Hmm, Volvo V40 automašīnā izmantotā LiDAR pašizmaksa - 22 USD, bet tā mazumtirdzniecības cena - 586 USD.
Faktors, ko bieži vien nosauc kā iemeslu pašvadāmu auto tehnoloģijas ierobežojumiem, ir lāzera radaru (LiDAR, turpmāk tekstā vnk. “radars&rdquo augstā cena. Starpcitu, ne visi radari ir tik dārgi, kā var šķist. Uz to norāda TechInsights speciālistu izveidotā atskaite, kuri izjauca Volvo 31360888 Brake Assist LiDAR radaru (vairākus gadus tiek izmantots automašīnā Volvo V40). Tas tiek uzstādīts uz priekšējā vējstikla pirms atpakaļskata spoguļa stiprinājuma, un ļauj automašīnai “redzēt” šķēršļus taisni braukšanas virzienā.
Atskaitē teikts, ka ierīces visu detaļu kopējā vērtība ir 12,47 USD. Uzskaitot pārējo komponentu izmaksas - montāža, testēšana - radara vērtība ir 22,61 USD. Pie tam, tā mazumtirdzniecības cena ir 586,35 USD.
Korpusā, kura izmēri sastāda 186 x 73,2 x 40,6 milimetri atrodas elektroniskās detaļas, kuru lielākā daļa uzlodētas uz četrslāņu plates. NXP Semiconductor kompānija piegādā 16-bitu mikrokontrolieri un divus CAN raidītājus/uztvērējus (CAN Transceiver). STMicroelectronics kompānija - barošanas kontrolierus (power management), bet AMS kompānija - lāzera diodes draiveri (laser driver) un laika mērīšanas pārveidotāju (time to digital converter).
Protams, šajā atskaitē nav minētas izmaksas, ko sastāda izstrāde, patentmaksājumi, reklāma, loģistika, utt. un tikai galu galā peļņa.
Protams, var visu darīt citā secībā un bez ceremonijām kopēt tehnoloģijas “bez maksas”, kamēr drīkst - Ķīna mums uz visiem ir viena, tad šis brīnums tur var maksāt arī 30 USD. . . Bet kas ir samērīgi?
P.S. Volvo 2010.g. nonāca Geely (Ķīnā bāzēta) koncerna īpašumā.