local-stats-pixel

Fixed gear10

Hey visi, beidzot izlēmu uztaisīt pirmo rakstu tapēc nepārcenšaties ar kritiku :- )

kā raksta tēmu izvēlejos par velosipēdiem, sev ļoti tuva lieta. 

Fixed-gear ir bezbrīvgaitas velosipēds, kas cēlies no treka velosipēdiem (ja nemaldos apmēram 1940ie gadi). 

Kā viens no pirmsākumiem fiksijam tiek minēts kāds velo-kurjiers, kas izvilcis vecu velosipēdu no garāžas, bez brīvgaitas, sākumā domādams, ka tas ir vienkārši sačakarēts velosipēds, ikdienā braukājot un pierodot, esot uzzinājis par savu īpatnējo velosipēdu ko vairāk un izveidojis ar draugiem fixed-gear klubiņu.

Latvijā tas esot ienācis jau pirms ~ 6 gadiem (pēc nostāstiem) kad kāds (mistisks :D) Latvietis atbraucot no NY izstāstijis draugiem redzētos ričukus un pētijuši par tiem visko (drošvien uzbūvi). tā nu paši dabujuši detaļas uztaisijuši pirmos latviešu fikšus.

Legalitāte- ASV lietot jebkādu velosipēdu bez bremzēm ir nelegāli, tātad fixed-gear velosipēdam jābūt aprīkotam ar priekšējām vai pakaļējām bremzēm.

Apvienotā karalistē(UK) tiek minētas kā obligātas tikai priekšējās bremzes.

Vācijā obligātas ir 2-komponentu bremzes, toties Berlīnē fiksēti velosipēdi ir aizliegti pavisam.

Austrālijā  ir prasība, lai ir vismaz viena darbojoša bremze.

______________________________________________________________

Rīgā esmu novērojis jau apm. 40 fiksētu velosipēdu, kas protams mani iepriecina.

Viss biežāk uz velosipēdiem sēžas ''geek'' stila braucēji, vai varētu tos raksturot ar šaurām biksēm, tuneli ausī, tetovējumiem...

tālāk mana fiksīšu bilžu izlase un šeit video links uz pašmāju braucējiem no Rīgas: http://vimeo.com/13644538

Reklāma
Reklāma
Reklāma
« 1  2  3  4  5 »
86 0 10 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 10

0/2000

Ooo.. fiksīši! +++

 

Noteikti gaidīšu turpinājumu vēsturei, ar vairāk tehniskām un konkrēti Rīgai specifiskām detaļām. Priekšorcībām, trūkumiem, izmaksām utml (piem. fiksītim ir mazāk mehānisma traucēkļu, kas nodrošina brīvāku gaiti; tanī pat laikā nepārtrauktā kāju kustība rada palielinātu slodzi).

 

Skatoties no malas radies iespaids, ka ir divu veidu fiksīši. Modes lieta un efektīvs braucamrīks. Pirmie ir uzkrītoši dārgi, smalki noformēti, personalizēti un liekas kalpot kā aksesuārs, vai modes lieta cilvēkiem kam patīk but stilīgiem.

Otrie liekas vairāk sastopami pie īstiem gīkiem un aizrautīgiem velosipēdistiem - maksimāli lēta un minimālistiska konstrukcija, kas vislabāk veic savu uzdevumu - brauc.

 

Cik piemērots vispār tas ir kā braucamais Rīgā? Katreiz kad pārslēdzēja mehānisms neiztur laikapstākļus, vai kādu dziļāku pilsētas bedres sitienu un pieviļ brīdī kad tam būtu jāiztur vislielākā slodze, gribas uz visu nospļauties un pilsētas braukšanai tikt pie laba fiksīša.

Lasiju, ka ir tādi, kam abās pusēs pa zobratam - viens fiksēts, otrs ar brīvgaitu. Kad vajag apmet pakaļējo disku rinķī un brauc ar kuru gribi - vienīgi, lieks zobrats ir papildus svars.

5 2 atbildēt

Sveiciens no Jurmalas, isti nezinaju ,aks tas vispar ir, bet taisit ritenus patika un kaa taisot uzdurs trekam...Un sanaca kas sanaca :D Vienigi patika labak bez bremzes, bet kad pa Centru moci ir taa skrobigi uz 30 km/h  peksni apstaties :D

1 0 atbildēt

par šiem pirmoreiz dzirdēju pirms pāris nedēļām skatoties Semu. Bija arī video, kā čaļi pa Rīgu ar viņiem brauc. Izskatījās diezgan jautri :)

0 0 atbildēt

Lielisks raksts. Pašam ar patīk veļuki, bet fiksiju gan ne par ko. Ir man līdzīgs pašam, bet tam ir brīvrumba un maināmi ātrumi. laigan rāmis ir aprūsējis un riteņiem nepieciešama pārspieķošana, tas joprpjām ir labākais ritenis ar kādu es esu braucis, tik viegli ripo, ka prieks

0 0 atbildēt

+++ patīk, čomam ir, baigi labs, pašam eirenpreiss, tīri tā čilliņā. emotion

0 0 atbildēt

sen esmu sapņoju par tādu. vajag dabūt treka rāmi.

0 0 atbildēt

gribētos 'tadu, nevaru izlemt starp free rideru un šo tagad :D

0 0 atbildēt