local-stats-pixel

Limuzīns Jāņu nakts krāsā!17

Šoreiz īpaši lielu objektivitāti no manis nesagaidīsiet. Jau kopš seniem laikiem no amerikāņiem es nevienmērīgi elpoju. Parasti tas izpaužas tā – aizturu elpu un tad lēnām to izpūšu vienkopus ar nožēlas pilnu vaidu. Laikam jau tieši tāpēc, par apsmieklu vienam otram “širpatreba” piekritējam, veselas divas reizes esmu bijis tieši Amerikā ražotu automobiļu īpašniks. Vienu reizi pavisam jauna, otru – pavisam nejauna… Abas reizes biju apmierināts kā tanks!

Protams, ja sākam salīdzināt Chrysler 300C ar tās pašas klases alternatīvām, tad pilnīgi iespējams, ka Chrysler neierindosies pirmajā vietā. Visos salīdzinājumos Chrysler 300C nostāda vienā plauktā ar Audi A6 un BMW piekto sēriju. Būtu mana vaļa, es laikam gan censtos pietuvināt šo Amerikas limuzīnu tuvāk BMW septītai sērijai un “zatlermobilim”.

Salīdzināt jau var visu ko un krustu šķērsu. Galvenais, lai potenciālajam pircējam pašam patīk tas, ko nopircis vai grasās pirkt. Pirkt gan negrasos, bet varu teikt skaidri un gaiši – man patīk! Nenoliedzami, vizuāli jaunais Chrysler iekabina izsmalcinātajiem vāciešiem. Par to pārliecinājos dažas dienas iemēģinot sniegbaltu Chrysler 300C Rīgas ielās un piepilsētas ceļos. Vienaldzīgo nebija. Ne pie lielveikala, ne pilsētas centrā sastrēgumstundā. Un pat pie lielāka ātruma ārpus pilsētas apsteigtie pamanijās novērst acis no ceļa, lai aplūkotu manu testa eksemplāru.

Starpcitu, par ātrumu runājot. Ātri braukt ar jauno Chrysler 300C ir patiešām patīkami. Pat piemirstās, ka aizmugurē vēl ir plašas sēdvietas un milzīgs grabažnieks. Protams, ja jābrauc pa taisnu ceļa posmu. Piemēram pa kādu Vācijas autobāni. Kalnu serpentīniem šis varbūt arī nav tas piemērotākais modelis, lai gan tiktu ar to galā bez ierunām. Tiesa gan, mums tas viss ir vairāk vai mazāk vienaldzīgi, jo mums nav ne autobāņu, ne kalnu serpentīnu. Nekā mums nav.

Pavisam jaunais Chrysler 300C pieejams septiņās versijās. Vispirms jau dzinēji. Gan labi pazīstamais 5,7 litru V8 HEMI benzīndzinējs ar 363 zirgspēkiem, gan 3,6 litru V6 benzīnnieks ar 292 zirgspēkiem, trīs litru V6 dīzelis ar 241 zirgspēku un visbeidzot 6,4 litru V8 ar 472 zirgspēkiem. Izklausās diezgan naidīgi, lai gan niknākā versija vidēji kombinētajā ciklā patērē vien 13 litrus uz simts kilometriem, bet dīzelītis pamanās iekļauties pat septiņos litros. Priekš šāda lielceļa kuģa, kura garums ir nedaudz virs pieciem metriem un svars ap divām tonnām degvielas taupība ir pat ļoti laba!

Vēl nevar nepieminēt jaunumu, kurš dažās komplektācijās nu pieejams jaunajā Chrysler 300C – astoņu pakāpju automātiskā pārnesumu kārba. Manā testa automobilī gan tādas nebija, bet atsauksmes ir vislabākās.

Daudziem varētu likties apgrūtinoši manevrēt pa pārpidītām pilsētas ielām ar piecus metrus garu limuzīnu. Patiesībā nekādas problēmas tas nesagādā. Pietiekami dāsnie zirgspēki ļauj būt gana dinamiskam un veikt nepieciešamības gadījumā straujus manevrus. Tiesa gan, lielie izmēri, vizuālais tēls un salona komforts vedina uz visnotaļ slinku, es pat teiktu – nesteidzīgi iedomīgu braukšanas stilu. Turklāt, šis automobilis pilnīgi pieļauj arī tādu kāršu dalījumu, kad jūs sēžat aizmugurējā sēdeklī ar MacBook Air uz ceļgaliem un ļaujat stūrēt savam personīgajam šoferim…

Pirms ļoti daudziem gadiem man bija tas gods doties pirmajā testa braucienā no Rīgas uz Viļņu ar Chrysler 300M. Neticēsiet, bet vēl ar vien nespēju būt vienaldzīgs pret kādu savdabīgu salona dizaina elementu – analogo pulksteni vadības paneļa viducī. Toreiz tas bija balts un apaļš. Nu tas kļuvis nedaudz stūraināks. Un neskatoties uz to, ka mūsdienās vairāki ražotāji patapinājuši šo ideju savu spēkratu izdaiļošanai, trīssimtajam tā ir un paliek kā firmas zīme.

Salona iekārtojums ir tipiskā amerikāņu stilā – viss ir liels, ērts un pamatīgs. Luksus klases automobilī varētu gribēties dārgākus apdares materiālus un varbūt vēl šādas tādas nianses, ar ko parasti lepojas vācu limuzīni, taču nevajag piemirst par automobiļa cenu, kas nenoliedzami arī atpaliek no vācu konkurentiem. Neskatoties uz to, sēdekļi ir apvilkti ar īstu ādu un tas ir daudz patīkamāk, kā modernie dermantīni. Nevar nepieminēt arī Chrysler 300C audiosistēmu. Tā patiešām ir lieliska. Nezinu, kā ir tehnoloģiju ziņā, bet skanējums būs pa prātam pat izsmalcinātam muzikas gardēdim ar apsolūto dzirdi. Starpcitu, audio skanējuma ziņā Chrysler ir izcēlies vienmēr.

Automobiļa aprīkojums ir pat ļoti bagātīgs. Būtu dumji pārrakstīt standarta aprīkojuma un papildus opciju sarakstu. Ar to var viegli iepazīties tirgotāju mājas lapā. Un to ir vērts izdarīt, jo uz vairākām lapām sarindotais standartaprīkojums iepriecēs ne vienu vien. Un tas viss tikai apmēram 45 000 eiro vērtībā. Nu vismaz mūsu gadījumā ar trīs litru dīzelīti.

Raksts un bildes ir arī šite te - http://www.autodroms.lv/chrysler-300c/. ja pieteiksies www.draugiem.lv/autodroms par sekotāju, tad katru dienu tiksi pie jaunas ziņu porcijas.

Reklāma
Reklāma
50 5 17 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv
Reklāma

Komentāri 17

0/2000

Mazāk copy-paste, vairāk bilžas un norm saliktu tekstu ;)

6 0 atbildēt

automāts...nju nekam neder..sorry! emotion

5 2 atbildēt

tie kas brēc par zirgiem - paskataties kāds tiem motoriem ir griezes moments.

kā saka - pārdod mums zirgspēkus,bet braucam mēs ar ņūtoniem.

2 0 atbildēt

kur tam milzu lempim, ar tiem lielajiem tilpumiem tik maz to lopiņu?. vienīgi, tie motorīši laikam nenobraucami, bet nu mūsdienās tas kaikam nav īsti no svara.

0 0 atbildēt

kā jau amerkānis - neko pielikt, neko atņemt.  +

0 0 atbildēt

Smuks jau ir bet vāciešiem nestāv blakus :) ne Audi ne Mersim

0 0 atbildēt

Lv visiem tik manuālo vajag savam driftam :) blatot puse nemaz nemāk to darīt.

Daži pat nemāk īsti braukt :) labāk mazākt dīkt par kārbām...kad varēs ko tādu atļauties tad varēs arī kunkstēt ka vajag manuālo. + Ggribu redzēt ka tu šito ar manuālo vadīsi...tizleņi nopisīs motoru i kārbu.

1 1 atbildēt

Automobīlis ir ļoti labs un ārējais dizains arī iespaido.

Bet nu nezinu, vai ir labāks par vāciešiem.. Personīgi es, salīdzinot 300C un E93 interjeru un funkcionālitāti, teikšu, ka viennozīmīgi uzvar E93. Varbūt tā ir gaumes lieta, bet nu ir kā ir ;)

0 0 atbildēt

Shis < Bmw 7 Serija. Kautgan amerikani nav vismaz nolaidusi luni ar salonu soreiz. Runajot par litrazu un lopiem ir gan pasvaki, ja sis modelis ir 11-12 Gada modelis tad ir ka ir, Eiropas auto no tiem motoriem izspiedis krietni vairak sulas, bet tie lielie motori un pamaz jaudas ir amerikanim standarts. 

0 1 atbildēt

cik nu amerikāns :D

izvilkums no wiki

The LX platform is Chrysler's full-size rear wheel drive automobile platform for the mid part of the first decade of the 21st century. The LX was developed in America from the previous Chrysler LH platform, which had been designed to allow it to be easily upgraded to rear and all-wheel drive. Many Mercedes components were incorporated, including the Mercedes-Benz W220 S-class control arm front suspension, the Mercedes-Benz W211[1] E-Class 5-link rear suspension, the W5A580 5-speed automatic, the rear differential, and the ESP system. The LX cars are built at Brampton Assembly in Brampton, Ontario, Canada. The European variant and all RHD models are built in Graz, Austria by Magna Steyr in which they go by the platform designation of LE.

tāds amerikānis, ka apdirsties :D

vismaz nav tik traki kā iepriekšējais modelis, kas tika būvēts uz E klases platformas 

2 8 atbildēt