Cerams ka iepriekš tāda raksta nebija.
FSO Polonez ir Polijas automobīļi, kas ražoti no 1978-2002. gadam.
FSO Polonez bija aprīkots ar 1,4-1,9. litru dzinējiem, kas attīstija no 69. līdz 103. zs lielu jaudu.
Būtība auto bija Poļu Fiat 125p, kas izgatavoti saskaņā ar licenci no Fiat, kas balstās uz 125. Fiat. Iekšējās sastāvdaļas (dzinējs, šasija uc.) bija tieši no Fiat 125p, bet tas bija ietērpts jaunā hečbeka ķermenī. 80. gados automašīnu bija paredzēts aprīkot ar Fiat DOHC dzinējiem, bet krīzes laika iegādāties licenci no Fiat bija neiespējami.
Tāpēc arī 125p tika ražoti vienlaicīgi ar Polonez vairāk nekā desmit gadu.
Bez tam, mehāniskā modernizācija notiktu tikai tad, ja to varētu piemērot abām automašīnām. Šī situācija beidzot mainījās pec 125p ražošanas beigām(1991.gadā).
Auto nosaukums nāk no Polijas dejas, „Polonēze”
Viena no nozīmīgākajām FSO Polonez priekšrocībām ir tās pasīvā drošība.
Crash testi tika veikti 1994. gadā lai pārbaudītu, vai automašīna atbilst ES drošības standartiem, lai Polonez varētu eksportēt visā pasaulē. Rezūltāti izrādijās satriecoši, FSO polonez ir ļoti drošas automašīnas. Testa laikā automašīna ietriecās betona bloka ar ātrumu 50 km/h. Pēc testa visas durvis varēja arvērt bez grūtībām, Crash testa lelei nebija konstatētas nekādas kritiskas traumas un automašīnai nebija degvielas noplūdes
http://www.metacafe.com/watch/108087/the_polonez_in_top_gear/ Video links no Top Gear.