Sveiki spoki. Tā ka man ar pagājušo rakstu iznāca ķibele(atkal nospiedu publicēt ātrāk), tad tas raksts, bija arī maz lasīts(dodge challenger) tāpēc bija arī tikai viens anonīms ieteikums kuru realizēt. Spoku kungi un spoku dāmas, jūsu uzmanībai - Lancia Delta. Vairāk tiks apspriests par integral apakšmodeli.
Slavenas mašīnas #1613
Prasts piecdurvju hečbeks, taču izcili veiksmīgs. Jau gadu pēc iznākšanas šis auto ticis ievēlēts eiropas gada auto 1980.Starp citu publikai bija tik vien daži mēneši lai izdomātu balsot par lancia delta, jo parastajiem cilvēkiem šī mašīna pārdošanā nonāca vien 1980. gadā Nevienam pat prātā nevarētu ienākt, ka kādreiz, dažus gadus pēc pirmā modeļa iznākšanas lancia delta apakšmodelis integral kļūs par rallija čempionu. 1987 gadā tika izlaists šis apakšmodelis. Uzreiz rallistu mašīnu konstruktori ķērās pie darba, lai modificētu šo pilnpiedziņas autiņu. Viņiem tas izdevās. Pat ļoti, ļoti veiksmīgi. Pirmās paaudzes lancia delta, laika posmā no 1987 gada līdz 1992 gadam ieguva 46 WRC rallija uzvaras. Divu braucēju(Juha Kankkunen, Miki Biasion) konstruktori ieguva konstruktoru kausu 6 reizes. Apbrīnojami vai ne?
Kurš gan varētu padomāt ka maza ģimenes priekšpiedziņas auto apakšmodelis varētu gūt tādus panākumus rallija. Ka šis apakšmodelis rūpnīcas komplektācijā līdz simtam varēs uzraut 5.7 sekundēs? Lab, tas bija pats jaudīgākais integrale kāds tika uzražots. Vari iedomāties, tam bija 16 cilindru motors. Bet vidēji lancia delta līdz simtam uzrāva 7 sekundēs(jā arī ieskaitot tos nevarīgos ģimenes autiņus.)
Lancia delta ieguva tik superpuper lielu popularītāti, ka pat SAAB, noslēdza līgumu ar lancia lai varētu ražot mašīnu - SAAB lancia DELTA. Šādi brīnumi tika pārdoti skandināvijas valstīs - Norvēģijā un Zviedrijā, kā arī ezeru zemē Somijā.
Tika ražoti deltas kabrioleti, hečbeki, coupe. Jā, arī pat sporta mašīnas, tādas gan tika izlaistas vien 24, jo bija dārgo cenu kategorijā.
Būtu grēks laist tādu naudu garām, neizlaižot šim populārajam modelim otro paaudzi. Tieši tā nosprieda itāļu autobūves firma lancia un izlaida pasaulē otrās paaudzes deltu. Nav ne mazākās nojausmas, kāda muša viņiem iekoda, ka netika izlaists NEVIENS pilnpiedziņas modelis. Ar ko tad brauks rallisti, ja nav pilnpiedziņas? Jā, tu saprati pareizi neviens vērā ņememams rallijs nenotika ar deltas klātbūtni. Daži deltas entuziasti mēģināja darīt kaut ko lietas labā - viņī mēģināja deltu pārtaisīt par sacīkšu auto, taču nekas dikti jēdzīgs tur nesanāca. Integral modelis pilnībā pazuda. Nu lancia koda pirkstos un aizslēdza ciet delta modeļu līniju. Žēl. Lancia mēģināja atjaunot delta līniju 2008 gadā, taču neveiksmīgi. Jau 2014 gadā delta slēdza ciet uz, domājams, visiem laikiem.
Vai zini ko nozīmē šī bilde? jā, tu pareizi saprati, rakstam beigas. Kāpēc tik maz attēli? Bija tikai trīs paaudzes, no kurām integral modeli ražoja tikai vienā paaudzē. Gandrīz visas deltas, gan pirmās, gan otrās paaudzes, izskatījās uz mata kā otrajā attēlā . Kā izskatījās rallija delta integral, slavenais rallija auto? Tieši tā kā redzi datorspēles ekrānuzņēmumā. Kā izskatījās trešās paaudzes delta? Lūk kā.
Ceru ka jums patika šis raksts. Komentārā droši raksti kādu foršu mašīnu, nav obligāti sporta, kas ir pelnījusi būt šajā rakstu sērijā.
Iepriekšējie raksti
Chevrolet Camaro ,Ford Mustang,Ford Gran torino ,Dodge charger ,Nissan skyline ,DeLorean DMC-12(atpakaļ nākotnē) ,audi quattro ,Chevrolet Chevelle ,Pontiac firebird ,Lamborghini ,Toyota supra ,volkswagen golf ,toyota celica ,mini ,Dodge challenger.