Varam atvadīties no netīrības un baktērijām, ko var sastapt lidmašīnu labierīcībās: Boeing inženieri ir izstrādājuši tehnoloģiju, kas prot nogalināt baktērijas trīs sekunžu laikā.
Jaunā Boeing tehnoloģija izmanto UV (ultravioleto gaismu) tualetēs, kas ir pietiekami efektīva, lai teju visas pasažieru atstātās baktērijas tiktu iznīcinātas īsā laika sprīdī. Boeing apgalvo, ka šī tehnoloģija spēj trijās sekundēs iznīcināt 99.9% baktērijas.
“Mēs cenšamies mazināt bažas par saslimšanu, kad cilvēki izmanto mūsu lidmašīnas tualetes”, sacīja Žanna Ju (Jeanne Yu). Turklāt ultravioletās gaismas ir izvietotas pret dažādām virsmām, proti - tualetes podu, izlietni un citviet, kā rezultātā gaisma tos pilnībā apkļauj, nodrošinot lielāku efektivitāti ar cīņā pret baktērijām. “Tā ne tikai iznīcina baktērijas, bet arī novērš labierīcības esošās smakas”, piebilda Ju.
Šī ultravioletā gaismas tehnoloģija atšķiras no tā, kas mīt solārijos, jo nav kaitīga cilvēkiem. Šis starojums spēj maksimāli samazināt iespējamo cilvēku saslimšanu ar kādu no atstātajiem mikroorganismiem.
Ir zināms, ka lidmašīnas salonā atrodas daudz dažādu baktēriju, piemēram - uz pasažieru galda, ko pasažieri izmanto ēdiena un piederumu novietošanai. Uz tās var atrasties 2,155 kolonijas veidojošo vienību baktērijas (CFU jeb KVV) uz kvadrātcollu. Tāpat izlietnes rokturiem ir 361 KVV, balstoties pēc nesenajiem mikrobioloģijas pētījumiem. Jāatzīmē, ka cilvēkiem savās mājās arī rosās pietiekami daudz baktēriju - uz tualetes poda vien var dzīvot aptuveni 172 KVV baktēriju, saskaņā ar Amerikas Nacionālā Zinātnes fondu pētījuma rezultātiem.
Savukārt atsevišķā pētījumā ir konstatēts, ka baktērijas var izdzīvot veselu nedēļu, atrodoties lidmašīnas kabīnē. Viena no tām ir - staphylococcus aureus (MRSA), kas var izraisīt tādas infekcijas kā ādas slimību un pneimoniju. Turklāt šīs slimības lidmašīnā var dzīvot pat 168 stundas. Bet Escherichia coli (E. coli) baktērija var izdzīvot līdz 96 stundām, un kā zināms, šīs baktērijas var izraisīt urīnceļu traucējumus, elpceļu slimības un pat caureju.
Boeing kompānija jau aktīvi darbojas un ir iesniegusi patenta konceptu par šo risinājumu. Tomēr viss process varētu aizņemt pat vairākus gadus, kamēr Boeing izstrādātā unikālā ultravioletās gaismas tehnoloģija tiks ieviesta pilnīgi vis;as Beiong komerciālajās lidmašīnās.
Lai nu kā, Boeing vēlas ne tikai ieviest ultravioleto gaismu, bet arī vienlaikus izstrādāt tādu tualetes dizainu, kas sastāvētu tikai no brīvrokas ierīcēm (hands-free), to skaitā - krāni, ziepju dozatori, atkritumu grozs, tualetes poda vāki un roku žāvētāji. Turklāt kompānija arī vēlas automatizēt gan durvis, gan ventilācijas sistēmu, tādējādi cilvēkam nenāktos ar rokām pieskarties nevienam priekšmetam, apmeklējot lidmašīnas tualeti.
“Šobrīd jau dažā Boeing lidmašīnā tiek izmantotas dažas brīvroku ierīces”, stāsta Ju. "Apvienojot tos ar mūsu izstrādāto ultravioleto starojuma tehnoloģiju - pasažieri būs vēl vairāk pasargāti no nelabvēlīgajām baktērijām”.