Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
2
841

Lidojums uz Berlīni par 15eur? Lidojums uz Kanārijām par 20eur? Uz Barselonu par 10eur?

KĀ VIŅI TO DARA? KĀ TAS IR IESPĒJAMS?

Lidošana kļuva lētāka par braukšanu ar autobusu. Kā tas kļuva iespējams? Tūlīt Tev visu pastāstīšu

Zināmas kā budžetalētāszemo... Autors: Latišs Kā mūsdienās lidojumi var būt tik lēti??? (fakti)
1.

Zināmas kā budžeta/lētās/zemo cenu vai "low-cost" aviokompānijas.

Pirmo reizi parādījušās ASV, 1980.-to gadu sākumā. Par low-cost aviokompāniju pionieri ir uzskatāma aviokompānija Southwest, kuru bieži piemin kā pirmo idejas realizētāju.

Kopš tiem laikiem, šāds aviācijas bizness kļuva populārs un ļāva parastiem vidējās klases ļautiņiem redzēt pasauli.

Low-cost stratēģija šobrīd tiek izmantota visā pasaulē, bet visveiksmīgākā tā ir tieši Eiropā. Nekur pasaulē ceļot nav lētāk kā Eiropā! 

 

Kāpēc tad Eiropā ceļot ir lētāk, nekā ASV? Iemeslu ir ļoti daudz un par to var tapt atsevišķs raksts, kur es salīdzināšu budžeta aviokompānijas ASV un Eiropā. Rakstiet komentāros, vai šī tēma jums interesētu. 

Autora bilde
Tātad kā aviokompānijas to... Autors: Latišs Kā mūsdienās lidojumi var būt tik lēti??? (fakti)
2.

Tātad, kā aviokompānijas to dara? Kā rodas iespēja tirgot biļetes par tik zemām cenām?

Tad nu, sākšu atbildēt!

Pirmais iemesls - lidaparātu cena. Pilnīgi jaunas lidmašinas Boeing 737-800 (tāds kā Ryanairam) normāla cena ir 70 miljoni Eiro. Aviokompānijas negrib maksāt tādas summas un bieži mēģina apiet šo šaizi.

Risinājumi tam: 1) pirkt lidaparātus lielā daudzumā, par to pieprasot mazāku cenu (angliski: economy of scales); Tā piemēram, Emirates nesen nopirka 100 Boeing 787 Dreamliner gaisa kuģus. Lai gan, oficiāli, par cenām netiek runāts, avoti ar sakariem tur Boeing aizdomās par labu atlaides piedāvāšanu.

2) Gaidīt īstu brīdi, kad lidmašīnas izgatavotājs pazeminās cenas (iemesli tam: krīzes, lidmašīnas modelis ir morāli novecojis un ražošanā nepaliks ilgi vai konkurence). Piemēram, pēc 2001.gada 11.septembra notikumiem, lidmašīnu ražotājs Boeing bija ļoti satraukts ar situāciju aviācijas nozarē. Neviens nepirka viņu lidmašīnas! Viņi nolēma piedāvāt savus lidaparātus par ļoti zemām cenām.  Tādā veidā, Ryanair pasūtīja 150 lidaparātu par nežēlīgi zemu cenu.

Cits piemērs - Boeing 767. Tehnoloģiski vecs modelis, kas tika projektēts 1970.-to beigās un 1980.-to sākumā, sen atpelnīja izstrādes izmaksas un tā pašizmaksa ir salīdzinoši lēta, lai to turpinātu ražot. FedEx nesen pasūtīja 50 Boeing 767-300 lidaparātu, kam būtībā bija jābeidz sava eksistence 2010.-to gadu sākumā.

3) Līzings. Tāpat kā mašīnām, lidmašīnas var arī iegādāties līzingā, jeb īrēt. Gan ar tiesībām paturēt lidaparātu pēc kontrakta beigām, gan atdodot to līzinga kompānijai. Šis variants atvieglo aviokompāniju biznesu, jo tām nav jāuzkrāj nauda (tātad, to naudu var ieguldīt citās avikompānijas jomās); kad ir vajadzība - var viegli atbrīvoties no konkrētiem lidaparātiem, jo aviokompānijām nav jāmeklē jauns lidmašīnas pircējs, tāpēc ka to var vienkārši atdod līzinga kompānijai 5-10 gadus pēc lidmašīnas lietošanas. 

Autora bilde
Otrais iemesls Lidaparātu... Autors: Latišs Kā mūsdienās lidojumi var būt tik lēti??? (fakti)
3.

Otrais iemesls. Lidaparātu vecums.

Pastāv vairākas zemo cenu aviokompānijas, kas lieto ļoti novecojušus lidaparātus un nevēlas investēt miljonus jaunajos. Piemēri: Jet2 un Allegiant Air. Vai šīs divas ir pierādījušas sevi kā veiksmīgas? Nē! Cilvēki parasti izvēlas šīs divas, jo to maršrutiem nav tiešas alternatīvas. Turklāt, abiem biļešu cenas ir dārgas, salīdzinājumā ar citām budžeta aviokompānijām.

Jūs drošvien nosecinājāt: "Ak tā? Tātad, jo jaunāka ir lidmašīna, jo lētākas būs biļetes?"

Tieši tā! Jūs neesat kļūdījušies. 

Pasaules līderim, Ryanair, lidmašinu vidējais vecums ir 6.8 gadi.

EasyJet - 7.9 gadi.

Wizzair - 4.9 gadi.

Norwegian - 3.7 gadi (Norwegian Air UK - 0.8 gadi !!!)

Tradicionālajām aviokompānijām, vidējais lidmašīnu vecums ir apmēram divtik lielāks.

Tāds lidmašīnu vecums ir izskaidrojams ar mazākiem apkopes tēriņiem un mazāku degvielas patēriņu. Kā zināms, budžeta aviokompānijas cenšas, lai viņu lidmašīnas pavada gaisā tik daudz laika, cik iespējams. Ryanair gaisa kuģi katru reizi pavada TIKAI 25 minūtes, stāvot pie termināļa! Dienas laikā, tā ir norma, ja lidmašīna veic 8 lidojumus. Tātad, lidmašīnas noveco ātri! Risinājums tam, nevis ieguldīt apkopēs, bet pirkt/īrēt jaunākas lidmašīnas. Pietam, ar vecumu, aparātu energoefektivitāte pasliktinās un to nevar apiet.

Autora bilde
Trescaronais iemesls  arī... Autors: Latišs Kā mūsdienās lidojumi var būt tik lēti??? (fakti)
4.

Trešais iemesls - arī saistīts ar lidaparātiem.

Varbūt esat pamanījuši, ka daudzām budžeta aviokompānijām ir vienāda modeļa vai vienas saimes lidaparāti.

EasyJet`am tie ir - A319 un A320;

Ryanair - B737-800;

WizzAir - A320 un A321.

Kāpēc tā? Tā ir lētāk. Stjuartu un pilotu apmācība vienam lidmašīnas tipam maksā mazāk, jo tai ir nepieciešams mazāk cilvēku un platības resursu.

Piloti un stjuarti var vienkārši mainīt savus bortus. Stjuartiem pat nav jāveic apmācība. Savukārt, pilotiem apmācība uz tādas pašas saimes lidmašīnu aizņem pavisam maz. Izdevīgi!

Tiek ekonomēts uz apkopēm. Lai veiktu apkopes un remontētu gaisa kuģus, darbinieki ir jāapmāca. Ir daudz izdevīgāk apmācīt darbiniekus vienam gaisa kuģim. Līdz ar to, arī darbinieku skaits ir mazāks. Ja flotē ir dažādi gaisa kuģi, to remontē dažādi darbinieki, nevis vieni un tie paši.

Turklāt, pērkot rezerves daļas lielākā apjomā, tiek piešķirtas atlaides (to var panākt, ja aviokompānijai ir liels skaits vienādu lidmašīnu).

Šobrīd ir vērts pieminēt airBaltic. Kompānija paauda ideju atteikties no Q400 un ieviest savā flotē tikai CSeries lidmašinas, t.i. CS100 un CS300. Tās ir ļoti līdzīgas lidmašīnas, kam ir 95% kopīgu rezerves detaļu. Atšķirība ir tikai vietu skaitā. Tagad jūs saprotat iemeslu šādai idejai - ekonomija.

Autora bilde
Ceturtais iemesls  interjers... Autors: Latišs Kā mūsdienās lidojumi var būt tik lēti??? (fakti)
5.

Ceturtais iemesls - interjers. Citā valodā runājot, lidmašīnas salons.

Atšķirībā no tradicionālājām aviokompānijām, zemo cenu a/k salonos jūs neatradīsiet izklaides ierīču. Neatradīsiet rozetes vai USB lādēšanas portus. Diezvai jūsu krēsls varēs atzvelties. Diezvai, kājām pietiks vietas. Pastāv liela iespēja, ka priekšā novietotam sēdeklim nebūs kabatiņu. Kāpēc gan tā?

Izklaides ierīču un rozešu ieviešana maksā dārgi. Tām vajadzīgas apkopes, kas arī nav lēts prieks. Atzvelšana nav lēts prieks - sēdekļu mehānismi var izlietoties un prasīs apkopi. Tādi sēdekļi ir vienkārši lētāki. 

Savukārt, jo mazāk vietas kājām, jo vairāk sēdekļu var ietiplst salonā. Jo vairāk sēdekļu ietiplst salonā, jo vairāk ienākumu no biļešu tirgošanas var iegūt.

Par kabatiņu neesamību Ryanair`am - tas paātrina lidmašīnas salona tīrīšanas procesu.

 

Autora bilde
Piektais iemesls ... Autors: Latišs Kā mūsdienās lidojumi var būt tik lēti??? (fakti)
6.

Piektais iemesls - darbinieki.

2017.gada beigas un 2018.gada sākums atzīmējās ar ko neparastu. Ryanair pirmo reizi mūžā piedzīvoja streikus. Iemesls - pārāk maza alga priekš tik grūta darba.

Angļu valodā vārds "steward" (stjuarts) jau sen tika aizvietots ar flight-attendant. Diemžēl, mēs, latviešu valodā, šo teicienu lietojam nepareizi. Jo aviācijā, stjuarts ir persona, kas ir apmācīts nodrošināt augstākās klases apkalpošanu. Tāda apkalpošana mūsdienās notiek tikai tradicionālajās aviokompānijās un tikai biznesa vai pirmajās klasēs. Kāpēc tā? Neviens negrib maksāt lielas algas "stjuartiem". Neviens negrib ieguldīt naudu "stjuartu" apmācībās. "Stjuarti" (šajā kontekstā, domāts par flight-attendants), kas strādā mūsdienu budžeta aviokompānijās, saņem salīdzinoši zemu algu un ir savas karjeras sākumā (jeb apakšējā daļā).

Pilotiem arī nācās paciesties. Piemērs, 2017.gadā, Air Berlin piloti vidēji nopelnīja 110 tūkst. eiro gadā. Kad kompāniju pārņēma budžeta aviokompānija Eurowings, pilotu alga sarūka līdz 32 tūkst. eiro gadā.

Kāda alga ir airBalticā? Informācija tiek slēpta, un protams, alga ir atkarīga no pieredzes un operētās lidmašīnas tipa. Taču bieži internetā parādās šis skaitlis - 65 000 eur gadā.

Kas vēl ir saistīts ar "stjuartiem"? Viņi paši tīra lidmašīnas salonu no gružiem, mazgā tualeti un pārbauda pasažieru biļetes.

Autora bilde
6... Autors: Latišs Kā mūsdienās lidojumi var būt tik lēti??? (fakti)
7.

6. iemesls.

Palīgdarbība/papildienākumi/nestandarta ienākumi. Piedodiet, bet tuvāku zinātnisku nosaukumu šai darbībai nav. Angliski tā sauktos "ancillary" vai "non-operational revenue".

Tie ir ienākumi, kas tiek gūti no ne prīmārās aviokompānijas darbībām. Tātad, ne no biļešu tirgošanas. Šobrīd šāda darbība ir ļoti populārs un veiksmīgs peļņas avots.

Piemēri: aviokompānijas mēdz piedāvāt nopirkt "duty-free" produktus, tiek tirgoti ēdieni un dzērieni, tiek ievākta nauda par papildus bagāžas pārvadāšanu, prioritārā iekāpšana lidmašīnā, maksa par sēdvietas izvēli, apdrošināšana, atlaižu programmas (par kurām jāmaksā), debet/kredītkartes nodevas, u.c. Ja padomā, tad katrs no mums izmanto daļu šo piedāvājumu. Daudzi nemaz nav tik lēti.

Autora bilde
7 iemesls Par un ap... Autors: Latišs Kā mūsdienās lidojumi var būt tik lēti??? (fakti)
8.

7. iemesls. Par un ap lidostām.

Ryanair neveidos bāzi (tā sauc lidostas, kur bāzējas aviokompānijas lidmašīnas, piloti un stjuarti) dārgā lidostā. Tāpēc jūs neredzēsiet Ryanair lidmašīnas, teiksim, Amsterdam Schipol, Frankurtas-pie-Meinas, London-Heathrow lidostās. Var būt pāris izņēmumi, bet lielā mērā, budžeta aviokompānijas izvēlas lidostas, kas atrodas tālāk no pilsētu centriem. Kāpēc? Jo noslogotajās lidostās ir ļoti dārgi tarifi. Tieši tāpēc Ryanair lido uz Stanstedu. Savukārt, bez Ryanair, tādai attālai lidostai kā Stanstedai gandrīz nebūtu reisu un lidosta būtu tukša. Ryanair priekš Stanstedas ir svarīgs sabiedrotais, bez kura viņi nevarēs pastāvēt. Tāpēc, Stanstedas lidosta nevar celt cenas par saviem pakalpojumiem, jo citādi, Ryanair aizies pie citiem.

Tā notika Glasgovas lidostā. Lidosta pacēla maksas par pakalpojumiem. Īsi pēc tā, Ryanair pārbāzēja savas lidmašinas citā lidostā (skat.- http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-scotland-business-43209126)

 

Cits piemērs - Frankfurt Hahn lidosta Vācijā. Tā atrodas 130km no Frankfurtas centra. Šai lidostai nav nekāda sakara ar Frankfurti. Šāds nosaukums ir mērketinga triks. Taču, šāda lidosta, kas atrodas nekurienes vidū, neprasīs daudz par saviem pakalpojumiem. Aviokompānijas to izmanto.

Turpinot lidostu tematu....

Aviokompānijas negrib maksāt par reģistrācijas galdiem... tāpēc Rīgas lidostā jūs varat atrast tikai 1-3 Ryanair reģistrācijas galdus, pie kuriem vienmēr ir garas rindas. Lai kaut kā to kompensētu, Ryanair piedāvā reģistrāciju saviem pasažieriem par brīvu tikai internetā. Tātad, ja vēlies reģistrēties lidostā, tev būs jāsamaksā 55 eur. Savukārt, citas aviokompānijas piedāvā reģistrāciju internetā vai terminālī - ar elektronisko reģistrācijas termināļu palīdzību. Mazāk darbinieku - lētākas biļetes.

Daudzās pasaules lidostās ir pat pašapkalpošanas bagāžas nodošanas ierīcības. Tas šķiet grūti saprotamas, taču padara tavu biļeti lētāku.

Lētās aviokompānijas atsakās no t.s. piedurknēm (angliski - jetways), jo par to izmantošanu ir jāmaksā. Tai vietā, cilvēki iekāpj lidmašīnā tieši no rampas. Ryanair`a lidmašīnām pat ir savas trepes, kas izlaižas ārā no lidmašīnas fizelāžas.

Autora bilde
8 iemesls ko es personīgi... Autors: Latišs Kā mūsdienās lidojumi var būt tik lēti??? (fakti)
9.

8. iemesls, ko es personīgi iesaucu par budžeta aviokompāniju paradoksu.

Piemēram, ja tradicionāla aviokompānija atver jaunu maršrutu, tas var pastāvēt tikai ar nosacījumu ka cilvēki būs gatavi labi samaksāt , lai tik nopirktu biļeti. Tātad, lai atvērtu jaunu maršrutu, šīm aviokompānijām ir vajadzīgs iepriekšs pieprasījums.

Savukārt, lētās aviokompānijas strādā otrādi. Tās mēdz lidot galamērķos, kuriem nav pieprasījums. Bet tās spēs veidot pieprasījumu un piepildīt lidmašīnas pilnas, pateicoties spējai piedāvāt ļoti zemas cenas.

Interesanta parādība - budžeta aviokompānijas labi nopelna, jo viņu lidmašīnas piepildās pilnas. Kāpēc lidmašīnas piepildās pilnas? Jo biļešu cenas ir zemas. Kāpēc tās ir zemas? Jo aviokompānijas prot piepildīt lidmašīnas pilnas. Tā lūk  

Ceru, ka bija interesanti!!! Noteikti iekomentē, tas mani motivēs veidot līdzīgus rakstus!

Ja tu kaut ko nesaprati, vēlies vairāk info vai vēlies zināt informācijas avotus - jautā. Esmu smelies šo informāciju no dažādiem avotiem, ka apkopot tos visus šeit būtu grūti. Taču, pēc pieprasījuma, varu dot avotu nosaukumus par konkrētajiem faktiem.

Visu gaišu  

Autora bilde
2
841
Citi šī autora raksti:
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [48]
Niks: vai ienāc ar
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
Emdy121 avatars
Medaļa Dienas joksMedaļa Dienas domaMedaļa Admins iesaka
  Emdy121 09.04.18 10:21  
 
12
0

Paldies. Ļoti kvalitatīvs raksts. Gaidu vēl citus rakstus no Tevis.

VienkāršiRoberts avatars
Medaļa RecidīvistsMedaļa RecidīvistsMedaļa Recidīvists
  VienkāršiRoberts 09.04.18 12:36
 
8
0

atbildot uz Anonīms komentāru " Kā jomas pārstāvis un RIX darbinieks te... "

O,  nozares speciālists parādījies ... diemžēl anonīms  

slida avatars
Medaļa Bronzas ninjaMedaļa Sudraba ninjaMedaļa Zelta ninja
  slida 10.04.18 11:20  
 
7
0

mēģini gan atrast lētas biļetes Ziemassvētkos vai, kad bērniem sākas skolas brīvlaiks. cenas kosmosā

PukaChabra avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa JubilārsMedaļa Trumpe
  PukaChabra 10.04.18 21:16  
 
6
0
9. iemesls - tradicionālais. Pārpārdošana. Standarta Ryanair boingā ir, emm, 32x6-3 vietas. 189, citiem vārdiem. Es ar Ryanair lidoju regulāri, tikpat regulāri redzu, ka standarta pārdoto biļešu skaits ir 189-196, ar standarta "no show" 4-8 gab. Faktiski, lētās biļetes par 12.99-19.99, ko pārdod 2 mēnešus pirms nesezonas lidojumiem ar lielu varbūtību nemaz netiks izmantotas. Tādas pērkot, esmu pats vairākas reizes iegrābies tieši kombinējot reisus, ka nākas izmest un pirkt citas. Tādēļ, ticiet vai nē, es labāk nopirkšu tiešo AirBaltic, kur esmu uzreiz galapunktā (nu, varbūt vēl papildus 3 eiro sabiedriskajam), ja cena līdz 110€, nekā kombinēšu 2 Rainerus, vai Ryanair/EasyJet/WizzAir + autobuss no nekurienes uz pilsētu par 14-15€ + sabiedriskais pa pilsētu + 45-65€ par viesnīcu, jo nākamais lidojums tikai nākamajā dienā + paika. Jo vairākas reizes tā kombinējot beigās par lidojumiem vien esmu pārmaksājis. Šajā aspektā AirBaltic gan varētu pārskatīt savu politiku mazliet un labāk savākt pilnu lidmašīnu pa lēto, nekā lidot tukšā, bet pa dārgo (kas tāpat nenosedz pat izmaksas). Piemēram, pirmdienās Brisele-Rīga. Cenas oi oi oi, pasažieri 5 gab. Kamēr Rainerim tai pašā dienā vakarā cenas nekādas un lidmašīna pilna.
slida avatars
Medaļa Bronzas ninjaMedaļa Sudraba ninjaMedaļa Zelta ninja
  slida 10.04.18 17:42
 
5
0

atbildot uz kakasy komentāru " Tas pat neattiecas tikai uz lidošanu. "Sezonā... "

Pasākumus, jā, var ieplānot nesezonā, jo tie tādi viendiennīši vien ir (zoo, kino, piedzīvojumu parki) Par tiem neko nesaku.  Man, tomēr, ir tādi ilgie un tālie lidojumi, kurus es varu ieplānot tikai tad, kad lielākā daļa to dara - brīvlaikā, nu tad ir kā ir. Citā laikā nekādīgi ne. Par tām cenām man sanāktu normāls autiņš

SAMSS avatars
Medaļa NostradamsMedaļa Vilkaču klana biedrsMedaļa Rainis
  SAMSS 21.04.18 22:14
 
4
0

labs raksts  

ĶerCiet avatars
Medaļa Admins iesakaMedaļa Admins iesakaMedaļa Admins iesaka
  ĶerCiet 10.04.18 01:38  
 
4
0
Sen tik labu rakstu nebiju redzējusi.
Alex Vikingo avatars
Medaļa Admins iesakaMedaļa Dienas joksMedaļa Patīk komentārs
  Alex Vikingo 09.04.18 03:59
 
4
0

nu nav nemaz tik letas tas ryaner un wizair un citas aviokompanijas ja salidzina ar ASV. Tur no LA un WA var aizlidot ari par 80 usd un pie kresla bus media atskaņotājs un papildus pusdienas.

Arī lidojot uz Ukrainu, par pārsteigumu sev, cena bija letāka nekā uz LV, jo pie 1uer pieskaitīja klāt nodokļus un bagāžu, tad sanāk stipri dārgāk.

Ja sanak paildo ar AeroMexico, aircanada un thomson, cenas brīžiem ir pat lētākas un ar visām extrām. Vienīgi žēl kad latviju laikam neapkalpoja kā tādu.

Undīne Skrastiņa avatars
Medaļa ŽurnālistsMedaļa LiterātsMedaļa Bērndārznieks
  Undīne Skrastiņa 09.04.18 22:08
 
3
0

Rozetes ir ļoti vajadzīga lieta, bez tām nevar iztikt... Tāpēc jālido ar tradicionālajām aviokompānijām.  

Crop avatars
Medaļa Bronzas ninjaMedaļa RIPMedaļa Sudraba ninja
  Crop 09.04.18 10:54
 
3
0

  

Juris1604 avatars
Medaļa Misija izpildītaMedaļa NastijsMedaļa Dienas doma
  Juris1604 09.04.18 21:21
 
3
0

Interesanti    

Latišs avatars
Medaļa Sponsora favorītsMedaļa SensācijaMedaļa Admins iesaka
  Latišs 09.04.18 12:17  
 
2
0
atbildot uz Anonīms komentāru " Kā jomas pārstāvis un RIX darbinieks te... "

Jā, katrā lidostā un aviokompānijā lietas var atšķirties. Taču es pieminēju galvenās stratēģijas, ko pielieto Eiropas budžeta aviokompānijas. Tātad, runa iet ne tikai par Rīgas lidostu. Un vēl, gribētos dzirdēt vairāk par noteikušo Rīgas lidostā. Varbūt ir kādi interesanti fakti?
BertonOskrito avatars
Medaļa SpoksMedaļa MaģistrantsMedaļa 1/13 kūciņas
  BertonOskrito 09.04.18 18:21
 
2
0

Lieliski. Uzzināju šo to jaunu

Latišs avatars
Medaļa Sponsora favorītsMedaļa SensācijaMedaļa Admins iesaka
  Latišs 17.07.18 17:25
 
2
0

atbildot uz stop komentāru " "Šobrīd ir vērts pieminēt airBaltic. Ko... "

Jā jā, zinu. Raksts pacelts

Nagzzz avatars
Medaļa SviestmaizeMedaļa TeamworkMedaļa Maģistrs
  Nagzzz 29.06.18 15:45
 
2
0

Labs raksts, itkā viss pašsaprotams, bet ikdienā par tādām lietām neiedomājos

PukaChabra avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa JubilārsMedaļa Trumpe
  PukaChabra 11.04.18 18:19  
 
2
0
Tradicionālās kompānijas pelna arī uz kravu. Kā tu domā, kā tās pašas vēstules nonāk no Eiropas uz Ameriku? Ekspress sūtījumi? Preces? Nu kā var pasūtīt preci USĀ un pēc 3 dienām tev to DHL pieved klāt?
PukaChabra avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa JubilārsMedaļa Trumpe
  PukaChabra 11.04.18 12:51
 
2
0

atbildot uz LNT Degpunkts komentāru " Man tāpat nav skaidrs, jo ja 737-800 tē... "

1. Reģistrētā bagāža - pēc pēdējām izmaiņām salonā vari ienest tikai rokassomiņu. Vai arī piemaksāt par reģistrēto, vai piemaksāt par piority 2. Vietu izvēle - pirmkārt, tu NEKAD nedabūsi par velti sēdvietu 1, 16 vai 17 rindā. Nekad. Bet vietas izvēle maksās (?) 20 eiro uz šīm vietām. Otrkārt, ja tu lido kopā ar kādu, jūs sasēdinās blakus tikai 2 gadījumos - vai nu ja tās būs pēdējās 2 atlikušās vietas pie čekina vai tas otrs būs zīdainis. Pat tad, ja tu lido ar nepilngadīgiem bērniem, tev kā pieaugušajam būs jāmaksā par vietas izvēli. Sīkos tev sasēdinās blakus, bet tu gan samaksāsi. Kā minimums 4 eiro.

Latišs avatars
Medaļa Sponsora favorītsMedaļa SensācijaMedaļa Admins iesaka
  Latišs 15.04.18 00:47  
 
2
0
atbildot uz Balanss komentāru " bet cik daudz iztērē..... A plane like a Boe... "

Tas noteikti ir svarīgs faktors. Taču jāsaprot arī patēriņš par katru pasažieri. Tas ir svarīgākais faktors. Jo tas ir cieši saistīts ar to, cik katrs pasažieris iznākumā maksā. Ievietošu te citātu no wikipēdijas: " For instance, over the transatlantic route, the most-active intercontinental market, the average fuel consumption in 2014 was 32 pax-km per L (3.13 litres per 100 kilometres [75 mpg‑US] per passenger). The most fuel-efficient airline was Norwegian Air Shuttle with 40 pax-km/L (2.5 litres per 100 kilometres [94 mpg‑US] per passenger), thanks to its fuel-efficient Boeing 787-8, a high 86% passenger load factor and a high density of 1.18 seat/m2 due to a low 11% premium seating. " Kā redzams, lidmašīnas patērē maz, ja runa iet par patērēto degvielu par pasažieri. Turklāt, ja degviela maksā tik lēti, mēs varētu aprēķināt arī degvielas vērtību par pasažieri par 100km. Paņemsim vidējo patēriņu un pareizināsim ar degvielas cenu par litru = 3.13 0.36 = 1.13eur par 100km! Nereāli lēti!
Kalifornia avatars
Medaļa Spoks
  Kalifornia 09.04.18 20:07  
 
2
0
Nekad nav gadījušās tik lētas biļetes uz Eiropu, vismaz man
Fosilija
Spoku fosilijas ikonaFosilija 14.04.18 21:30
 
2
0

gimme moooooooooooooooore

Raksts patika.

« 1  2  3 »