Mūsdienās F1 ķiverei ir jābūt ekstra vieglai, un tajā pašā laikā ārkārtīgi izturīgai. Svaram jābūt līdz 1250 gramiem, kā arī visām ķiverēm jāiziet smagi deformācijas un izsturības testi, tādēļ materiāli ir izvēlēti viegli un izturīgi. F1 ķivee ir veidota no vairākiem slāņiem. Ārējā čaula sastāv no diviem slāņiem, pārsvarā tiek izmantota carbona šķiedra, kas pārklāta ar stiprinātiem sveķiem. Zem čaulas ir sintētiskās šķiedras slānis, parasti tiek izmantots kevlars, kuru bieži lieto arī bruņu vestēs. Pēc kevlara slāņa seko mīkstāks deformējams polietilēna slānis, kas pārklāts ar uguns - drošu materiālu. Ķiverēs ir arī nelielas atveres ventilācijai.
Ķiveres stikliņš, jeb vizieris, ir veidots no speciāla dzidra polikarbonāta materiāla, kurš nodrošina labu redzmību, kā arī ir izturīgs un uguns drošs. Iekšpusē vizieris ir pārklāts ar ķīmisku vielu, kura nodrošina tā neaizsvīšanu. Lielākā daļa pilotu lieto tonētus vizierus, pa virsu vizierim ir uzlīmētas vairākas kārtas noplēšamu strēmeļu, kuras pilots norauj, kas brauciena laikā uz tām ir sakrājušies putekļi.
Savukārt ķiveru krāsojums ir katram pilotam savs un unikāls, roku darbs, bieži vien pieaicinot arī māksliniekus un dizainerus. Piedavāju visu 2009. gada sezonas F1 pilotu ķiveru dizainu. ķiveres sakārtotas secībā, kādā komandas pašlaik izvietojušās čempionāta kopvērtējumā, pirmo liekot to pilotu,kurš pašlaik atrodas augstāk individuālajā vērtējumā, tādējādi iespējams gūt arī priekšstatu par situāciju F1 šobrīd. Papildus redzamas arī atšķirīga dizaina ķiveres,kādas izmantoja Džensons Batons un Niks Haidfelds savos mājas posmos, kā arī Džauma Algersuari ķivere, kurš jau šo svētdien Ungārijā aizvietos Sebastianu Burdē Toro Rosso komandā, kļūstot par jaunāko pilotu,kas jebkad startējis F1 GP posmā.