Reklāmas pasaulē visas sievietes ir brīnišķīgas, sīkas grumbas paslēpj prasmīgi retušējumi, bet reāla dzīve redzama tikai rozā krāsās. Visas šīs pūles ir veltītas tam, lai liktu pircējam noticēt ideāliem. Un tā kā gandrīz visas reklāmas ir saldi meli, tad jebkurš mēģinājums izrauties no šabloniem izsauc šoku. Laikraksts „The Independent” ir apkopojis pēdējo gadu pašas šokējošākās reklāmas kampaņas ...
Šokējošākie reklāmas plakāti6
44
3
Šis plakāts, kurā attēlota maza meitene ar pieaugušas sievietes ķermeni bija daļa no sociālas reklāmas kampaņas, kuru iniciēja amerikāņu Asociācija aizsardzībai no varmācības ģimenē. Reklāmas mērķis bija piesaistīt sabiedrības uzmanību intīmajām attiecībām ar personām, kuras nav sasniegušas pilngadību. Uz plakāta rakstīts: „Ja, raugoties uz bērnu, jūs redzat kaut ko vairāk, tas ir amorāli”.
Toma Forda vīriešu veļas reklāma saturēja atklātas pornogrāfijas elementus un šie attēli ir tikai paši nevainīgākie.
Reklāma
Savukārt Toma Forda parfimērijas reklāmu aizliedza daudzi žurnāli kā seksuāli pārāk atklātu.
Kāda Dienvidāfrikas plastiskās medicīnas klīnika, savu pakalpojumu reklamēšanai izmantoja divu amerikāņu slavenību attēlus – Andzelinas Dzolijas un Parisas Hiltones, pirms tam „novecinot” tos ar „Photoshop”.
Francijas valdības aicinājums uzmanīties no AIDS.
Reklāma
Brazīlijas valdības pasūtīta kampaņa, aicinot ievērot ceļu satiksmes noteikumus.
Oranžas bikšeles ar provokatorisku lozungu „Fair trial, my arse" (kas, korekti tulkojot, skan – Un jūs saucat to par taisnīgu tiesu?, bet tautas variantā ir pieminēta tā pati ķermeņa daļa, uz kuru piesedz oranžas bikšeles) kļuva par daļu no kampaņas pret Guantanamo cietumnieku turēšanu apcietinājumā bez tiesas.
„Les Droits des Non-fumeurs” antinikotīna kampaņas posterplakāts izsauca sabiedrībā sašutuma vētru, jo reklāma faktiski pielīdzināja smēķēšanu seksuālajai verdzībai. Savukārt atklātais mājiens uz orālo seksu lika aizmirst par to, ka plakāts aicina cīnīties ar smēķēšanu.
Reklāma
Organizācija par humānu attieksmi pret dzīvniekiem mīl salīdzināt cilvēkus ar dzīvniekiem. Īpaši efektīvs izdevās cilvēka slepkavības salīdzinājums ar dzīvnieka nogalināšanu.
Jādomā, ka kompānijas „Toyota” vadība joprojām nožēlo, ka vispār nolēma laist klajā tik neviennozīmīgu reklāmu. Reklamēts tika "ekoloģiskais „Toyota Prius”, bet kā reklāmas aģentūras darbinieki pamanījās no zaļas idejas izveidot trīs drūmus plakātus, kas attēlo slepkavību, prostitūciju un laulības pārkāpšanu ar pavadošo lozungu „Nu, vismaz viņš (viņa) brauc ar Prius” – lai paliek uz viņu sirdsapziņas.