Mūsdienās gan jau ka tikai daži atpazīst vārdu Lancia. Un vēl mazāk cilvēku zina, ka šis autoražotājs savā laikā bija viens no ietekmīgākajiem vārdiem biznesā un spēja konkurēt pat ar dažu labu Maserati, Jaguar vai Aston Martin. Bet Lancia slavenu padarīja rallijs. Autoražotājs ir ieguvis 10 rallija titulus. Un tas ir vairāk kā Subaru, Ford, vai jebkuram citam autoražotājam. Uzvaras ir gūtas gan WRC ieskaitē, gan slavenajā B grupā. Lancia bija ļoti plaukstošs zīmols, bet tagad tas ir tikai mazpazīstama Fiat koncerna daļa, kas ražo ļoti neizteiksmīgus ģimenes automobīļus.
Kompāniju izveidoja 1906. gadā, Turīnā, Itālijā, viens vīrelis ko sauca par Vinčenzo Lancia. Kompānija pārsvarā gatavoja sacīkšu auto (ne tikai rallijam) un sporta auto. Tiesa gan lielākā daļa auto ko Lancia uzbūvēja bija ar kļūmēm inženierijas jomā. Tie bija ļoti neuzticami, un bieži tiem bija milzīgas problēmas ar bremzēm (tipiski itāliešiem). Daži auto bija pat ļoti sakarīgi, bet tie bija astronomiski dārgi, kā piemēram Fulvia - skaists priekšpiedziņas auto, kas savā laikā bija dārgāks par Jaguar E-Type - vienu no labākajiem sporta auto tajā laikā.