Datoranimācija (CGI). Sākot no pašiem pirmsākumiem, kad programēšanā izmantoja caurdurtas kartona kartiņas līdz mūsdienu 3D modelēšanas programmu priekštečiem - PowerAnimator un Alias 3D.
Dator Animācija. 1959. - 1989.( 1.daļa.).
Datoranimācija (CGI). Sākot no pašiem pirmsākumiem, kad programēšanā izmantoja caurdurtas kartona kartiņas līdz mūsdienu 3D modelēšanas programmu priekštečiem - PowerAnimator un Alias 3D.
Dator Animācija. 1959. - 1989.( 1.daļa.).
Šis ir IMB 7090 dators (1959), kas tika izmantots pirmās dator-animācijas izveidošananai.
Šis dators tika izveidots apjomīgu zinātnisko un tehnoloģisko uzdevumu problēmu risināšanai. Dators toreiz maksājā 2,9 miljonus (mūsdienās tas būtu 22 milijoni dolāru). Šo datoru, NASA izmantoja kosmosa kuģu lidojumos. Pēc IMB 7090 - 1961. gadā tika izveidots IBM 7094 dators, kas spēja atskaņot mūziku, diemžēl tikai vienu dziesmu.
Šis ir Stromberg Carlson SC4020 16mm un 35mm mikrofilmu ierakstītājs,kas bija pieslēgts pie IBM 7090 datora. Stromberg Carlson SC4020 spēja ģenerēt 20.000 zīmju un 10.000 vektorus sekundē.
Pirmā dator-animācija tika programmēta, izmantojot Fortran programēšanas valodu, kas tika radīta 1957.gadā.
Šī ir Fortran programmēšanas kartiņa, kas tika ievietota IMB 7090 datorā un pēc tam programma tika vizualizēta, ierakstot to ar Stromberg Carlson SC4020 uz mikrofilmiņām.
Pateicoties, IMB 7090, Stomberg Carlson SC4020 un Fortran - 1963. gadā tika izveidota pirmā ar datora palīdzību veidotā animācija vektoru grafikā - Satelīta kustība.
Filma Hummingbird 1967.gads. Tā bija 10 minūtes gara dator-animācija ar kolibrī putniņu. Šajai filmai 30.000 bildes un 25 kustību ainas tika izveidotas ar datora palīdzību.
Filma Kitty 1968.gads. Krievu matemātiķi un fiziķi ar datora palīdzību, izveidoja matemātisku kaķa modeli. Šī filmiņa tika programmēta ar BESM-4 tranzistoru datoru. Uz papīra tika izdrukāti vairāki simti ASCII zīmējumi ar kaķi un tas nofilmēts.
Metadata 1971. Eksperimentāla 2D īssfilma. 1971.gads.Šī īssfilma tika izveidota ar pirmo interaktīvo un grafisko Key Frame sistēmu vektoru un 3D ģeometrisko grafikas veidošanai, pirms tam dator-animāciju varēja izveidot tikai pieredzējuši programmētāji, bet pateicoties datoram - SEL 840A pie dator-animācijas varēja strādāt mākslinieki-animatori.
Key Frame / Galvenais kadrs (Kaut kas līdzīgs - MacroMedia Flash, kad uzzīmē galveno zīmejumu vai vairākus un pēc tam ar tiem manipulē pārejajos kadros, izveidojot transformācijas un kustības, tādā veidā ietaupot daudz laika). 1974.gadā šī 11 minūtes garā īssfilma tika iekļauta filmā Hunger (1974) ,kas tika nominēta oskaram.
National Research Council of Canada interaktīvais dators SEL 840A. Zimēšanai tika izmantota pelīte un transformācijas efektus varēja izvēlēties no efektu izvelnes. Šim datoram bija 24Kb atmiņa.SEL 840A bija pilnīgi interaktīvs, tāpēc maksliniekam nebija nepieciešamas zināšanas par programmēšanu.
1972.gads ar datoru animēta roka - pirmā 3D animācija.Edvīns Katmuls (Edwin Catmull), viens no Pixar dibinātajiem, vēl būdams students Jūtas Universitātē, izveidoja savas rokas 3D animāciju.Vispirms izveidojot savas rokas modeli uz kura uzzīmeja poligonus un pēc tam šo roku digitalizēja ierakstos uz 8mm filmas. Viņš atrisināja texture mapping, 3D anti-aliasing un z-buffering matemātiskās problēmas un ielika pamatus mūsdienu modernajai 3D animācijai, filmās, spēlēs u.t.t. Vēlāk šī rokas animācija tika iekļauta filmā Futureworld (1976).
Un Tron savā laikā nesaņēma oskaru par specefektiem, jo tad, redz, CGI vēl skaitījās krāpšanās specefektos.
nu bliin,apravi taja bridi,kad sakas viss pats interesantakais:D Ar nepacietibu gaidu otro dalju! ++
tatad copy paste un punkti nak. vismaz butu iedzilinajies un nedaudz paskaidrojis... iekavas neskaitas ka paskaidojums