Sveicināti spoki :)
Arī šis būs viens no vecajiem darbiem, bet tieši pēc gadiem ir interesanti atskatīties un novērtēt cik noderīgs instruments sanācis. Un varbūt kādam noderēs kur smelties idejas.
Īsumā aprakstīšu kāpēc nepirku, bet būvēju pats, vienkārši bija vajadzīgs izturīgs un multifunkcionāls dzinēju statīvs, galvenais bija lieli riteņi, lai var pārvietot dzinējus no garāžas uz darbnīcu bez citu palīdzības.
Rotējošo mehānismu negribēju taisīt no divām caurulēm vienu iekš otras jo bija plānots mehānisms ar reduktoru un vajadzēja ar gultņiem. Kā jau ik pa laikam laika trūkuma dēļ reduktors netika uzbūvēts un uz ātro arī piemērot neko nesanāca tāpēc pagaidu variantā tika pielikts vienkārši rokturis. Un arī kā zināms nekas nevar būt pastāvīgāks par pagaidu variantu :D joprojām vēl darbojas pagaidu variantā, ceru gan šogad to mainīt.
Uzreiz attaisnošos par metināšanu, toreiz tas tika darīts ar parasto elektrodu metināmo aprātu, šodien ir pusautomāts un arī TIGs, metinu arī alumīniju, tāpēc mūsdienās metinājuma kvalitāte ir pavisam citā līmenī.
Priekš rāmja nopirku kvadrāta caurules un plakandzelzi, mehānismam izlēmu izmantot daļu piekares no Mitsubishi Lancer, parēķināju ja auto svars ir 1200kg tie ir 300kg uz vienu stupicu, bet tā kā svars ir ar rezervi jo asos līkumos svars pāriet daudz vairāk tad nebija šaubu, ka izturēs un līdz šim ir turējis.
Pie reizes tapa arī otrs stends tieši konkrētam dzinējam, tāpēc nedaudz vienkāršaks.
Bildēs redzams, ka mehānismu notur viena liela skrūve ar iepresētu lodīti galā, daži cilvēki teica, ka neturēs, bet tur motorus dažādos leņķos kaut gan kontakta virsma ir tikai 3mm. Šāds variants gan bija domāts reduktora variantā, bet strādā tik un tā, protams viss atkarīgs no svara.
Šopavasar taps vēl viens stends, stipri savādāks, priekš viena veca padomju laika v8 dzinēja :)
Rakstam pievienoju dažas bildes ar stendiem darbībā.