Varma ir Latvijas lielākais ledlauzis un tā uzdevums ir atbrīvot Latvijas jūras ceļus no ledus, gadījumos kad ledus ir pārāk biezs lai kuģi paši spētu tikt tam cauri un nokļūt vai izkļūt no mūsu ostām. Galveno kārt šim ledlauzim sanāk strādāt Irbes šaurumā.
Varma –Latvijas lielākais ledlauzis.11
Šo kuģi 1968.gadā uzbūvēja Somijas kuģu būvētāji „STX FINLAND HELSINKI” Helsinkos.
Kuģi Latvija iegādājās 1994.gadā, samaksājot par to 12 miljonus latu jeb apmēram 17 miljonus eiro.
Kuģis ir 83 metrus garš, 21.20 metrus palts, un borta augstums viņam ir 9.50 metri. Kopējas svars sasniedz 4358 tonnas.
Šim kuģim ir dīzeļdegvielas dzinējs, kas nodrošina 13763Z/S kas kuģim ļauj pa mierīgiem ūdeņiem braukt ar maksimālo ātrumu 30km/h.
Šis kuģis ir spējīgs izlauzties caur vienu metru biezam ledum.
Šis kuģis ir aprīkots ar četrām dzenskrūvēm, kas nodrošina kuģim nepieciešamo inerci ledus salaušanai.
Ledus salaušana notiek ar speciāli noapaļoto kuģa ķīli ar kuru kuģis uzvirzās virsu ledum un ar savu masīvo svaru to sadragā.
Ja Tev patika šis raksts, tad Tev iespējams patiks arī šie raksti:
http://spoki.tvnet.lv/izgudrojumi/Kirov-klase-lielakais-kara-kugis/730589">http://spoki.tvnet.lv/izgudrojumi/Kirov-klase-lielakais-kara-kugis/730589
http://spoki.tvnet.lv/vesture/Zheng-He-varena-dargumu-flote/730524">http://spoki.tvnet.lv/vesture/Zheng-He-varena-dargumu-flote/730524
http://spoki.tvnet.lv/vesture/Zheng-He-varena-dargumu-flote/730524">http://spoki.tvnet.lv/vesture/Zheng-He-varena-dargumu-flote/730524