local-stats-pixel

Motocikla "Iž Planeta Sport" (Иж Планета Спорт) vēsture23

303 0

Motocikli Iž Planeta Sport tika ražoti Iževskas motorūpnīcā (PSRS) 1973 - 1984 gados. Vizuāli tas bija ļoti atšķirīgs no iepriekšējās PSRS motoprodukcijas un bija līdzīgs 1960to gadu japāņu motokiliem (Suzuki T250 Super Six 1966, Yamaha 350R5 1970 utt). Ap šo motociklu bija savērptas arī zīnāmas politiskas intrigas: tas nebija iepaticies galvenajam kompartijas ideologam Mihailam Suslovam, kurš centās aizliegt tā tirdzniecību PSRS. Tas tika argumentēts ar to, ka šis motocikls paredzēts stilotājiem, liekēžiem un huligāniem. Šis jautājums tika pacets līdz Politbiroja līmenim, taču sporta Iža ražošanu atbalstīja pats Leonīds Iļjičš Brežņevs. Neilgi pirms Politbiroja sēdes Brežņevam motociklu prezentēja Aleksejs Kosigins un pats 67-gadīgais un 108-kilogramīgais Kompartijas ģenerālsekretārs Brežņevs izbrauca ar motociklu apli pa Ivanovas laukumu Kremlī. Motocikls Brežņevam iepatikās un viņš atbalstija tā ražošanu un tirdzniecību un Suslova argumenti netika ņemti vērā.

Reklāma
Reklāma
Reklāma
303 0 23 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 23

0/2000

eh. tie laiki. atceros ar smaidu.

10 1 atbildēt

Īsta leģenda, pirmais motocikls, ko PSRS bija izlaidis kā sporta motociklu parastajiem iedzīvotājiem. Nu pareizāk sakot, nevis sporta, bet "sportisks", tāpēc viņu dēvēja Krievijā par Spartaku, pjosu vai vienkārši sportu. No seniem stāstiem esmu dzirdējis, ka nekā laba viņā nēsot bijis. Vietējā miestā ap to laiku, kad parādījās, jau Krievu versijas, esošajiem kusa virzuļos caurums kā brauca virs 100km/h un bija problēmas ar iedarbināšanu un nedrīkst nepieminēt stipro vibrāciju. Kaut nostāsti ir un paliek nostāsti, citi viņu minēja kā ļoti labu, jaudīgu un uzticamu braucamo. Tagad tas jau ir muzeja cienīgs aparāts un to nav jēgas salīdzinās ar mūsdienu motocikliem, bet par spīti nelielajām problēmām, kas, protams, bija visiem tā laika PSRS ražotajiem mototcikliem, tas spēja dot neaprakstāmas emocijas un piedzīvojumus. Iedomājaties, vēlu vakaru, laternu blāvo gaismu un mierīgi braucot ar kādiem 75km/h tu ar savu mīļo izbaudi brīvību, kuras garšu papildina siltie vasaras vakari. Vienkārši neparakstāmi ! Pašam nav bijis un visdrīzākais, ka nebūs šāds aparāts, bet darba pietiekie, lai savu Jawu savestu pie prāta līdz sezonai. Autoram milzīgs PALDIES par rakstu, šīm leģendām būtu jāvelta vairāk uzmanības un laiku atmiņām, jo savā laikā tās palīdzēja veidot draudzību , attiecības un piedzīvot mirkļus, kurus var vēl atcerēties pat pēc 30 gadiem. Leģendas nemirst.

9 0 atbildēt
Atceros, ķēdes neturēja, kreisajos līkumos izpūtējs pa asfaltu un tā negantā motora vibrācijaemotion
4 0 atbildēt

  иж -планета -смерть    -----kā paši krievi  to dēvēja   ----   140 km st    nav nekas īpašs  -  būtiski ir kas cits -ne tik acīmredzamais -    ŠOSEJNIEKU  SPORTAM  forsetā Minskiņa    no 125 kubikiem  izspieda    TOS PAŠUS  30 ZIRGSPĒKUS  UN      AP 200 KM ST    --  MINSKIŅAI IR  IDEĀLI IZBALANSĒTS MOTORIŅŠ  ((TIESI KOĶVĀRPSTAS,KLAŅA,VIRZUĻA  GRUPA))  --          MAN  iŽ jUPĪTERS -4    ARĪ GĀJA  PILNU SPIDOMETRU  UN VAIRĀK   PAR SPĪTI  KROPLAJAM  UN NEIZBALANSĒTAJAM SAPĀROTAJAM  kOVROVECA/VOSHODA  SISTĒMAS  ''ĀTRAJAM ""     MOTORAM --  SAUUS ZIRGUS TAS SĀKA RĀDĪT TIKAI  VIRS  85-90 KM ST  --  PIE 5500  APGRIENIEM    TIKAI NE ILGI  - AIZDEDZES SVECĒS IZOLATORU STIKS KUSA  PĒC  15 KM  ''AR PILNU SPIDOMETRU''  ...un virzuļus ik pec 5000  km  vajadzēja  izmest--  kloķeni un cilindrus pēc ik pēc 15000 km mainīt   ---    pretīgs braucamais  .......    FĀTERS STĀSTĪJA KA PAT VIŅA VECAIS  =IZ -56 (  AR IŽ -49  CILIDRU  AR  VĀCIEŠu  ""DKW"" marķejumu  ....ARĪ ESOT 140 GĀJIS     ---     Iž-Sport ...   planeta -3 un 4     jupiteri  3un 4      ir dumi  braucamie  --    Un vēl  Sportiņa  šaurāā  riepiņa  priekšā  to padara par grūti valdāmu ..  par augstu un drusku paviegls  --lielos ātrumos  ''nelīp pie asfalta''  kā piemēram,  Čezeta---  vienīgais  kas   Sporta ižam  ir   līmenī   tas ir   nenokaujamā Īž  ātrumkārba  un    principā ģeniāli būvetais    sportiskais   "" īsā GĀJIENA  ""  UN   "" lielo apgriezienu""  MOTORS  ---  Ar tādu  tikai  nāvi  meklēt   -- jo pie normāliem  1500-3000  apgtiezieniem   "ĀTRIE" motoriņi ir kaitinoši ""jēli""  ....  normālai brauksanai  mototam nav jādzied  ar  5500- 7500 apgriecieniem  ---      Normāliem ļauziem   normālā  satiksmē   konfortablai graukšanai  maksimalā jauda  un  griezes momentam jābīt    kautkur   pie   2400-2600  apgriecieniem  ----        nav nekā labāka  par  vecajiem  Ižiem ar  čuguna cilindriem     un  ""garo virzuļa gājienu""  līdz  350 kubikiem

3 0 atbildēt

O,jaa,Planeeta bija labs aparaats,gaaja pinu pulksteni-140,man nez kapeec atminnaa,ka spidometraa bija 140...,

jaa reku ir:

https://b-cozz.com/wp-content/Graphics/Motos/IZH%20Planeta%20Sport/02.jpg

  emotion    emotion    emotion  

3 0 atbildēt
Jā atceros ,kad nobira sūknis nevarēja dabūt to japāni nekur. Nācās iztikt ar to vietējo. Bet bij vīri kas formas uztaisīja no tā japāņa un izlēja tādus pašus.
3 0 atbildēt

Man patīk šis mocis!

2 0 atbildēt
Man pirmais nopietnais braucamais bija motocikls Voshod saukts arī par zaķīti!!!
1 0 atbildēt

pats braucu ilgstoši ar IŽ Planeta 5K, gan JAWA 638, kaimiņos vienam bija sports, es viņu nekad nevarēju nokost pat ar jawa emotion klīda baumas, ka avarējot ar IŽ sport, ar olām varot buktes bākā iesist emotion , tas deļ īpatnējās bākas formas

1 0 atbildēt

ĻŪK ŠO  IŽU  ES  IEKĀROTU   ----https://motoznai.ru/izh-planeta/planeta-7-harakteristiki.html

18 ZS    4 TAKTU  MOTORS Kā MAZAM TRAKTORAM  +  5 ĀTRUMU  PĀRNESUMKĀRBA  --   ...  TAS IR VISURGĀJĒJS--ZEMS -PLATĀM RIEPĀM -- ARĪ 120 KM ST  UZ LIELCEĻA IR GANA  LABI  ((VIRS 90 VĒJA SPIEDIENS SĀK  NOGURTDINĀt   un  degvielu  sāk strēbt bezjēgā   jebkurš braucamais))

1 0 atbildēt

Tas tika argumentēts ar to, ka šis motocikls paredzēts stilotājiem, liekēžiem un huligāniem  ---      absolūta  TAISNĪBA  --  TIKAI  PRIEKŠ PĀVOŠANĀS    -   -  MOCIS IZSKATAM  ...  VIENĪGAIS KUR IŽ SPORT DERĒJA UN  PATIESI LABI KALPOJA  --  TIE   BIJA  VIŅU  MOTORI  SPORTA     KROSINIEKOS    ---  BET BRAUKŠANAI PA CEĻIEM  REĀLĀ SATIKSMĒ  -    NĒ!!-  MAN  ĻOTI NEPATIKA  AR ĪŽ -SPORT BRAUKT  --SEVISĶI  PA  LAUKU CEĻIEM  ,PA MEŽA STIGĀM    

1 0 atbildēt

Vecie moči ir forša štelle. Pats esmu pašlaik atjaunojis Jawa 634 ar blakusvāģi. Jauniešiem, kuriem interesē tehnika, tas ir labs sākums. Sākt ar kādu mopēdu, tad pāriet uz mocīti. Ar krievu tehniku neesmu saskāries, jo tur atkal cita pasaule priekšā. Man pietiek ar čehslovāku brīnumu. Bet vēsture vienmēr ir interesanta. Paldies par rakstu emotion 

2 1 atbildēt
Dabuju šo kā savu pirmo moci pāris gadu atpakaļ. Vesels gads bija jāpavada vien remontējot, jo dabuju neejošā stāvoklī un ar defektiem. Tā uz remontu izmetu kādu pus tūkstoti līdz dabuju ka strādā. Tā jau interesants braucamais, bet bieži jāpieliek rokas. Uz lielākiem ātrumiem liekas diezgan nedrošs, viss vibrē, kratās + vādāmība tādā jocīga. Tagad protams braucu ar jaunu BMW un Izhs stāv retro pasākumiem un dažiem izbraucieniem. Lai gan tā jau tehniski švaks, tāpat ir interesanti kādu līkumu kādreiz izmest.
0 0 atbildēt
Labs....😊😊
0 0 atbildēt

 emotion 

0 0 atbildēt
Man vienreiz sencis dzērumā avarēja ar iž jupiter moci kur blakusvāģī sēdējā vēl viens smagi dzēris vecis!!!Avārija notika pašā Ādažu centrā kur sencis lielā ātrumā nespēja izņemt līkumu un apmeta blaķeni gar zemi!!!emotion
0 0 atbildēt
Manam tētim bija iž krossa mocis!!!Diemžēl viņu nozaga ar visu ķiveri!!!emotionVēl sencim bija Čezeta 250 un Čezeta 125 krossa moči,ko jau sen pārdevām kolekcionāriem.
0 0 atbildēt
Planēta bija pašam. Šitāds bij sencim,bet ar krievu karbūzi-japāņu esot bijis,tad varējuši moci kaut otrādi gāzt-neslăpa nost.. Lai vai kă,sporta čeža man sirdij tuvāka.
0 0 atbildēt
Iž jupiter labakais. Saules griešana un skaidrošanās ar mentiem
0 0 atbildēt

 emotion 

0 0 atbildēt