no sarkanās uz zaļo? Izrakt betona trubu, pa kuru palaist automašīnas, kur fantastika?
Par to riteņu pārbūvi es arī īsti nesapratu. Vai kāds tā vienkārši ļaus pārbūvēt auto ritošās daļas konstrukciju? Tur tak bija jābūt speciālām platformām, kuras pārvietotu automašīnas autonomi visa tuneļa garumā. Vismaz tā bija, kad projekts tikai sākās, vai arī es kaut ko jaucu?
Bet vēl jau ir jautājums par auto pārvietošanos tajā tunelī, kur ātrums sasniegs līdz 241km/h un tur tak automašīnas atradīsies burtiski viena aiz otras, un, ja nu kaut kas notiek ar kādu no mašīnām, kas ir principā normāla un neizbēgama lieta, tad aizmugurē braucošais būs diezgan nepatīkamā situācijā. Un kā ar auto evakuēšanu no ātrgaitas tuneļa? Ļoti dīvaina sistēma. Ar platformām vēl kaut kā bija saprotams, jo to vadībai bija jābūt ārējai, bet pagaidām te vēl daudz kas nav atbildēts.
Vēl tāda situācija, kā plūdi, kas var būt ļoti bīstami dzīvībai tādā tunelī, jo mēs esam redzējuši, kā aizplūst metro tuneļi, bet te cilvēki būs iesprostoti elektroauto.
P.S. Ideja kā tāda atvieglot slogu uz autoceļiem ir laba, bet manuprāt izpildījums būs tikai īstermiņā, jo agrāk vai vēlāk arī tie tuneļi būs pilni un vairs nevarēs efektīvi strādāt.