1978. gadā Vācu kompānija Krupp izstrādāja ekskavatoru, kurš dienas laikā spēja sarakt akmeņogļu daudzumu, ar kuru var piepildīt 2300 dzelzceļa vagonus. Šī mašīna iegāja vēsturē kā lielākā sauszemes mašīna, kādu cilvēks ir radījis.
1978. gadā Vācu kompānija Krupp izstrādāja ekskavatoru, kurš dienas laikā spēja sarakt akmeņogļu daudzumu, ar kuru var piepildīt 2300 dzelzceļa vagonus. Šī mašīna iegāja vēsturē kā lielākā sauszemes mašīna, kādu cilvēks ir radījis.
Šī mašīna ir 300 metrus gara, 95 metrus augsta un sver 45 500 tonnas. Ar šādiem izmēriem Bagger 288 vairāk atgādina kuģi vai milzīgu māju, nekā ekskavatoru. Un patiesi, lai arī šī mašīna ir uz kāpurķēdēm, tā praktiski ir stacionāra, proti, tās maksimālais ātrums ir puskilometrs stundā.
Patiesībā tā bija viena no šīs mašīnas lielākajam problēmām, jo pēc tam, kad šī mašīna 13 gadus katru dienu bija izrakusi 240 000 tonnas akmeņogļu, karjers, kurā tā atradās, bija iztukšots un to bija nepieciešams pārvietot uz 22 km attālo Garzweila karjeru.
22 km garo ceļu šī mašīna pieveica nieka trīs nedēļās, nepiedzīvojot nekādus nopietnus incidentus smagajā ceļā. Bet, runājot par incidentiem, Begger 288 vienreiz nejauši noķēra buldozeru vienā no saviem 18 kausiem, kas izvietoti uz 21.6 metrus lielā rakšanas elementa.
Kopumā, šo sistēmu var uzskatīt par ļoti efektīgu un ātru veidu, kā iegūt akmeņogles bez lieliem cilvēkresursiem. Proti, ir tikai nepieciešami pāris cilvēki, lai darbinātu šo milzu mašīnu, kad tā ir sasniegusi savu darba vietu, tā var strādāt 24 stundas dienā, septiņas dienas nedēļā!
Kad mamma nākošvasar prasīs izravēt kādu dobi mazdārziņā tad zināšu ko noīret.