Tanks pēc būtības nav ne auto, ne moto, bet
1) dzelzis ar motoru viņš tomēr ir
2) sen šeit neesmu neko likusi , tāpēc šoreiz devu priekšroku šai sadaļai, nevis savai mīļajai vēsturei
Tanks pēc būtības nav ne auto, ne moto, bet
1) dzelzis ar motoru viņš tomēr ir
2) sen šeit neesmu neko likusi , tāpēc šoreiz devu priekšroku šai sadaļai, nevis savai mīļajai vēsturei
Palsījos,cik jauki par T-34 rakstīts krievu vikipēdijā:
T-34 - padomju vidējais tanks Lielā Tēvijas Kara periodā, pats masveidīgākais tanks WW2, izstrādāts Harkovas jonstruktoru birojā M. Koškina vadībā...No 1942-1945 gadam lielu sēriju T-34 ražošana bija izvērsta varenajās Urālu un Sibīrijas traktoru rūpnīcās
Pēdējā modifikācija T-34-85 ir dažu valstu apbruņojumā vēl šodien (pačukstēšu- Ziemeļkorejas, viņiem tur vēl ir daži tanki, kuri ir šturmējuši Berlīni).
Tanks Т-34 jaudīgi ietekmēja kara rezultātu un pasaules tanku būves tālāko attīstību. Pateicoties savām izcilajām kaujas īpašībām Т-34 no daudzu ekspertu un militāro speciālistu puses tika atzīts par vienu no WW2 labākajiem tankiem. Viņu radot padomju konstruktoriem izdevās atrast optimāko attiecību starp kaujas, taktiskajiem, ballistiskajiem, gaitas un tehnoloģiskajiem raksturlielumiem.
Bariņš komjaunavu raud aizkustinājuma asaras šo te lasot un tur rokās puķītes tanka slavenajiem radītājiem
Ziepes, protams, ir tamī, ka Raziels nav nekāda komjaunava, tapēc metīsim sovietisko sviestu pie malas un pāriesim pie kaut kā interesantāka...
Tā kā jau pirmajā kara gadā kļuva skaidrs, ka ar CCCP tankubūves jaunāko modes kliedzienu kkas nav OK, tad pāris tanku tika iekrauti kuģī, un 1942. gadā aizšauti sabiedrotajiem, lai šie noskaidro, WTF? Un tā jeņķi poligonā ķērās pie tanka izpētes...Rezultātā, protams, šādas tādas idejas nosperot arī no krieviem, bet ķidāšanas galarfezultāts bija visai interesants...
No amerikāņu spečuku atskaites krieviem:
"Padomju tanki izmēģinājumos uzrādīja ārkārtīgi zemu šasijas un dzinēja drošības pakāpi. T-34 izgāja no ierindas un nebija remontējams pēc 343 kilometru nobraukuma. Kā sekas ārkārtīgi sliktam gaisa attīrītājam bija tas, ka motorā iekļuva ļoti daudz netīrumu. rezultātā virzuļi un cilindri ir bojāti tādā pakāpē,ka vairs nav remontējami. Tāpēc tanks no izmēģinājumiem ir noņemts un tiks nosūtīts uz Aberdīnu (Lielbritānija),kur viņu izjauks un atstās ka eksponātu. "
"Ķīmiskā analīze parādīja, ka abiem tankiem bruņuplākšņu rūdījums ir ļoti sekls, bet pārējā bruņu daļa ir mīksts tērauds. Sajā sakarā mēs uzskatām,ka mainot rūdīšanas tehnoloģiju, var samazināt bruņas biezumu, kas ļautu samazināt tās biezumu, atstājot to pašu bruņas izturību pret caursišanu. Tas atļautu samazināt T-34 svaru par . 8-10%.
Metināšanas kvalitāte ir ļoti zema. Т-34 piemīt paaugstināta ūdens caurlaidība gan no apakšas, pārvarot ūdens šķēršļus, gan no augšas lietus laikā. Spraugās satek daudz ūdens, kas bojā elektroaparatūru un munīciju.
Ļoti neveiksmīga torņa konstrukcija. Pamata nepilnība- ļoti šaurs. Mēs nevaram saprast, kādā veidā tur varēs ievietoties tankists ziemas apģērbā, kad velk puskažokus. Ļoti slikts torņa pagriešanas elektromehānisms. Motors vājš, pārslogots un stipri dzirksteļo, kā rezultātā izdeg elektromotora pretestības, pagrieziena regulējošie reostati un nodrūp zobratu zobi.
Kāpurķēžu pārbaude. Tērauda kapurķēžu ideja ļoti iepatikās. Tomēr tapas uz kapurķēdēm izrādījās slikti rūdītas un darinātas no slikta tērauda, kādēļ ātri nodilst un kāpurķēde bieži pārtrūkst.
Piekare ir pārņemta no amerikāņu tanka "Kristi" Uz jūsu tanka viņa atsperu sliktā tērauda dēļ ļoti ātri nosēžas un no ta samazinās klīrenss. (mazākais attālums līdz zemei)
Pārbaudījām gaisa attīrītāju > Filtrs no mehāniskā skatupunkta uzkonstruēts galēji primitīvi. Punktu metināšanas vietās metāls izdedzināts cauri un tas noved pie eļļas tecēšanas.
Zema starteru kvalitāte- mazjaudīgi un nedrošas konstrukcijas.
Transmisija. Tehniķis, kurš ar to strādaja, bija ļoti izbrīnīts par to, ka ta bija ļoti līdzīga tai, ar kuru viņs bija strādājis 10-15 gadus atpakaļ. ТTika pavaicāts viņa firmai, lai tā atsūta rasējumus viņu transmisijai А-23. Vispārējam izbrīnam, transmisijas rasējumi precīzi atbilda atsūtītajai. Pārsteidza ne tas, ka tā bija nokopēta no mūsu konstrukcijām, bet tas,ka tā ir konstrukcija, kas pie mums jau 15 gadus atpakaļ tika nomainīta kā novecojusi.
Mēs uzskatam,ka no padomju konstruktoru puses tika pieļauta liela cietsirdība pret vadītāju (grūti strādāt)
Ekspluatācijas laikā pilnīgi sadrupa zobrati.Viņu ķīmiska analīze parādīja, ka termiska apstrāde bijusi ļoti nekvalitatīva.
Mašīnas ļoti slikti pārvar šķēršļus.
Ļoti slikti strādā pārnesumu kārba. To var pārslēgt tikai divatā. Mēs jums nosūtām mūsu pārnesumu kārbu, lai varētu nomainīt jūsējo.
Rezultātā amerikāņi nosūtīja uz PSRS ļoti daudz savu tehnoloģiju, ar kurām tika aizstātas iepriekšējās, padomju.
nav nekāds brīnums, ka vācu vieglie tanki PZ.II nogāja vidēji 11.500, vidējie Pz.IV – 11.000 км. Vidējo Т-34 nobraukumu T-34 tā arī neizdevās pacelt virs 1.000 км.
Manuprāt, 2 bildē ir KV-1, nevis T-34. Es gan daudz par tankiem nezinu, bet man tā liekas.
Tāpat kā Kalašņikovs kopēts no vācu Sturmgewehr 44
1. Kalašņikovs (izgudrots 1947. gadā) http://lv.wikipedia.org/wiki/Att%C4%93ls:AK47.jpg
2. StG 44 (izgudrots 1942. gadā) https://en.wikipedia.org/wiki/File:MP44_-_Tyskland_-_8x33mm_Kurz_-_Arm%C3%A9museum.jpg
vot ļoti labs raksts
urlam gandrīz viss bija nekvalitatīvs, bet zinot apkalpojošo personālu vai lietotāju auditoriju, neko labāku nemaz nevajadzēja...
vispār autobūvē pareiza metāla apstrāde un izvēle detaļām ir ļoti būtiska. arī rietumu spēkratos gadās detaļu brāķi, kad ne tik kvalitatīvs vai atbilstošs sakausējums tiek lietots, bet tas ir reti.
Vācu Leopards bija pats labākais un joprojām ir pats labākais tanks kāds jebkad ir radīts.