Dārgākie nelaimes gadījumi pasaules vēsturē....
padārgi...5
34
0
Titānika nogrimšana iespējams ir vis atpazīstamākais nelaimes gadījums pasaulē. Kuģis nogrima 1912.gada 15.aprīlī veicot savu pirmo reisu, tajā brīdī tas tika uzskatīts par pasaulē greznāko okeāna laineri. Lainerim uzskrienot uzduroties aisbergam tika zaudētas vairāk nekā 1500 dzīvības. Būvēšanas brīdī kuģis izmaksāja 7mil. $ (150$ milj. mūsdienās)
Degvielas vedējs un tilts... (358milj). 2004.gada 26.augustā uz Vihltālas tilta Vācijā vieglā automašīna sadūrās ar degvielas autocisternu, kura bija 32 000 litru degvielas. Avārijas rezultātā degvielas vedējs iztriecās cauri tilta aizsargbarjerai un nogāzās no ~30 metru augstuma, radot milzu eksploziju un spēcīgu ugunsgrēku, kā rezultātā tika iznīcināta tilta nestspēja. Paša tilta nomaiņa izmaksāja 318milj $, bet pirms tā veicamies remontdarbi 40milj.
Reklāma
2008.gada 12.septembrī ASV notika visbriesmīgākā vilcienu katastrofa Kalifornijas štata vēsturē, kad sadūrās MetroLink pasažieru vilciens ar Union Pacific kravas vilcienu Los Andželosā, kur dzīvību zaudēja 25 cilvēki. Tiek uzskatīts, ka MetroLink vilciens ir pabraucis zem sarkanā gaismas signāla, kā rezultāta ir notikusi avārija. Kopējās MetroLink izmaksas, ieskaitot tiesas prāvas, tiek lēstas 500 milj. lielos zaudējumos.
B-2 bumbvedējs 2008.gada 23.februārī, kurš nogāzās neilgi pēc pacelšanās no Guamas kara bāzes. Par katastrofas iemeslu tika uzskatīts datu kropļojums lidmašīnas vadības sistēmā, ko radīja mitrums, kā rezultātā bumbvedējs zaudēja ātrumu un nogāzās. Kopā pasaulē tika saražots 21 šāds lidaparāts.
Exxon Valdez tankera degvielas noplūde nav ievērojama pēc tās izmēriem, bet gan pēc avārijas likvidācijas izmaksām, jo negadījums notika Prinča Viljama jūras šaurumā Aļaskā, kur vienīgais piekļuves veids ir vai nu ar kuģi vai lidmašīnu. 1989.gada 24.martā kuģa apkalpes neuzmanības dēļ tas uzskrēja virsū rifam, kā rezultāta no kuģa izplūda ~495 000 tonnu degvielas. Kopējās katastrofas izmaksas sasniedza 2.5 miljardus USD.
Reklāma
Piper Alpha naftas ieguves platforma. Kādu laiku skaitījās pasaulē lielākā naftas ieguves vieta saražojot 317 000 barelu (50 720 000 litru) naftas dienā. 1988.gada 6.jūlijā kārtējās apkopes laikā tehniķi nomainīja un pārbaudīja drošības vārstus, kuri uzdevums bija novērst šķidrās gāzes uzkrāšanos. Šādi tika pārbaudīti 100 drošības vārstu, taču nelaimes gadījuma dienā tehniķi izlaida vienu no vārstiem un kad 6.jūlija 10-os vakarā tika iedarbināti degvielas sūkņi, platformu pārņēma uguns. Divu stundu laikā 90 metrus augsto platformu pārņēma liesmas. Neizturot lielo karstumu platforma sabruka, nogalinot 167 darbiniekus un nesot 3.4 miljardus dolāru lielus zaudējumus.
Vairāk kārt izmantojamais kosmosa kuģis „Challenger” eksplodēja 73 sekundes pēc tā pacelšanās 1986.gada 28.janvārī kad vienā no savienojuma vietām blīves bojājuma dēļ izplūda saspiesta gāza, kas savukārt noveda pie tā kuģa ārējās degvielas tvertnes sāka izplūst šķidrais ūdeņradis, kas arī kalpoja par eksplozijas iemeslu. 1986.gadā šāda kuģa uzbūvēšana izmaksāja 2 miljardus USD. (šodien 4.5 miljardus). Izmeklēšanas izmaksas, kļūmju labošana, iekārtu aizstāšana laika posmā no 1986.līdz 1987.gadam sasniedza ~450milj.USD (~1 miljardu šodien)
2002.gada 13.novembrī pie Spānijas krastiem vētrā iekļuva tankkuģis „Prestige”, kurš veda 77 000 tonnas ar degvielu. Vētras laikā plīsa viena no kuģa degvielas tvertnēm, baidoties, ka kuģis var nogrimt, kapteinis vērsās pie Spānijas glābšanas dienestiem cerot, ka tie nogādās kuģi ostā, taču valdības spiediena rezultātā kapteinis bija spiests virzīt kuģi tālāk no krasta – atvērtos ūdeņos, pēc kā kapteinis atkārtoti vērsās pēc palīdzības, šoreiz jau pie Francijas un Portugāles varas iestādēm, bet arī tur tika saņemts noraidījums pēc palīdzības un aizliegums tuvoties valstu krastiem. Galu galā kuģis neizturēja un pārlūza, iepludinot jūrā visu kuģī esošo degvielu. Vadoties pēc atskaitēm, naftas savākšanas darbos tika iztērēti ~12 miljardi USD.
Reklāma
Vairāk kārt lietojamais kosmosa kuģis „Columbia” eksplodēja ieejot zemes atmosfērā virs Teksasas štata ASV pēc tam, kad kuģim paceļoties tika caur sists tā spārns. 1978.gadā kuģa būvēšanai tika iztērēti 2 miljardi ASV dolāru, šodien kuģis izmaksātu aptuveni 6.3 miljardus. Negadījuma izmeklēšanā tika iztērēti 500 miljoni, padarot to par dārgāko avio negadījuma izmeklēšanu pasaules vēsturē. Kuģa atlūzu meklēšanā un atgūšanā tika iztērēti 300 miljoni. Kopējās katastrofas izmaksas sasniedza aptuveni 13 miljardus ASV dolāru.
1986.gada 26.aprīlī pasaule piedzīvoja dārgāko nelaimes gadījumu tās vēsturē. Aptuveni 50% Ukrainas teritorijas kaut kādā veidā ir piesārņota. 1.7 miljoni cilvēku tika pakļauti radiācijai. 200 000 tika evakuēti un izmitināti jaunās dzīves vietās. Kopējās izmaksas, ieskaitot savākšanas darbus, cilvēku pārvietošanas un kompensācijas tiek lēstas ap 200 miljardiem dolāru. Jauna kupola uzbūves izmaksas aptuveni sasniedz 2 miljardus.