local-stats-pixel

Starptautiskā lidosta "Rīga"11

 38  1
Starptautiskā lidosta "Rīga" (IATA: RIX, ICAO: EVRA) ir lielākā lidosta Latvijā. Tā tika uzcelta 1974.gada oktobrī Skultē, un tā atrodas apmēram 13 kilometrus uz dienvidrietumiem no Rīgas centra, Mārupes pagastā. Lielākā lidosta Baltijas valstīs, no tās var aizlidot uz 27 valstīm: Zviedriju, Somiju, Lielbritāniju, Īriju, Vāciju, Austriju, Dāniju, Grieķiju, Igauniju, Lietuvu, Čehiju, Poliju, Izraēlu, Turciju, ASV, Spāniju, Franciju, Nīderlandi, Beļģiju, Itāliju, Norvēģiju, Uzbekistānu, Ukrainu, Baltkrieviju, Krieviju, Azerbaidžānu, Gruziju, Ēģipti, AAE.
Lidostas modernizācija beidzās 2001. gadā vienlaicīgi ar Rīgas 800 gadu svinībām. 2005. gadā lidosta apkalpoja 1,9 miljonus pasažieru, bet 2006. gadā apkalpoto pasažieru skaits sasniedza jau 2,5 miljonus. 2007. gadā lidosta apkalpoja 3,16 miljonus pasažieru. 2006. gadā tika atvērts jaunais Ziemeļu termināls. Līdz 2013. gadam lidosta plāno izbūvēt jaunu skrejceļu, jaunu pasažieru uzņemšanas zonu, jaunu kontroles torni, jaunas viesnīcas, jaunu ātrgaitas tramvaja līniju līdz pilsētas centram. Līdz 2013. gadam paredzēta arī jauna termināļa uzbūvēšana, lai lidosta spētu uzņemt 10 miljonus pasažieru gadā. Tās būvniecība sāksies 2008. gadā.

Vēsture:

20. gadsimta laikā Latvijas aviācija, tāpat kā Latvija, ir piedzīvojusi vairākus liktenīgus pagrieziena punktus. Kādreizējā Krievijas province, kas izcīnīja neatkarību pēc Pirmā Pasaules kara un izveidoja nelielus gaisa spēkus un civilo aviāciju, to visu zaudēja Padomju okupācijas rezultātā 1940.gada vasarā. Neatkarība tika atgūta 1991.gada augustā. Pasaulei tā palika nezināma, jo toreiz tā darbojās kā vietēja lidosta tikai bijušās PSRS robežās. Tikai 1991.gadā Rīga kā galamērķis parādījās labi pazīstamu Rietumu aviokompāniju sarakstos - vispirms SAS un Lufthansa.

Tehniskā informācija:

Lidostas ICAO kods ir EVRA, bet IATA kods ir RIX. Tā atrodas 10 metrus virs jūras līmeņa. Tuvošanās apgaismojums - 900 metri garumā, LIH intensitāte. Sākumpunkta apgaismojums ir zaļā krāsā. Skrejceļa malas ir apgaismotas 2550 metru garumā, 60 metru platumā, dzeltenā krāsā ar LIH intensitāti. Skrejceļa beigas apgaismotas sarkanā krāsā. Kopējā termināla platība ir 33 000m2. Pieejamā degviela ir JET A-1 un AVGAS 100LL. 2008. gada aprīlī ir pabeigta skrejceļa marķēšana, pabeigts manevrēšanas ceļš Delta, drīzumā tiks atklāts manevrēšanas ceļš Alpha. Šobrīd notiek būvdarbi, kuru rezultātā skrejceļa garums tiks samazināts līdz 2250 metriem. 30. oktobrī ir paredzēts nodot eksplutācijā jauno skrejceļu, kura garums būs 3200 metri. Līdz ar to lidosta būs gatava uzņemt lielus gaisa kuģus, piemēram, Airbus A340 un Boeing 747.

Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 11

0/2000
raksts labs. :) +
 4  0 atbildēt
Labs raksts , maza lidosta.
 4  0 atbildēt
patīok lidosta :)
 4  0 atbildēt
Loti labs raksts emotion
 4  0 atbildēt
Ja, lidostu saku izmantot jau vismaz reizi menesi ! Arvien biezak un biezak... Nevaru sagaidit tas paplasinasanu :)
 4  0 atbildēt
Vakaros forši vērot kā lidmašīnas paceļas un nolaižas!emotion
 4  0 atbildēt
Forši arī tas, ka pie mums lidmašīnas naktī nolaižas lidostā ar nosaukumu SAMSUNG, jo blakusesošais uzraksts rīga, ko ieraiga tikai vēlāk ir salīdzinoši mazs un necils.
 4  0 atbildēt
es jau pēc mēneša atkal dodos uz šo lidostu un dodos prom. :) jeah. :)
 3  0 atbildēt
Riigas lidosta man vairaak patiik kaa Kairas-eegiptee, un raksts-labsemotion
 3  1 atbildēt

pa pagājušiem 4 gadiem virzienu skaits no 27 palielinājies uz 69 dažādiem virzieniem ;)

 2  0 atbildēt
Rēka par to , ka gribēja nosaukumu mainīt ! :D Protams nemainīs , jo ārvalstīs pazīst tieši lidostu Rīga , nevis kādu citu ;)
 1  0 atbildēt