Motocikli Iž Planeta Sport tika ražoti Iževskas motorūpnīcā (PSRS) 1973 - 1984 gados. Vizuāli tas bija ļoti atšķirīgs no iepriekšējās PSRS motoprodukcijas un bija līdzīgs 1960to gadu japāņu motokiliem (Suzuki T250 Super Six 1966, Yamaha 350R5 1970 utt). Ap šo motociklu bija savērptas arī zīnāmas politiskas intrigas: tas nebija iepaticies galvenajam kompartijas ideologam Mihailam Suslovam, kurš centās aizliegt tā tirdzniecību PSRS. Tas tika argumentēts ar to, ka šis motocikls paredzēts stilotājiem, liekēžiem un huligāniem. Šis jautājums tika pacets līdz Politbiroja līmenim, taču sporta Iža ražošanu atbalstīja pats Leonīds Iļjičš Brežņevs. Neilgi pirms Politbiroja sēdes Brežņevam motociklu prezentēja Aleksejs Kosigins un pats 67-gadīgais un 108-kilogramīgais Kompartijas ģenerālsekretārs Brežņevs izbrauca ar motociklu apli pa Ivanovas laukumu Kremlī. Motocikls Brežņevam iepatikās un viņš atbalstija tā ražošanu un tirdzniecību un Suslova argumenti netika ņemti vērā.
Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture23
Motocikla dzinēja darba tilpums 340 см³ (cilindra diametrs - 76mm, virzuļa gājiens - 74mm), dzinēja jauda - 32 zs pie 6700 apgriezieniem minūtē. Ātruma uzņemšana 0 -100 km/h notika līdz 11 sekundēm, maksimalais ātrums - 140 km/h. Dzinējs rāmī stiprinājās ar gumijas spilvenu palīdzību, kas bija tehniskā novitāte tiem laikiem. 1974. gadā tika izlaista 500 motociklu partija ar dalīto eļļošanas sistēmu.
Leģendārie japāņu karburatori Mikuni, ar kuriem bija aprīkotas pirmās Īž Planeta Sport sērijas. Vēlāk tas tika aizstāts ar padomju K-62M karburatoru, lidz ar to tika pazaudēti 4 zs no jaudas un 10 km no maksimālā ātruma.
Pirmo izlaidumu gadu Iž Planeta Sport, bija aprīkoti ar japāņu ražojuma priekšējo un bremžu lukturi, pagriezienu signāliem, aizdedzes atslēgu, benzīna krāniņu utt), uzraksti uz slēdžiem un lampiņām bija angļu valodā. Šajos gados izlaistie motociklu vēl jo projām vērtīgāki un dārgāki par vēlāk ražotajiem.
Sākotnēji motociklu cena bija 1050 rubļu, bet vēlāk - 1000 rubļu.