Jau iepriekš ziņojām, ka par godu M5 automobiļu ēras sākuma 25 gadu jubilejai, M GmbH uzbūvējusi unikālu M5 CSI kurš ražošanā nenonāks, taču demonstrē, uz ko bavāriešu inženieri ir spējīgi, ja vien viņiem dod nepieciešamās izejvielas un instrumentus.
Tagad izrādās, ka M GmbH kopš laika gala paticis eksperimentēt ar modeļiem, un šo eksperimentu rezultātā astoņdesmito gadu beigās uz E34 M5 bāzes izgatavots unikāls kabriolets, kuru BMW parādījuši tikai tagad - 20 gadus vēlāk. Tas ir auto ar divām, tiesa gan, pagarinātām sānu durvīm, un nolaižamu auduma jumtu. Zem motora pārsega atrodas 3,5 litru dzinējs ar sešiem rindā izkārtotiem cilindriem. 315 zirgspēkus spēcīgais agregāts ir sajūgts ar piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu un kabrioleta nodrošina 250 km/h maksimālo ātrumu un paātrinājumu līdz 100 km/h sešās ar pusi sekundēs.
Interesanti, ka auto oficiālajai pirmizrādei bija jānotiek 1989.gada Ženēvas auto šovā, kur E34 M5 jau bija rezervēta vieta BMW stendā, un pēc tam arī jānonāk sērijveida ražošanā, taču tikai nedēļu pirms lielā notikuma koncerna vadība projektam pārvilka svītru. Iemesls: kompānijas bosi baidījās, ka varētu rasties liels pieprasījums pēc 5.sērijas kabrioletiem, kas savukārt atstātu negatīvu iespaidu uz lielu peļņu nodrošinošajiem 3.sērijas vaļējo auto pārdošanas rādītājiem.
Vēl var pastāstīt par M5 universāliem. Kā zināms, pirmais M5 universāls bija E34 M5 Touring. Ar 340 zirgspēku dzinēju aprīkotais auto dienas gaismu ieraudzīja 1992.gadā un kopumā tika izlaists 891 eksemplārā. Nākamajā M5 paaudzē universāls tika izlaists un modeļu klāstā atgriezās tikai 2007.gadā kā E61 M5 Touring ar 5 litru V10 motoru zem pārsega.
Un tomēr atkal izrādās, ka ne viss ir tā kā šķitis un ticis pasniegts, jo BMW noliktavās atklāts arī iepriekšējās paaudzes BMW M5 (E39) ar universāla virsbūvi. Auto līdz ražošanai nenonāca viena iemesla dēļ - tam bijušas problēmas ar aizmugurējo asi, kuru dēļ auto nebūtu bijis M burta cienīgs.