Visu laiku labākais mākslinieciskās purkšķēšanas meistars Žozefs Pujols (skatuves vārds - Le Petoman), oriģināla žanra kabarē artists.
Cilvēks ar talantīgu pēcpusi.22
Cilvēks, kas stāv uz skatuves un ar pēcpusi atskaņo valsts himnu... Mazais viena cilvēka teātris, ko atvēra Pujols, katru vakaru bija burtiski piebāzts ar skatītājiem. Nebija neviena tāda Marseļas iedzīvotāja, kam kaut vai reizi nebūtu sāpējis vēders un birušas asaras no smiešanās, klausoties, kā Pujols ''nospēlē'' Marseljēzu.
1892. gadā viņš debitēja Parīzes kabarē Moulin Rouge, kam bija gatavojies vairākus gadus. Uzstājoties, Le Petoman demonstrēja visu savas pēcpuses dinamisko diapazonu, no augsta tenora līdz dobjam. Viņš atdarināja mazas meitenes, vecas sievas un līgavas kāzu nakts purkšķēšanu, imitēja pērkonu un lielgabalu zalves.
Draudzība ar Moulin Rouge nebija visai ilga - no 1892. līdz 1895. gadam. Tad pēc strīda un tiesāšanās ar kabarē īpašnieku, oriģinālā žanra aktieris atvēra savu Pompadour teātri. Par galveno teātra izrādi kļuva - pasaka par meža zvēru dzīvi, kur ar pēcpuses palīdzību onkulis Džozefs iepazīstināja jaunos parīziešus ar zvēru un putnu balsīm.
20. gadsimta sākumā Žozefa karjera gāja uz leju. Publikai apnika. Arī teātris aizvērās, kad četrus viņa dēlus iesauca Pirmā pasaules kara frontē. Vienu no viņiem iesēdināja, vēl divi atgriezās invalīdi, un Pujolam vispār zuda interese par artistisko karjeru. Daudzbērnu ģimene atgriezās dzimtajā Marseļā un nodevās pierastajam maizes cepēju biznesam. Žozefs Pujols nomira 1945. gadā. Viens no medicīnas institūtiem radiniekiem piedāvāja 25 tūkstoši franku par viņa ķermeni, bet neviens no Pujola bērniem nepiekrita - pārāk stipri viņi mīlēja šādu labsirdīgu, jautru un gādīgu cilvēku, kāds bija viņu tēvs.
Vienā no ASV muzejiem atrodas aizlodēta kapsula ar lieliskā artista gāzēm. Pagaidām tā nav atvērta un Žozefs Pujols paliek, kā viens no unikālajiem cilvēces pārstāvjiem. Protams, labāk būtu to dzirdēt, kā 100 reizes redzēt vai lasīt...