Autoram derētu uzzināt, ka Gauja savulaik bija Asus "barebone" dators jeb "dators bez ražotāja brenda virsū" - ja autoram ir gana daudz naudas, viņš var pie ķīniešiem iepirkt tieši to pašu, kas ir Gaujā, pasūtīt uzdrukāt "Paceplitis" brendu virsū un tirgot. Un neko neatšķirsies no tās pašas Gaujas. Autors varēs zīmēties kā riktīgais datoru ražotājs, neatšķirot mātesplati no rama.
Autoram derētu arī izlasīt, kas tad īsti taisa datorus. Dell? Viņi NEražo ne procesorus, ne RAMus, ne mātesplates, ne arī ko tamlīdzīgu. Viņi vienkārši pasūta, lai viņiem to saražo. Un saliek kopā, kas nav nemaz tik intelektuāli ietilpīgs darbs. http://tinyletter.com/The-Infometrix/letters/who-really-makes-laptops
Asus ir vieni no retajiem, kas tiešām paši arī taisa. Protams, kvalitāte ir gājusi tikai uz leju visiem brendiem - lēta plastmasa ir visur, jo jādzenas pēc vislētākās cenas. Lenovo arī mauc pa konkurenci tā, ka maz neliekas. Tie ir ķīnieši, kas nopirkuši prestižo IBM Thinkpad zīmolu un tagad izpletušies, iekāpjot vispirms tanī segmentā un iegūstot atpazīstamību, bet pēc tam lētajā, nolaižot uz leju visas IBM tradīcijas.
Runājot par pakaļdarinājumiem - paskaties uz Macbook Air dizainu. Sākumā viņi bija unikāli ar 13", plānumu un vieglumu. Pēc tam metāliski baltus, plānus datorus ar melnām chiclet klaviatūrām sāka ražot visi, kam nebija slinkums. Asus tai skaitā. Piektajā bildē redzamais skats ir tikai loģisks - tāpat kā uz "mēles" redzamās saulesbriļļu modes agri vai vēlu nonāks tirgū par 5$/gab. Gauja nav pakaļdarinājums. Gauja ir vienkārši ierindas prece, kas seko trendam un ar 2 vai 3 sezonu nokavēšanos nonāk mazajos tirgos kā atlikums.
Un tie visi "vājš vai nevājš" ir diezgan relatīvi jēdzieni. Neviens neliek pirkt atomus vai novecojušus c2d procesorus. Izvēlamies top konfigurāciju ar labu mātesplati, cpu un SSD, un daudzas problēmas atkritīs. Praktiski visiem ražotājiem ir gan "netbuku" gals, gan "top konfigurācija". Tikai Gauja fiziski nevar izskriet pakaļ pēdējiem procesoriem, jo viņu stratēģija bija pagaidīt, līdz rodas lēti nopērkami pārpalikumi, nevis pašiem būt tirgus flagmaņiem.