Liepāja no 1986-2003 gadam2
Priekšplānā bruģētais laukums ir tagad tik pārpildītā stāvvieta uz Graudu un Kūrmājas prospekta krustojumā. Starp citu, attēlā redzama 1998. gada 21. jūnija pēcpusdiena. Labi atceros, jo toreiz nācām ārā no toreiz tik lepnās kafejnīcas "Ilze".
P.S. Uzņemts ar filmiņas ziepjutrauciņu, tāpēc ne īpaši lepna kvalitāte.
Viena no nedaudzajām Liepājas garnizona parādēm,
kad liepājniekus priecēja lielgabali. Sīkums, bet patīkami.
Mazliet no konteksta un laikā atkal izrauts. Bet gribējās šo bildi ielikt. Proti, 11. novembra parāde Liepājā. Interesanta šī parāde ir tādēļ, ka pēdējo reizi armija soļoja šajā maršrutā- no Kuršu laukuma, pa Kungu ielu uz Lielo ielu un tālāk uz Tirdzniecības kanālmalu. Paskaidrošu. Jo līdz tam visas parādes sākās Kuršu laukumā pie Sv. Annas dievnama, kad beidzās tradicionālais dievkalpojums, bet pēc gaidītās rekonstrukcijas, laukums praktiski beidza eksistēt, jo to pārdalīja vairākās joslās: stāvvietā, puķu podu vietiņai un brauktuvei. Tad nu līdz pat šīm dieniņām karaspēka parādi vērojam Lielā ielā, iepretīm Pedagoģijas akadēmijai. Un nemaz tik slikti nav!
Skats uz Liepājas Dienvidu priekšpilsētu. Kāda retrospektīva atskatīšanās uz Liepājas dienvidgalu, kāda tā krietnus gadus atpakaļ. Uzņemts ar filmiņas ziepju trauciņu.
Starp citu, 1920. gadā Līvas laukumā notika sērijveida velosipēdu ražošana T. Antonišķa darbnīcā. Uzņēmuma produkcijai tika dots Līvas nosaukums. Dažādo Latvijas valdības muitas ierobežojumu dēļ velosipēdu noieta tirgus bija neliels, taču arī tas nekavēja fabrikā ražot līdz pat 1000 velosipēdu gadā. Tā lūk!
Tilts pār Bārtu
2001. gada vasarā bijām Bārtas upes krastā. Brienot cauri nātrēm, nonācām gluži vai kā rēgu pasaulē. Brikšņos atradām šo tiltu, par ko nekā nezināju. Tagad gan noskaidroju, ka kādreiz Dubeņus un Rucavu savienoja šaursliežu dzelsceļš. Pār Bārtas upi Ječu tuvumā upi škērsoja šāds tilts. Varens tilts, patiesi! Iedomājaties skatu, kad no meža varenai lokomatīves taurei švilpjot un melnus dūmus mesdams, upi šķērso bānītis, kas ved ļaudis uz Rucavu. Diemžēl, šo brīnišķo transporta artēriju likvidēja pagājušā gadsimta sešdesmito gadu sākumā. Viena šī tilta daļa tagad ir Grobiņā. No tās uztaisīts gājēju tiltiņš aiz Grobiņas pilsdrupām. Būtu brīnišķi, ja šī tilta pārpalikumi vismaz tiktu saglabāti nākamajām paaudzēm. Bet, kas par to domās?
P.S. Tieši kopš šīs reizes es cenšos fotodokumentēt notikumus, kas man šķiet svarīgi.
Nama nojaukšana uz Jūras ielas.
It nemaz tik sen tas nav, bet tomēr. Vai atceraties, kas uz Jūras ielas atradās pirms veikala "Cita Santehnika"? Jā, jā. Tieši tas nams, ko redzat bildē. Foto uzņemts ar veco labo ''ziepjutrauciņu'', kam vēl bija filmiņa.
Kā minos, tad tas nams varēja būt Jūras ielā 15, ko par pašvaldības naudu sāka nojaukt 2001. gada aprīlī. Bija plānots, ka Liepājas dome tēriņus par šo darbu - aptuveni 10 tūkstošus latu - piedzīs no mājas īpašnieka. Kā viss beidzās, neatceros....