Pievieno rakstu! Seko Draugiem Seko Facebook Seko Twitter
 
0
134

Ir T25 traktors, kuram prasījās remontiņš.

Pagalmā stāv traktoriņs T25, kurš ir lielisks palīgs nelielās saimniecībās, jo ir viegls bet pietiekami spēcīgs, lai pavilktu 6 metrus garu 50cm diametrā lielu priedes baļķi, piekabē vienā piegājienā atvestu 5-6kubus bluķus malkai, ļoti viegli manevrējams.

Traktoriņa tehniskie parametri: 2 cilindru dīzeļmotors, jauda 25zs, ar gaisa dzesēšanu (ļoti labā stāvoklī, 572 motorstundas), nebija degvielas padeve, hidrauliskā uzkare, jūgvārpsta, diferenciāļa bloķis, 11 ātrumu manuālā kārba (6 uz priekšu, 5 atpakaļ, 1.ātrums pazeminātais un tikai uz priekšu).

Bija nepieciešams remonts, jo citi cilvēki bija sačakarējuši traktoriņu, jo īsti nemācēja to lietot.

Pats stulbākais, ka es pārdzenot bildes uz datoru, esmu pakāsis visas bildes + tās bildes, kas vēl ir palikušas, nevaru uzlādēt, jo ir par mazu (rādās, ka miminālais izmēras ir vismaz 300x100). Mēģināšu safočēt vēlreiz, pameklēšu, varbūt kaut kur ir palikušas bildes no remontiņiem.

Traktoriņscaron pirms dzīves... Autors: gelandewagen T25 traktors jeb projekts Nr. 2 (2. daļa)
Autora bilde
1.

Traktoriņš pirms dzīves lielākajām pārmaiņām.

Kā jau biju rakstījis (skatīt 1.daļu), bija palielas problēmiņas.

Vēstures annālēm. Pirmā čakarēšana izpaudās sekojoši:

1.sajūgs un sajūga kurvis. Mēs traķītim lietojām 2. un 4.ātrumu, ja bija piekrauts pilns vai bija jāvelk kas stipri smagāks (piekrauts pilns ar malku SAZ 3507 un iesēdies), tad tikai 1.ātrumu. Savukārt citi slinkumam pārslēgt robus, kas nebija tik vienkārši, ielika 4. un slidināja sajūgu. Rezultāts - nosvilināts sajūgs.

Vainīgajam liku pašam mainīt to sajūga disku. Trīs veči (divi no tiem pieredzējuši traktoristi) sajāja vēl vairāk. Vispirms viņi nemācēja sadalīt traķi uz pusēm. Es palasīju grāmatu, un sadalīju 2 minūtēs, jo skrūves visas bija atskrūvētas. Par nožēlu, tālāk nepiedalījos, un tie frukti ielika sajūga disku otrādi, salika kopā, testēja, konstatēja, ka disks ir otrādi un pie viena arī jau kurvis sačakarēts, ko es konstatēju tikai tad, kad ieliku sajūga disku pareizi, bet ļoti drīz pēc tam vainīgais sataisīja vēl pāris sūdus un tika patriekts. Nācās dalīt trešo reizi, likt jaunu disku, jaunu kurvi, likt kopā. Pēc tam bija ilgais ceļš kāpās ar regulēšanu, jo pirms sačakarēšanas palaižot sajūga pedāli vaļā kustība bija uzreiz, tad pēc remonta bija pat tā, ka palaid pedāli vaļā un tikai pēc 2-3sekundēm sākās kustība. Regulējām paši mēnesi no vietas, kamēr sajūgs strādāja kā tam nākas. 

2 motors Lai gan pats motors... Autors: gelandewagen T25 traktors jeb projekts Nr. 2 (2. daļa)
Autora bilde
2.

2. motors. Lai gan pats motors ir nenokaujams, tomēr degvielas sistēma ir jūtīga, it sevišķi ziemā braucot ar vasaras soļarku. Un tā diena pienāca, ka tika aizpūsta degvielas padeve. Kā jau pie mums Latvijā pienākas, rudenī uznāk baigie mīnusi. Un uzsniga sniegs. Pārvaldnieks bija sliņķis un tā vietā lai ar lāpstu iztīrītu pagalmu, izdomāja to tīrīt ar traktoru. Jo vot sniegs ir vairāk kā 10cm dziļš. Speciāli biju nolējis no traķa pēdējo soļķi, lai ielietu svaigu ziemas, jo bāka ir no metāla, ļoti ātri savācas kondensāts un ūdens sistēmā nav vajadzīgs. Es praktizēju iepirkt ziemas soļķi vairumā, lai visu sezonu var darbināties ar to, jo T25 patērē ļoti maz degvielas. Mums ir zemnieku saimniecība, tie var turēt vairāk nekā 80 litrus degvielas mājās. Ja kāds nezināja, ja glabā vairāk kā 80litrus degvielas, par to pienākas administratīvs sods. Izņēmums kā jau minēju saimniecības, lauksaimniecības uzņēmumi, transporta uzņēmumi. Nu vot, es biju sagaidījis to brīdi, ka tulīt metīs iekšā tirgū ziemas soļķi ar 1.klasi, kas ir līdz -27/32grādi (vispār jau kādus 5 gadus Lukoil/Viada tirgo visu gadu 0.klases ziemas soļķi, laikam līdz -5grādi sāk sabiezēt, tur līdz -10grādiem), un nopirkšu traķītim. Nepaspēju. Pārvaldnieks nolēja no vieglā vasaras soļķi, ielēja traķī, mocījās kamēr piedarbina, kā aizdiršas sistēma, tā slāpa nost. Ar aķi grieza, kamēr sākumā to parafīnu kaut kā dabūja ārā, aķi lādēja tajā dienā 5 reizes, līdz lādējot 6.reizi tas skaisti uzsprāga man garāžā, piediršot pilnīgi visu ar skābi. Ar to sniega tīrīšana beidzās, traķim degvielas sistēma palika pilna ar parafīnu no vasaras soļķa + viss sasala. Nu lai man interesantāk.

3 tā kā traķītis ir pavecs... Autors: gelandewagen T25 traktors jeb projekts Nr. 2 (2. daļa)
Autora bilde
3.

3. tā kā traķītis ir pavecs, attiecīgi arī daudzas citas lietas vairs nebija īsti darba kārtībā, piemēram, riepas saplaisājušas kā zirnekļtīkls, hidraulikai manžetes vecas, tāpēc hidraulika neturēja, vēl šis tas. 

Loģiski lai noregulētu... Autors: gelandewagen T25 traktors jeb projekts Nr. 2 (2. daļa)
Autora bilde
4.

Loģiski, lai noregulētu sajūgu vajag darbojošos motoru. Lai pagrieztu motoru, vajag starteri un ģenģeri. Tāpēc pirmais, pie kā ķērās klāt, starteris un ģenerators. Starteris bija labs, ģeneratoram gan bija oglītes čupā, to izjauca, satīrīja, nomainīja parastos vadiņus, ielika jaunas ogles, salika atpakaļ. Tas bija diezgan ātri.

Nopirku pajaudīgu Varta aķīti uz 110Ah, lai var griezt, un ķērās klāt degvielas sistēmai. Kā jau minēju, bija labi pielipis. noskrūvēja nost visu, lika karstā ūdenī, līdz tas parafīns pats iztecēja ārā. salika visu kopā. Tad sākās atgaisošanas pasākums. Pumpītis vairs nebija tas labākais, to nomainīja. Ar roku kačāja, pagrieza vaļā skrūves, lai gaiss tek laukā, un tā pagāja pāris dienas. Pēc tam sākām griezt motoru. Lai vieglāk pagriez, parasti pavelk dekompresatora ručku, kad iegriezies un pa skursteni sāk mest vieglu dūmu, tad cirta ciet un normāli pielec. Lai nenokautu aķi (pieredze jau bija un es tā kā cenšos mācīties no citu kļūdām), dekompresatora ručkai pievienoja tikai vienu cilindru. Lai vieglāk pagriezt. Grieza, un vienlaicīgi turpināja atgaisot. Tā atgaisoja vienu cilindru, pēc tam otru cilindru. Un volllāā, motros pieleca, strādā, pat atstājām uz 3 stundām darbojoties, lai pārliecinātos, ka viss šancē, un protams, ka viss šancēja kā vajag. Tā sajūta ir laba, ticiet man, kaifs, kad viss ir tā kā gribās.

Sajūga regulēscaronana bija... Autors: gelandewagen T25 traktors jeb projekts Nr. 2 (2. daļa)
Autora bilde
5.

Sajūga regulēšana bija tiešām ilgais ceļs kāpās. Viss bija jādara caur to lūciņu, kas bildē redzama zem aķīša un tieši blakus pakāpienam, bildē ir redzams. Bez pārspīlējumiem, aizgāja divi mēneši. Vienu brīdi jau gribējām atmest ar roku un uz Valmieru. Kaut kā tikām pāri tam vājumam. Ieķemmēja dūšai un kaut kā noteicām - vēl trīs reizes. Un tajā trešajā reizā sajutām, ka laikam esam uz pareizā ceļa. Un laikam paveicās, ka izdevās noregulēt. Pēc normatīviem izspiestā veidā bija jābūt ne vairāk kā 3mm (citādi nepiespiedīs kārtīgi un slīdēs), un mēs dabūjām to 3mm. Tas bija vēl lielāks kaifs, nekā motoru dabūt pie dzīvības. Sencis teica, ka to var panākt tikai ar uzpipiējum izpīpēju, iedzēru un visa pasaule pie kājām.

Hidraulika Dabūjām visas... Autors: gelandewagen T25 traktors jeb projekts Nr. 2 (2. daļa)
Autora bilde
6.

Hidraulika. Dabūjām visas manžetes, jaunas trubiņas (lai no gopņikiem un urlām tiktu vaļā, kādu 70cm trubiņu var turēt mašīnā un neviens nevarēs piesieties, ka ir aukstais, bet trubiņa ir vēl labāka par steku). Viss tika nomainīts, nopindzelēts, viss rukā, hidrauliskais sūknis un cilindrs gandrīz kā jauni, pēc remontiņa viss turās.

Viss ko varējām izdarīt tika... Autors: gelandewagen T25 traktors jeb projekts Nr. 2 (2. daļa)
Autora bilde
7.

Viss, ko varējām izdarīt, tika izdarīts. Pat glušaku nokrāsojām un riepas nomainījām uz jaunām. Riepas vispār bija nevis jaunas (stāvējušas vairākus gadus, bet zem jumta) bet nelietotas. Tā kā man viena priekšējā pagriezienā izšķīda un nobortējās, izlēmu, ka labāk ir nomainīt visas  nevis kaut kur palik mežā ar pilnu piekabi ar malku. Uz krāsu naudu gan nežēlojām, un dabūjām sarkanu hammerit krāsu, nodrāza vaco krāsu nost, nedaudz pietīrīja un krāsu pa virsu. Izskatās kā no veikala.

Bija arī tas, ko nedabūjām. Priekšā ir atsvaru turētājs. 

Tā ir uzparikte, kuru skrūvē priekšā rāmim, un tad no sāniem pieliek atsvarus, uz tā pašā priekšā ir arī divas ļipas, kurā liek uzkabi šķūrim. Manējam viena ļipa bija nolauzta, viena ļipa netur, to vislabāk var redzāt 1.bildē, kur pašā priekšā ir tādas kā trubas uz sāniem, uz katra sāna ir pa vienam atsvaram, kā arī var redzēt, ka augšējā lūpa ir, savukārt apakšējās lūpas nav. Pie tā atsvaru turētāja trbu galos nāk klāt buldozera lāpsta.

Varbūt kaut kur kādam ir priekšējais atsvaru turētājs. detaļas numurs ir A25.30.025. Un ir diva veida ar identisku nr. un jāskatās ir uz vietas, kura ir īstā, viena ir ar šaurāku trubu (ja pareizi atceros 60cm), uz kuras karinas atsvari (pie pasūtītāja teica, ka citas nav), bet ir arī garāku trubu (70cm), un man ir tā garākā truba. Vienu brīdi domājām, ka zāģējām no vecā nost trubas un piemetināsim, bet ātri doma pārgāja, jo tur ir tādi triecieni un vibrācijas, ka metinājums vienkārši nolūzīs. 

Un arī kabīnei jums nav. Šobrīd ir kārlīša jumts. moška kādam kaut kur mētājas nevajadzīgs, un pa saprātīgu ciparu varētu nopirkt. Bildē redzams, ka durvis ar plāvi un makgaivereni aizlīmētas, tās arī nekur nevar atrast. varbūt kāds var palīdzēt.   

Atradu par orģinālos papīrus... Autors: gelandewagen T25 traktors jeb projekts Nr. 2 (2. daļa)
Autora bilde
8.

Atradu par orģinālos papīrus, kad meklējām grāmatas un pamācības remontiem, vairāk gan detaļu kodiem un nosaukumiem. Iečekojiet cenas.

Traķītis maksāja lētāk nekā buldozera lāpsta. Tāda inflācija bija 91. un 92.gadā.

Tika iziets labai skolai cauri, ļoti daudz ko sencis palīdzēja, it sevišķi izjaukšanā, salikšanā un krāsošanā, priekšā nākošais projektiņš. Geļiku pabeigt un stāv pažarnieku autiņš uz GAZ 53A bāzes pilnā komplektācijā, vienā bildītē var redzēt pažarnieka aizmuguri. Priekš geļika naudas laikam vēl ir par īsu, bet pažarnieku autiņu gan varētu sataisīt.

Atradu epastā bildi par... Autors: gelandewagen T25 traktors jeb projekts Nr. 2 (2. daļa)
Autora bilde
9.

Atradu epastā bildi par priekšējo riepu, kas bija sadalījusies detaļās un nobortojās. Riepas iekšējais karkas palika pielipis pie diska, pārējais nost. Un tādā kvalitātē bija visas četras riepas. Protams, ka priekšējām lielāka slodze, jo priekša ir viegla, pagriezienos izslīdz priekša, lielāka slodze ir uz sānu bortiem. 

0
134
Citi šī autora raksti:
Lasi vēl labākos rakstus:
komentāri [13]

Lai komentētu, Tev jāreģistrējas!

Reģistrēties
vai ienāc ar:
Kārtot komentārus: populārākie | jaunākie | vecākie
Rādīt bildes
mazais muks avatars
Medaļa Dienas domaMedaļa Vampīru klana biedrsMedaļa Admins iesaka
  mazais muks 17.11.19 16:14  
11
0

Viens vards - MALACIS !  

SAMSS avatars
Medaļa Zoles recidivistsMedaļa IntelektuālisMedaļa Zeltrocis
  SAMSS 17.11.19 16:35
8
0

  

197403 avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa Patīk komentārsMedaļa Recidīvists
  197403 17.11.19 16:42
6
0

  

gelandewagen avatars
Medaļa RainisMedaļa Neglītais džemperisMedaļa Testu veidotājs
  gelandewagen 18.11.19 15:04
3
0

atbildot uz Čiulis komentāru " Centība slavējama, bet detaļu naudu un ... "

Par to nestrīdos, bet tomēr T25 varu sataisīt pats, kamēr japāņu traktoriņu diezvai.

līdzīgi ar Mercedes G klasi. modeļus. kas ražoti līdz 1998.gadam principā var sataisīt pats, jo ir viens vadības bloks motoram, jaunākam varbūt vēl kāds sēdekļu regulēšanai, un vairāki releji lampām, sēdekļu apsildei, No 1998.gada, mazāk, no 2001.gada sākuma vairāk, no 2001.gada septembra vēl vairāk vadības bloki, kurus diez vai pats varēsi sataisīt.  

Čiulis avatars
Medaļa Spoks
  Čiulis 18.11.19 12:49  
3
0

Centība slavējama, bet detaļu naudu un mēnešiem laika var izlietot prātīgāk. Vienreiz uzkāp japāņu traktoriņam un sapratīsi, ka T25 atpaliek par 100 gadiem.

gelandewagen avatars
Medaļa RainisMedaļa Neglītais džemperisMedaļa Testu veidotājs
  gelandewagen 18.11.19 12:17
2
0

atbildot uz coldasice komentāru " nav runa par latviešu valodas skolotājiem,be... "

kuģu grunts ir tādā matētā aveņu tomātu krāsā, pa virsu var mizot kādu gribi krāsu.

Andis Mietulis avatars
Medaļa SākumskolnieksMedaļa TrumpeMedaļa Spoks
  Andis Mietulis 18.11.19 11:45
2
0

 Dvaini,ka tavam traktoram ģenerators ar oglītēm, šiem traktoriem ir bezsuku ģenberatori, kuriem ierosmes spriegumu padod induktīvi no atsevišķa tinuma. Vai nu uzlikts kāds auto ģenerators,vai nu tu melo.

gelandewagen avatars
Medaļa RainisMedaļa Neglītais džemperisMedaļa Testu veidotājs
  gelandewagen 17.11.19 23:26
2
0

atbildot uz coldasice komentāru " caurules nevis trubas ,tās būt kaimiņu ... "

trubas, caurules, lai paliek latviešu valodas skolotājiem.

hammerit - piekrītu, ja krāso pa taisno uz rūsu, jo process tiek apturēts rūsas slēnī, kuram tiek klāt, un rūsa korodē tālāk metālā iekšā, un nomet ārējo slāni ar krāsu nost. Bet kā jau rakstīju, nokasījām visu nost. Un uz tīra metāla močījām virsū pēc grunts. Ja pēc 15 gadiem kritīs nost, tad ir ok, bet viennozīmīgi, tas nebūs ne nakošā gadā, ne aiznākošā. 

Atgādini 2020. un 2021.gadā. lai iemetu svaigākas T25 bildes (laikam saucas pacelt rakstu).

p.s. man ir minsk mocis, kuru nokrāsoju ar hammerit (sencis brauc uz ķuga par ārstu no 86.gada), krāsa vēl tagad stāv. Un grunts, ko palika apakšā hammerit krāsai, ir kuģu grunts, kuru es pa blatu dabūju no kuģu būvētavas. Tā grunts ir pret dzīvu sālsūdeni jūras un okeānos, mūsu ceļi uz tās grunts fona ir cukurūdens.

coldasice avatars
Medaļa RecidīvistsMedaļa Dienas joksMedaļa Recidīvists
  coldasice 17.11.19 18:02
2
0

caurules nevis trubas ,tās būt kaimiņu Koļam...un par hamerit krāsu sapratīsi savu kļūdu,kad tas mēsls sāks lobīties nost kopā ar rūsu..

coldasice avatars
Medaļa RecidīvistsMedaļa Dienas joksMedaļa Recidīvists
  coldasice 17.11.19 23:50
1
0

atbildot uz gelandewagen komentāru " trubas, caurules, lai paliek latviešu valodas... "

nav runa par latviešu valodas skolotājiem,bet par krievu valodas vārdu izmantošanas latviešu valodā..

parastā ,pelēkā grunts klājot pa taisno uz aprūsejoša metāla turās labāk nekā dārgā un izslavētā ''hamerit''...

neredzams avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa Riesta laiksMedaļa Sviestmaize
  neredzams 29.11.19 19:57
0
0

atbildot uz gelandewagen komentāru " Par to nestrīdos, bet tomēr T25 varu sataisīt... "

Mercedes pirmais pielietoja Inžektoru degvielas padeves sistēmu ar vadības bloku jau 60 gados.

Ja vadības bloks ir bojāts tu neko nesataisīsi. 

neredzams avatars
Medaļa Patīk komentārsMedaļa Riesta laiksMedaļa Sviestmaize
  neredzams 29.11.19 19:52
0
0

500 stundas priekš šāda tipa traktora ir pamaz. Vienkārši laikam nostāvējies. Šķidrumi noteikti bija jau oksidējušies. 

gelandewagen avatars
Medaļa RainisMedaļa Neglītais džemperisMedaļa Testu veidotājs
  gelandewagen 18.11.19 12:15
0
0

atbildot uz Andis Mietulis komentāru "  Dvaini,ka tavam traktoram ģenerat... "

čehu ģenerators 144Ah.

ir arī krievu, tam ir vēl lielāka jauda, bet tad vajag jau divus 6 voltu aķus.