Lidostas modernizācija beidzās 2001. gadā vienlaicīgi ar Rīgas 800 gadu svinībām. 2005. gadā lidosta apkalpoja 1,9 miljonus pasažieru, bet 2006. gadā apkalpoto pasažieru skaits sasniedza jau 2,5 miljonus. 2007. gadā lidosta apkalpoja 3,16 miljonus pasažieru. 2006. gadā tika atvērts jaunais Ziemeļu termināls. Līdz 2013. gadam lidosta plāno izbūvēt jaunu skrejceļu, jaunu pasažieru uzņemšanas zonu, jaunu kontroles torni, jaunas viesnīcas, jaunu ātrgaitas tramvaja līniju līdz pilsētas centram. Līdz 2013. gadam paredzēta arī jauna termināļa uzbūvēšana, lai lidosta spētu uzņemt 10 miljonus pasažieru gadā. Tās būvniecība sāksies 2008. gadā.
Vēsture:
20. gadsimta laikā Latvijas aviācija, tāpat kā Latvija, ir piedzīvojusi vairākus liktenīgus pagrieziena punktus. Kādreizējā Krievijas province, kas izcīnīja neatkarību pēc Pirmā Pasaules kara un izveidoja nelielus gaisa spēkus un civilo aviāciju, to visu zaudēja Padomju okupācijas rezultātā 1940.gada vasarā. Neatkarība tika atgūta 1991.gada augustā. Pasaulei tā palika nezināma, jo toreiz tā darbojās kā vietēja lidosta tikai bijušās PSRS robežās. Tikai 1991.gadā Rīga kā galamērķis parādījās labi pazīstamu Rietumu aviokompāniju sarakstos - vispirms SAS un Lufthansa.
Tehniskā informācija:
Lidostas ICAO kods ir EVRA, bet IATA kods ir RIX. Tā atrodas 10 metrus virs jūras līmeņa. Tuvošanās apgaismojums - 900 metri garumā, LIH intensitāte. Sākumpunkta apgaismojums ir zaļā krāsā. Skrejceļa malas ir apgaismotas 2550 metru garumā, 60 metru platumā, dzeltenā krāsā ar LIH intensitāti. Skrejceļa beigas apgaismotas sarkanā krāsā. Kopējā termināla platība ir 33 000m2. Pieejamā degviela ir JET A-1 un AVGAS 100LL. 2008. gada aprīlī ir pabeigta skrejceļa marķēšana, pabeigts manevrēšanas ceļš Delta, drīzumā tiks atklāts manevrēšanas ceļš Alpha. Šobrīd notiek būvdarbi, kuru rezultātā skrejceļa garums tiks samazināts līdz 2250 metriem. 30. oktobrī ir paredzēts nodot eksplutācijā jauno skrejceļu, kura garums būs 3200 metri. Līdz ar to lidosta būs gatava uzņemt lielus gaisa kuģus, piemēram, Airbus A340 un Boeing 747.