Savulaik šis auto kopā ar tā mazāko radinieku Meriva kļuva par savdabīgiem glābšanas riņķiem milzīgajam General Motors kuģim, kas pagājušā gadsimta 90. gadu vidū ieguva pamatīgu sūci un apjucis cīnījās, lai nenogrimtu.
Uz Astra G/B platformas būvētais Opel Zafira tirgū pazīstams kopš 1998. gada un kļuvis par globālu produktu, jo atkarībā no tirgus atrašanās kordinātām nosaukuma Zafira priekšā tiek likts Opel, Vauxall, Holden un Chevrolet, bet automobiļiem izlutinātajā Japānā mašīnu pārdod kā Subaru Traviq. Lai augošās konkurences apstākļos paildzinātu modeļa mūžu, šogad tirgū debitēja pilnībā atjaunota versija, kas papildus vēl ieguvusi trīs dažādus motorus (kopējā agregātu gamma palielināta līdz 10), sportiskas dizaina līnijas, modernizētu interjeru un vēl pilnīgāku sēdekļu transformācijas sistēmu Flex7, kas ļauj pilnībā izmantot salonu.
Izskats Atjauninātais auto tagad veidots vienotā Opel korporatīvajā stilā, tieši atgādinot modeļus Vectra un Astra. Tas nozīmē lielus trapecveida dzidrinātas optikas galvenos starmešus, pamatīga izmēra hromētu dekoru uz radiatora restes un jaunas formas priekšējo bamperu ar tajā izvietotiem miglas lukturiem un gaisa reflektoriem. Virsbūves profila izmaiņas pamanīs tikai zinātāji, jo auto ir cita sliekšņu un durvju sargājošā moldinga forma, kā arī vēl vairāk akcentētas riteņu arkas spārnos. Aizmugurē izveidotas jaunas bloklampas, bampera forma un līdzību ar citiem Opel modeļiem atgādinoša hromēta uzlika uz piektajām, bagāžas nodalījuma, durvīm.
Salons plus bagāžas nodalījums Modernizētajam auto izmaiņas skārušas arī priekšējo paneli un viduskonsoli, tās vidū uz slīpa paaugstinājuma novietojot ātrumkārbas pārslēgu. Tagad modernajiem Opel modeļiem raksturīgā sakoptība, loģiskums un lietišķais stils kļuvis vēl gaumīgāks. To rada modernizētais trīsspieķu stūres dizains ar interesantas formas klaksonu, klasisks mērinstrumentu panelis, kas, pateicoties hromētām, apaļām uzlikām, izskatās daudz estētiskāks.
Kā noslēdzoša rozīnītie interjerā ir durvju iekšējo paneļu forma, kas līdzīga šobrīd aktuālos vācu un japāņu limuzīnos redzētajai. Lai noturētu pircējus, jaunajā Zafira salonā padomāts arī par tādām ērtībām kā āķītis somas uzkāršanai un sīklietu tīkliņš pie pasažiera kājām. Priekšējais panelis ieguvis izteiktākas plaknes formu un kļuvis vēl dārgāks gan izskata, gan izpildījuma ziņā. Sēdekļi un sēdpozīcijas kvalitāte ir Opel stiprā puse (vismaz pēdējo gadu modeļu dārgākajās versijās), kā arī lieliskie anatomiski veidotie zviļņi, kas ir ātri regulējami un ar optimālu braucēja auguma fiksāciju.
Galvenais šī salona trumpis Flex7 jaunākajā versijā ir daudzas dažādas variācijas, kas ļauj novietot sākumstāvoklī trīs rindās nofiksētos pasažieru sēdekļus. Tagad tas spēs rosināt to mājsaimnieču fantāziju, kurām vienlaikus ar atvasēm un iepirkumu tīkliņiem nepieciešams pārvadāt arī bērnu ratiņus, gultiņu, gludināmo dēli vai kādu citu paprāvāku mantu.
Vadītāja vietas ergonomika un aprīkojums Pateicoties stūres un sēdekļa regulēšanas straujumam un ērtumam, Zafira nemainīgi atrodas dažādu izdevumu testu uzvarētāju vidū kā viens no braucējiem visdraudzīgākajiem miniveniem. Šī auto vadības panelī izveidotie taustiņi un mēraparāti ir lakoniski, ļoti loģiski izvietoti un ērti sasniedzami, kā arī nekā lieka tajā nav, kas novērstu šofera uzmanību brauciena laikā.
Opel inženieri nav no jauna izgudrojuši divriteni, taču dažus asprātīgus dizaina atsvaidzināšanas paņēmienus interjerā ir integrējuši. Kā gan par veiksmīgu lai nenosauc stāvbremzes rokturi, kas atgādina lidmašīnas pilotam nepieciešamo sviru, vai savdabīgu pogu, kas aizstāj agrāk vizuāli nebaudāmo atpakaļgaitas ieslēgšanai paredzēto gredzenu uz ātrumpārslēdzēja kloķa?
Gaita Protams, sacīkšu bolīda dvēsele šajā auto nemājo, un pat OPC versijā tas ir un paliek minivens ar augstu novietotu smaguma centru un gaitu, kas rada iespaidu, ka šis auto ir kaut kas vidējs starp mikroautobusu un modernu limuzīnu.
Jāuzteic salona labā izolācija, jo tikai zinātāja auss pēc skaņas spēs atšķirt dīzeļa un benzīna dzinēja versijas. Arī telpas plašums, augstā sēdpozīcija un sešpakāpju ātrumkārbas precīzā, it kā iesūcošā slēgšanās ļauj neatpalikt no galvenajiem – VW un Ford ražotajiem – konkurentiem. Opel Zafira vadīšana ir ērta, droša un loģiska, jo modernizētais auto reakcijas, tehnisko rādītāju un uzvedības ziņā ir prognozējams un uzticams spēkrats, kas nepievils ne profesionāli, ne iesācēju. Pat asos līkumos tā virsbūvei nav tendence zvalstīties un zaudēt stūres kursu.