1956.gadā, Suecas krīze Alec Issigonis lūdza izstrādāt jaunu automašīnu,kurai ir mazs degvielas patēriņs.Pirmie prototipi bija 1957 gada oktobrī un automašīna tika uzsākta ražot 1959.gadā augustā ar vairākiem tūkstošiem iepriekš būvētiem konceptauto krājumiem. Lai gan Morris versiju sauca Mini Minor, viņa arī bija pazīstama kā Se7en, bet vārds nekad nav nozvejots un drīz viņi visi bija pazīstami kā Mini. Ar BMC piekrišanu, rases celtnieks John Cooper ražo pirmo Mini Cooper 1961. Dzinējs bija 997 cc , 65 ZS. Maksimālais ātrums bija 33 hp.
Mini uzsāka savu rallija karjeru 1962. 1963 Cooper S ar 1071 cc .Ar tādu piedalijās rallijā.Ātri sekoja lielāki motori1275 cc, kas spēja atīstīt 75 ZS un 100 km / h. No 1964 1967 Mini bija gandrīz nepārspējami, un tas pateicoties Monte Carlo rallijā uzvarēja ar MINI trīs reizes pēc kārtas.Ražošana Mini Cooper turpināja 1967 .Ar DJB piedalījās 1965 Zviedrijas un Akropoles rallijos.Pie stūres Rauno Aaltonen kas uzvarēja 1965 RAC rallijā Lielbritānijā, tad Tony Fall uzvarēja Skotijas rallijā 1966. Kopš tā laika MINI bijuši veiksmīgi kalnu ātrumposmos.Motori bija117 ZS pie 7000 apgr. / min un 107 ft-lb griezes moments pie 5000 apgriezieniem minūtē.Izmantoja 22G333 pārnesumkārbas 1964. gadā tika likti apsildāmi stikla pakešu logi.Tika liktas jumta gaismas ar Aaltonen pretatspīduma liekšķeri.Diski ar Yokohama A008s.
DJB 93.b bija vienīgais Mini kas kādreiz uzvarējis RAC rallijā, un ir unikāla lieta kas jāsaglabā vēsturē.