sarkanas zvaigznes vesture sākās 1927, kad Gustavs Ehrenpreis izveidoja velosipēdu rupnicu. Vairāk nekā 17 pastāvēšanas gados, tā saražo aptuveni 180 000 velosipēdi, kas pazīstami visā Eiropā. Ehrenpreis Gustavs bija ne tikai īpašnieks , bet arī daudzu tehnisko risinājumu autors. 1944 oktobris - pēc karadarbības beigām - rūpnīcu iekārtas tika demontētas un nosūtītas uz Vāciju. Pēc iekļaušanas Baltijas republika saņēma jaunu iekārtu, un ar jaunu nosaukumu: "sarka Zvaigzne" ("Red Star"), atsāka ražošanu 1947 gada aprīlī. Gustavs Ehrenpreis kādu laiku strādāja rūpnīcā par inženieri. Ražoti tika, velosipēdi, bet jau vēlu 50's, bija nepieciesams jaunums iekšzemes tirgū un rūpnīcas bija spiestas meklēt jaunus virzienus attīstībai.
Pirmais mehāniskais transportlīdzeklis, kas ražoti rūpnīcās ryskich Rīga bija velosipēds-18,uz kura ir uzstādīts dzinējs D-4 ražošanas kas razots Ļeņingradas rūpnīcā "Sarkanā oktobris", ar 45 cm3 jaudu un 1 ZS jaudu.
SIET IR IELIKTA TIKAI DALA JO ISTENIBA MODELU IR DAUDZ