local-stats-pixel fb-conv-api

Titānika dienasgrāmata.11

97 5

 

10.04.1912-15.04.1912 Pirmais un pēdējais šī kuģa pārbrauciens.Jūsu uzmanībai kuģa žūrnāla ieraksti,notikumi hronoloģiskā secība un darbība 5minūtēs pirms sadursmes ar aisbergu.

Hronoloģija.

10.aprilis 1912.gads

12:00-"Titāniks"atiet no Sautgempotnskas ostas sienas un gandrīz saduras ar amerikāņu laineri "New York".

19:00-Pieturvieta Šerburā(Francija),pasažieru uzņemšana uz klāja.

21:00-"Titāniks"iziet no Šerburas un dodas uz Kvinstaunu(Īrija).

11.aprīlis 1912.gads

12:30-pieturvieta Kvinstaunā,lai paņemtu uz klāja pasažierus un pastu,viens komanadas loceklis dezartē no "Titānika".

14:00-"Titāniks"atiet no Kvinstaunas ar 1316 pasažieriem un 891 ekipāžas loecekļiem uz klāja.

 

14.aprīlis 1912.gads.

9:00-"Koronija"ziņo par ledu rajonā 42°ziemeļu platuma,49-51° rietumu garuma.

13:42-"Boltik"ziņo par ledus iepejamību rajonā 41°51 ziemeļu platuma,49°52 rietumu garuma.

13:45-"Amerika" ziņo par ledu rajonā 41°51 ziemeļu platuma,50°8 rietumu garuma.

19:00-gaisa temperatūra 43° pēc Fārenheita skalas (6°C).

19:30-"Kolifornien"ziņo par ledu rajonā 42°3 ziemeļu platuma,49°9 rietuma garuma.

21:00-gaisa temperatūra 33° pēc Fārenheita skalas (0,6°C).

21:30-otrais kapteiņa palīgs Laitollers brīdina kuģa mašīnistus un galveno uzraugu,ka ir nepieciešams sekot līdzi dzeramā ūdens sistēmai-ūdens caurulēs var sasalt,kā arī priekšāskatītājus,par to,ka ir ledus bīstāmība.

21:40-"Mesaba"ziņo par ledu rajonā 42-41°25 ziemeļu platuma,49-50°30 rietuma garuma.

22:00-gaisa temperatūra 32° pēc Fārenheita skalas (0°C).

22:30-aizborta ūdens temperatūra samazinājās līdz 31° pēc Fārenheita skalas(-0,56°C).

23:00-"Kalifornien"brīdina par ledus iespējamību,bet "Titānika" radists pārtrauc radiosakarus agrāk,pirms "Kalifornien"pagūst nosaukt rajona koardinātas.

23:40-Punktā ar koordinātēm 41°46 ziemeļu platuma,50°14 rietuma garuma(vēlāk tika noskaidrots,ka koordinātes nebija precīzi izskaitļotas)tieši kuģa priekšā 450m attālumā tika pamanīts aisbergs.Neskatoties uz manevru,pēc 39 sekundēm notika sadurme ar kuģā zemūdens daļu,un kuģa korpuss saņēma vairākus mazus caurumus apmērām 100m garumā.No 16 ūdens izturīgajiem nodalījumiem,6 bija sagriezti(sestajā sūce bija nebūtiska)

 

15.aprīlis 1912.gads

00:05-tika dota pavēle noņemt glābšanas laivām pārvalkus,sasaukt ekipāžas locekļus un pasažierus pie sanāksmes vietas.

00:15-no "Titānika" tika pārraidīts pirmais rādiotelegrāfa signāls par palīdzību.

00:45-tika izlaista pirmā signālraķete un nolaista uz ūdens pirmā glābšanas laiva (Nr.7).

1:15-uz klāja tika izlaisti 3 klases pasažieri.

1:40-tika izlaista pēdējā signālraķete.

2:05-uz ūdens nolaista pēdējā glābšanas laiva(saliekamā laiva D)

2:10-pārraidīts pēdējais radiotelegrāfa glābšanas signāls.

2:17-dziest elektroapgaismojums

2:18-"Titāniks" lūst divās daļās.

2:20-"Titāniks" nogrimst.

3:30-glābšanas laivās ierauga signālraķetes,palaistas no "Karpatijas".

4:10-"Karpatija"savāc pirmo glābšanas laivu (laiva Nr.2).

8:30-"Karpatija"savāc pēdējo glābšanas laivu no "Titānika" (laiva Nr.12).

8:50-"Karpatija",uzņemot uz borta 706 cilvēkus,kuri izglābās no "Titānika",uzņem kursu uz Ņujorku.

97 5 11 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 11

0/2000

vismaz nevajadzēja biezu dienasgrāmatu :D

12 0 atbildēt

inčīgi.

7 0 atbildēt

+

5 0 atbildēt

+

5 0 atbildēt

++++

0 0 atbildēt

deadwol5 paturi savu sūdu pie sevis

0 0 atbildēt

ĻOTI interesanti emotion

0 0 atbildēt

8:50-"Karpatija",uzņ*t uz borta 706 cilvēkus,kuri izglābās no "Titānika",uzņem kursu uz Ņujorku.

Emm vaita tik daudz izglabās nezkapēc biju lasijis pat nebij 100 hmm..,varbūt kļudos

0 4 atbildēt

suuds !!!!! -

0 8 atbildēt