Vajadzētu ātri pielikt punktu tai staipīšanai un riktēšanai, jo darbi jau krājas pāri galvai. Bleķus staipīt nemaz nav tik vienkārši kā izskatās, bet pēc sitiena gandrīz vienmēr derētu pastipīt, pavilkt sadauzīto vietu, pat ja detaļa tiks mainīta. Jāsariktē sistā vieta ir tā lai visi punkti ir savās vietās un tikai tad var griezt nost cietušo un stellēt jauno detaļu klāt. Bukti nevajag uzreiz maniakāli ar āmuru dauzīt ārā, parasti grib kā labāk, bet dauzot sadzen tikai liekas pumpas un izstaipa metālu vēl vairāk. Buktes ir ar spiešanu vai vilkšanu jāmāna vai jāārstē ārā un arī tad metāls jau ir izstaipīts buktes vietā, var veidoties pampaks, tādēļ tai lietai jāpieiet nopietni un ar prātu. Ja pēc riktēšana tomēr nav kur likt lieko metālu, to pumpu var uzkarsēt un tad strauji atdzesēt ar slapju lupatu, metāls savilksies un pumpa noplaks.
Neesmu teorijas speciālists tādēļ nevaru precīzi aprakstīt visus procesus un veicamās manipulācijas. Vienīgais ko varu teikt konkrēti, ir jādarbojas un jāgūst prakse un pieredze. Tikai pašam darbojoties veidojas izjūtas un izpratne kad apskatoties uz bukti, redzot sitiena virzienu, to pataustot un paglāstot var piemest plāniņu turpmākajam darbības procesam, jo nav divas vienādas buktes un katrā atsevišķā gadījumā ir vajadzīga individuāla pieeja un risinājums konkrētajai problēmai.
Turpinām darboties pie Pasātiņa.
Raksta sākums : http://spoki.tvnet.lv/automoto/Riktesana/758570