Sveiki!
Klāt nākamais raksts par neparastiem automobiļiem. Ceram, ka patiks!
Lai labi lasās!
Sveiki!
Klāt nākamais raksts par neparastiem automobiļiem. Ceram, ka patiks!
Lai labi lasās!
1963. gada Chrysler Turbine
1963.gadā "Chrysler" pasažieru automobiļu tirgū aizsāka reaktīvo dzinēju laikmetu. Ierobežotā skaitā tika izlaists divdurvju Chrysler Turbine automobilis. Automašīna tika aprīkota ar divām turbīnām, un kā degvielu varēja izmantot gandrīz visu - sākot no smaržām līdz pat JP-4 reaktīvo dzinēju degvielai.
Turbīnas automobilim nodrošināja 130 zirgspēku.
No 1963. līdz 1964. gadam tika saražoti 50 Chrysler Turbine modeļi. Tie tika aizdoti 200 ģimenēm, lai pārbaudītu tos, pirms Chrysler sāktu to masveida ražošanu. Saskaņā ar Chrysler informāciju deviņi šādi modeļi ir izdzīvojuši līdz mūsdienām un pieci ir braucamā kārtībā.
2012. gada DeltaWing sacīkšu auto
Daži jauninājumi sacīkšu pasaulē ir ekstrēmāki par citiem, un DeltaWing bija radikāli atšķirīgāks par jebkuru citu konkurentu trasē. DeltaWing veidota kā šautra, ar tuvu novietotiem priekšējiem riteņiem un plašāk izvietotiem aizmugurējiem riteņiem.
Daudzās jomās tas bija efektivitātes un ātruma paraugs. Inženieri prognozēja, ka tā vieglā un ultra aerodinamiskā konstrukcija ļautu tam sasniegt tikpat lielu ātrumu kā konkurentiem izmantojot tikai pusi no dzinēja jaudas, vienlaikus patērējot uz pusi mazāk degvielas un palielinātu riepu kalpošanas laiku. Tas neuzvarēja nevienā sacīkstē, bet tā mazais degvielas patēriņš samazināja pit-stopu apmeklēšanas skaitu.
1973. gada Reliant Robin
Trīs riteņu Reliant Robin bieži ticis izsmiets. Liela daļa no jokiem par šo auto bija Top Gear vadītāja Džeremija Klarksona radīti, kas starp citu modificēja šo auto, lai katru reizi, kad viņš brauca līkumā, automobilis negāztos uz sāniem. Anglijas Reliant Company ražoja Robin no 1973. līdz 1981. gadam. Modeļa ražošana tika atjaunota (atsākta) no 1989. līdz 2001. Gadam.
Robin tika izstrādāts kā trīsriteņu automobilis, kas paredzēts Anglijas ceļiem. Ar to braukt varēja izmantojot motociklu braukšanas tiesības. Tam ir četras sēdvietas un tas var sasniegt ātrumu līdz 85 jūdzēm stundā. Neskaitot Chevrolet Corvette, Robin ir vispopulārākā stiklšķiedras virsbūves automašīna pasaulē ar vairāk nekā 63 000 pārdotiem modeļiem.
1978. gada Subaru Brat
1970. gados Subaru izmisīgi vēlējās ieiet ASV tirgū ar pikapa virsbūves automobili, lai spētu konkurētu ar "Ford" un "Chevrolet" kompaktajiem pikapiem, taču radās problēma: ārzemēs izgatavotie pikapi tika aplikti ar papildus nodokļiem, kas padarīja Subaru pikapus par nekonkurētspējīgiem.
Subaru risinājums: tika ielikti pāris sēdekļi kravas nodalijumā un auto pārtapa par parastu pasažieru automobili. Sēdvietas nebija ērtas vai drošas, bet SUBARU izdarīja to, kas viņiem bija jāizdara, lai izvairītos no speciālā nodokļa pikapiem. Tā pasaule iepazina Subaru Brat automobili. Tas kļuva par "apvidus automobili ar divvirzienu piedziņu", un "Bi-drive" sistēma ļāva atslēgt un pieslēgt pilnpiedziņu.
Tas tika pārdots ASV no 1978.līdz 1987. gadam. Viens no slavenākajiem šāda modeļa īpašniekiem bija prezidents Ronalds Reigans, kas to izmantoja savā Kalifornijas rančo, taču to slēpa no preses, lai neviens neredzētu, ka viņš vada ārzemēs ražotu auto.
"Robin tika izstrādāts kā trīsriteņu automobilis, kas paredzēts Anglijas ceļiem." Dīvaini, ka tas nebija paredzēts Skotijas, Velsas un Z-īrijas ceļiem. Tie principā ir precīzi tādi paši kā Anglijā, cik esmu braukājis pa Angliju, nekādu atšķirību ar Skotiju un Z-īriju nudien nemanīju.