Pat ja tu to noliegsi, tas tik un tā būs fakts, ka tu dzīvo pasaulē, ko vada tirgotāji. Reklāma ir nozīmīgs spēlētājs veidojot attieksmi un izturēšanos kopš 20.gadsimta četrdesmitajiem gadiem, kad tā nonāca televīzijā un radio.
Ar lielu ietekmi nāk arī liela atbildība - bet pamēģini to iestāstīt, kādam, kas šajā nozarē strādāja 20.gadsimta vidū. Pat šodien, reklāma ir tālu no tā, ko varētu saukt par augstiem morāles standartiem, bet atskatoties uz to laiku aizvainojošajām, rasistiskajām un seksisma pārpilnajām reklāmām - šodienas reklāmas ir pūkainas un nevainīgas. Gadu gaitā sabiedrība ir izglītojies un bieži vien nostājusies pret šāda veida reklāmas kampaņām, lai gan vēljoprojām televīzijā varam vērot stereotipiem pārsātinātus reklāmas rullīšus.
Ne tikai diskriminējošas, bet arī melīgas bija šo laiku reklāmas. Interesants fakts - pirmie, kuri izmantoja sievietes seksualitāti reklāmā bija ziepju ražotāji. Patīk mums tas vai nē, tā ir vēsture, un lai saprastu šodienu, tā ir jāredz. Lai gan, kāda tur vēsture - nesen jau rakstīju par beļģu humora žurnāla aizskarošajām un Durex divdomīgajām reklāmām.
Šajā apkopojumā ir arī redzams cik brīvi un melīgi tika reklamētas cigarešu pozitīvās īpašības, mūsdienās procesi ir diametrāli pretēji - izlasi arī par pretsmēķēšans reklāmas kampaņām.
Reklāmas, kas mūsdienās būtu aizliegtas10
56
2
Jo smagāk sieva strādā, jo labāk viņa izskatās.
Vīrieši jautā: "Vai viņa ir skaista?" nē "Vai viņa ir gudra?".
Vai tad tava mamma nemazgā tev roka sar Fairy ziepēm?
Lieto "Chlorinol" un esi kā baltais nēģeris.
Kokaīna zobu pilieni.
Turi viņu kur pienākās.
Parādi viņai, ka tā ir vīrieša pasaule.
Tieši tāpēc sievas ir paredzētas.
Mums ir paši jaunākie klienti.