local-stats-pixel

Goodyear vīzija par automātiskajām mašīnas riepām2

16 0

Goodyear ļauj vaļu iztēlei un piedāvā savu vīziju, kādas varētu izskatīties nākotnes riepas pašvadāmajām automašīnām. Tās varētu izmantot magnētisko levitāciju un riepu protektoru, kas līdzinātos lodei. Šīs unikālās riepas ļautu automašīnai noparkoties, braucot sāniski, kā arī aizmugures riteņus varētu pat stūrēt..

Kompānijas vīzija ir koncepcijas Goodyear Eagle-360 riepas, kas tika demonstrētas Šveices pilsētā Ženēvā “International Motow Show” pasākuma ietvaros - “koncepcija, kas varētu pārveidot pašvadāmās automašīnas nākotni”, tā projektu raksturo Goodyear kompānija.

Ja riepa būtu lodes formā, auto ļoti labi spētu manevrēt visos iespējamos virzienos, kamēr automašīnai ar mūsdienu riepām ir jāveic dažādi papildu manevri, lai noparkotos kādā pārpildītajā stāvlaukumā. Piemēram - mašīnai ir jāiebrauc sāniski, kas daļai autovadītāju joprojām sagādā zināmas problēmas. Taču ar Eagle-360 riepām atliktu tikai piebraukt klāt pie brīvās vietas, apstāties, un itin viegli tajā noparkoties sāniki (to var aplūkot zemāk redzamajā attēlā). Turklāt ar šādām riepām nepastāvētu tāda problēma kā protektora nodilums, jo sensori liks riepām nepārtraukti rotēt, izņemot brīžus, kad auto uzņems lielu ātrumu.

Speciāli iebūvētie sensori Goodyear Eagle-360 riepās varētu pat informēt vadītāju par ceļa stāvokli un laikapstākļiem, turklāt auto caur DSRC (dedicated short range communications) spētu sazināties ar citiem tuvumā esošajiem autovadītājiem, nododot tiem informāciju.

“Biomimicry” spētu emulēt ar riepām dažnedažādus apstākļus, proti: tās kļūtu kā sūklis lietainajos laikos - riepas automātiski mainītu formu un kļūtu mīkstākas, kamēr sausā laikā tās atgrieztos sākotnējā stāvoklī. Taču tas viss ir atkarīgs no magnētiskās levitācijas: Eagle-360 riepas pat nebūtu savienotas ar automašīnu. Tās atrastos vairāku milimetru attālumā viena no otras un kopā tās saturēs magnētiskais lauks.

Taču cita koncepcija, kas jau ir tuvāk realitātei, un kuru varētu tuvākajā laikā pat izstrādāt, ir Goodyear IntelliGrip, kur katra riepa ir aprīkota ar speciāliem sensoriem. Līdzīgi kā fantastiskās Eagle-360 riepas, arī IntelliGrip spēs uztvert ceļa apstākļus, un par tiem brīdināt - bedres, līkumoti ceļi un par bīstamas ceļa malas, kas var sabojāt automašīnu. Tāpat arī riepas spēs informēt par laikapstākļiem un pašas uzraudzīs savu nodiluma stāvokli, kamēr speciāli algoritmi ļaus riepām pielāgoties temperatūras maiņām.

Apvienojumā ar GPS un telemātiku šāda veida riepas varētu informēt attiecīgās iestādes arī par vajadzību saremontēt ceļus. Kamēr atbildīgās iestādes varētu nebūt īpaši priecīgas par to, tomēr pašiem autovadītājiem tas būtu lieliski - mazāk jāmaksā par automašīnas remontu izmaksām, ko bieži nodara sliktas kvalitātes ceļi. Vairāki pētījumi liecina, ka sliktu ceļu infrastruktūra pašiem autovadītājiem un uzņēmumiem izmaksā vairāk par valdības ietaupījumu.

Reklāma
16 0 2 Ziņot!
Ieteikt: 000
Izmantotie avoti:
http://Datuve.lv
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 2

0/2000

Autmātiski parādās daudz un dažādas citas problēmas. Piēram ja riepas ir tik lielas kur likt dzinēju un kāds tas vispār būs.Cik liels būs riepas virsmaz saķeres laukums ja lodei saskares laukums ir mazāks kā cilindram. utt. 

0 0 atbildēt

Tikmer Latgale visi tapat metinas bloki , lai var padriftot pat ar nakotnes auto emotion 

0 0 atbildēt