Sveiki visiem!
Šī ir AK 4. diena un uzdevums bija izveidot superorģinālrakstu. Tā kā mājās ir daudz galda spēļu, nospriedu, ka tas varētu būt labs materiāls. Uzreiz varu pateikt, ka šajā rakstā nebūs visas, Latvijā nopērkamas, galda spēles, jo man nav ne jausmas, cik tādu vispār ir
Ceru, ka daudzi uzzinās par kādu sev nezināmu galda spēli, bet ja visas būs zināmas, tad ceru, ka vismaz raksts liksies interesants.
Ceru, ka spēļu noteikumus būšu aprakstījis pietiekoši skaidri, tomēr, ja ir kādi jautājumi, tad tos droši var uzdot komentāros
P.S. Galda spēļu bildēšana aizņēma visu dienu, tāpēc būs novērojamas izmaiņas apgaismojumā. Citas ir bildētas dienas gaismā, citas vakarā pie gaismas
Tad nu patīkamu lasīšanu vai bildīšu skatīšanos, ko nu kurš te darīs
Latvijā nopērkamās galda spēles14
Rakstā spēles centos salikt alfabētiskā secībā (Cik nu atceros to alfabētu no skolas laikiem  . Tāpēc ja interesē kāda no attēlā esošajām spēlēm, tad vari meklēt to pēc alfabēta. Protams, ja Tu viņu arī zini
Activity Compact
Īsumā par spēli: Lai arī ar ko Tu kopā spēlētu, esmu pārliecināts, ka ies jautri. Lielākoties tas ir tāpēc, ka spēlē ietilpst mēmais šovs. Spēle jāspēlē komandās, tāpēc, ja vēlies uzvarēt, tad labāk izvēlēties partneri, kurš tevi saprot no pusvārda. Varētu arī teikt ''no puszīmējuma'' vai ''no puspaskaidrojuma'', bet šādus terminus, laikam, neviens neizmanto
Šādi izskatās spēles laukums. Spēle sākas no augšas un finišs atrodas lejā.
Ir trīs veidu spēles lauciņi - mēmais šovs, zīmēšana un vārda paskaidrošana. To krāsa norāda uz to, kurš vārds vai vārdu kombinācija no kartītē minētā ir jāparāda, jāuzzīmē vai jāpaskaidro.
Labajā malā var redzēt ''3'', ''4'' un ''5'' laukumus. Uz tiem tiek novietotas spēles kartiņas. Skaitlis norāda uz to, cik sarežģīts būs uzdevums un cik lauciņus Tu dosies uz priekšu.
Šo spēli var spēlēt divos veidos:
*Gudri - ar partneri vienojoties, uz kura lauciņa būtu labāk nonākt un izvēlēties atbilstošu kartiņu
*Ar veiksmes palīdzību - Ņemt tikai kartiņas ''5'', lai ātrāk pārvietoties uz priekšu. Brīdinu, ka 80% gadījumos vārdus vai teikumus būs ļoti sarežģīti paskaidrot, attēlot vai uzzīmēt.
Šeit redzamas iepriekš minētās kartiņas.
Zīmējot, Tu nedrīksti attēlot skaitļus vai burtus. Tāpat tu arī nedrīksti runāt vai rādīt mājienus izmantojot ķermeņa kustības. Ja kāds māk ļoti labi zīmēt, tad to var taktiski izmantot un censties tikt uz zīmēšanas lauciņiem biežāk.
Arī mēmajā šovā nedrīkst runāt, bet drīkst izmantot blakus esošos priekšmetus, kas bieži mēdz atvieglot uzdevumu. Piemēram, ja ir jāparāda ragana, tad visi parasti skrien pēc slotas. No kartītēs minētajiem piemēriem visgrūtākais ir ''Svarīgs jautājums'', jo īpašības vārdus ir visgrūtāk parādīt. (Šī, manuprāt, ir smieklīgākā spēles daļa).
Paskaidrošanā īpašu noteikumu nav. Nedrīkst pieminēt kartītē dotos vārdus un vārdus ar tādu pašu sakni.
Visi uzdevumi ir jāveic minūtes laikā.
Alias
Īsumā par spēli: Diezgan nopietna vārdu paskaidrošanas spēle. Lai spēle būtu vieglāka ir jāzin ļoti daudz vārdu skaidrojumu.
Cipari uz spēles laukuma nosaka, kurš vārds no kartiņas ir jāpaskaidro.
Šeit ir viena no kartiņām ar vārdiem, kas jāpaskaidro
Carcassonne
Īsumā par spēli: Šī spēle vairāk ir domāta cilvēkiem, kuriem patīk stratēģijas tipa spēles. Lai uzvarētu, spēlē ir jāpārdomā katrs gājiens. Spēlē ir diezgan nopietni jāiedziļinas un jautrībai šī spēle īsti nebūs paredzēta.
Attēlā redzams neliels fragments no spēles laukuma. Katru reizi spēles laukums izskatīsies savādāk, jo tas tiek veidots spēles gaitā. Spēlētājiem ir jāvelk aizklātie spēles lauciņi un tie jānovieto vietā. Protams, nedrīkst būt tā, ka ceļš pēkšņi beidzas un tur ir parasts zāles lauciņš. Ja spēlētājam gadījies izvilkt spēles lauciņu, kuru nav iespējams pievienot jau esošajam spēles laukumam, tad tas ir jāliek malā un jāņem cits spēles lauciņš. Spēles gaitā viss laukums ievērojami palielinās, tāpēc spēli labāk spēlēt uz liela galda.
Attēlā mēģināju salikt spēles laukumu tā, lai attēlotu punktu pelnīšanas veidus:
*Pabeigts klosteris (Attēlā melnais cilvēciņš uz kolstera) - Klosteris skaitas pebeigts, kad tam visapkārt ir salikti 8 lauciņi. Par klosteri spēlētājs iegūst 9 punktus
*Pabeigts ceļš (Attēlā melnais cilvēciņš uz ceļa) - Par katru ceļa lauciņu spēlētājs saņem 1 punktu. Attēlā redzamajā situācijā tie ir 4 punkti.
*Pabeigta pilsēta (Attēlā zilais un sarkanais cilvēciņ&scaron - Par katru pilsētas lauciņu 2 punkti un par katru ģērboni papildus divi punkti. Tātad spēlētājs ar zilo cilvēciņu saņem 18 punktus, bet sarkanais tikai četrus. Ar dzelteno un zaļo cilvēciņu attēloju situāciju, kad spēlētājs sāk būvēt savu pilsētiņu.
Spēles beigās tiek saskaitīti arī punkti par nepabeigtajiem ceļiem, pilsētām vai klosteriem. Par katru lauciņu viens punkts.
Spēli var spēlēt ar vai bez upes. Cik zinu, ir iespējams arī iegādāties spēles versiju, kurā upes nemaz nav.
Ja spēlē ar upi, tad tā tiek salikta pirmā, pēc tāda paša principa kā parastais spēles laukums. Kad upe ir salikta, tad sāk izmantot arī parastos lauciņus.