Tanks pēc būtības nav ne auto, ne moto, bet
1) dzelzis ar motoru viņš tomēr ir
2) sen šeit neesmu neko likusi , tāpēc šoreiz devu priekšroku šai sadaļai, nevis savai mīļajai vēsturei
Tanks pēc būtības nav ne auto, ne moto, bet
1) dzelzis ar motoru viņš tomēr ir
2) sen šeit neesmu neko likusi , tāpēc šoreiz devu priekšroku šai sadaļai, nevis savai mīļajai vēsturei
Palsījos,cik jauki par T-34 rakstīts krievu vikipēdijā:
T-34 - padomju vidējais tanks Lielā Tēvijas Kara periodā, pats masveidīgākais tanks WW2, izstrādāts Harkovas jonstruktoru birojā M. Koškina vadībā...No 1942-1945 gadam lielu sēriju T-34 ražošana bija izvērsta varenajās Urālu un Sibīrijas traktoru rūpnīcās
Pēdējā modifikācija T-34-85 ir dažu valstu apbruņojumā vēl šodien (pačukstēšu- Ziemeļkorejas, viņiem tur vēl ir daži tanki, kuri ir šturmējuši Berlīni).
Tanks Т-34 jaudīgi ietekmēja kara rezultātu un pasaules tanku būves tālāko attīstību. Pateicoties savām izcilajām kaujas īpašībām Т-34 no daudzu ekspertu un militāro speciālistu puses tika atzīts par vienu no WW2 labākajiem tankiem. Viņu radot padomju konstruktoriem izdevās atrast optimāko attiecību starp kaujas, taktiskajiem, ballistiskajiem, gaitas un tehnoloģiskajiem raksturlielumiem.
Bariņš komjaunavu raud aizkustinājuma asaras šo te lasot un tur rokās puķītes tanka slavenajiem radītājiem
Ziepes, protams, ir tamī, ka Raziels nav nekāda komjaunava, tapēc metīsim sovietisko sviestu pie malas un pāriesim pie kaut kā interesantāka...
Tā kā jau pirmajā kara gadā kļuva skaidrs, ka ar CCCP tankubūves jaunāko modes kliedzienu kkas nav OK, tad pāris tanku tika iekrauti kuģī, un 1942. gadā aizšauti sabiedrotajiem, lai šie noskaidro, WTF? Un tā jeņķi poligonā ķērās pie tanka izpētes...Rezultātā, protams, šādas tādas idejas nosperot arī no krieviem, bet ķidāšanas galarfezultāts bija visai interesants...
No amerikāņu spečuku atskaites krieviem:
"Padomju tanki izmēģinājumos uzrādīja ārkārtīgi zemu šasijas un dzinēja drošības pakāpi. T-34 izgāja no ierindas un nebija remontējams pēc 343 kilometru nobraukuma. Kā sekas ārkārtīgi sliktam gaisa attīrītājam bija tas, ka motorā iekļuva ļoti daudz netīrumu. rezultātā virzuļi un cilindri ir bojāti tādā pakāpē,ka vairs nav remontējami. Tāpēc tanks no izmēģinājumiem ir noņemts un tiks nosūtīts uz Aberdīnu (Lielbritānija),kur viņu izjauks un atstās ka eksponātu. "
"Ķīmiskā analīze parādīja, ka abiem tankiem bruņuplākšņu rūdījums ir ļoti sekls, bet pārējā bruņu daļa ir mīksts tērauds. Sajā sakarā mēs uzskatām,ka mainot rūdīšanas tehnoloģiju, var samazināt bruņas biezumu, kas ļautu samazināt tās biezumu, atstājot to pašu bruņas izturību pret caursišanu. Tas atļautu samazināt T-34 svaru par . 8-10%.
Metināšanas kvalitāte ir ļoti zema. Т-34 piemīt paaugstināta ūdens caurlaidība gan no apakšas, pārvarot ūdens šķēršļus, gan no augšas lietus laikā. Spraugās satek daudz ūdens, kas bojā elektroaparatūru un munīciju.
Ļoti neveiksmīga torņa konstrukcija. Pamata nepilnība- ļoti šaurs. Mēs nevaram saprast, kādā veidā tur varēs ievietoties tankists ziemas apģērbā, kad velk puskažokus. Ļoti slikts torņa pagriešanas elektromehānisms. Motors vājš, pārslogots un stipri dzirksteļo, kā rezultātā izdeg elektromotora pretestības, pagrieziena regulējošie reostati un nodrūp zobratu zobi.
Kāpurķēžu pārbaude. Tērauda kapurķēžu ideja ļoti iepatikās. Tomēr tapas uz kapurķēdēm izrādījās slikti rūdītas un darinātas no slikta tērauda, kādēļ ātri nodilst un kāpurķēde bieži pārtrūkst.
Piekare ir pārņemta no amerikāņu tanka "Kristi" Uz jūsu tanka viņa atsperu sliktā tērauda dēļ ļoti ātri nosēžas un no ta samazinās klīrenss. (mazākais attālums līdz zemei)
Pārbaudījām gaisa attīrītāju > Filtrs no mehāniskā skatupunkta uzkonstruēts galēji primitīvi. Punktu metināšanas vietās metāls izdedzināts cauri un tas noved pie eļļas tecēšanas.
Zema starteru kvalitāte- mazjaudīgi un nedrošas konstrukcijas.
Transmisija. Tehniķis, kurš ar to strādaja, bija ļoti izbrīnīts par to, ka ta bija ļoti līdzīga tai, ar kuru viņs bija strādājis 10-15 gadus atpakaļ. ТTika pavaicāts viņa firmai, lai tā atsūta rasējumus viņu transmisijai А-23. Vispārējam izbrīnam, transmisijas rasējumi precīzi atbilda atsūtītajai. Pārsteidza ne tas, ka tā bija nokopēta no mūsu konstrukcijām, bet tas,ka tā ir konstrukcija, kas pie mums jau 15 gadus atpakaļ tika nomainīta kā novecojusi.
Mēs uzskatam,ka no padomju konstruktoru puses tika pieļauta liela cietsirdība pret vadītāju (grūti strādāt)
Ekspluatācijas laikā pilnīgi sadrupa zobrati.Viņu ķīmiska analīze parādīja, ka termiska apstrāde bijusi ļoti nekvalitatīva.
Mašīnas ļoti slikti pārvar šķēršļus.
Ļoti slikti strādā pārnesumu kārba. To var pārslēgt tikai divatā. Mēs jums nosūtām mūsu pārnesumu kārbu, lai varētu nomainīt jūsējo.
Rezultātā amerikāņi nosūtīja uz PSRS ļoti daudz savu tehnoloģiju, ar kurām tika aizstātas iepriekšējās, padomju.
nav nekāds brīnums, ka vācu vieglie tanki PZ.II nogāja vidēji 11.500, vidējie Pz.IV – 11.000 км. Vidējo Т-34 nobraukumu T-34 tā arī neizdevās pacelt virs 1.000 км.
Kopumā riktīgs klons, bet viss kopā savākts sanāk T-34. Vienīgais loģiskais secinājums: tas gāja un kopā turējās tikai uz apkalpes entuziasma :D
Kopumā varu teikt sekojošo (kā man liekas):
1) nevar veikt pilnvērtīgu tanku tehnisko novērtējumu no "pāris" eksemplāriem- tas neatspoguļo patieso ainu;
2) T-34 protams nebija augstvērtīgāko tehnoloģiju apkopojums (drīzāk bija gluži otrādi), bet tas bija labs sērijveida tanks, ko varēja ātri saražot lielā skaitā, kas kara apstākļos ir diezgan būtisks faktors;
3) Par nobraukumu 343 km - apšaubu, jo savādāk diez vai tāds tanks (ar tik mazu gaitas resursu) varētu piedalīties militāros konfliktos Tuvajos austrumos 60tajos gados, Āfrikā un Dienvidslāvijā 90tajos gados, kur kaujas attālumi bija krietni lielāki, nemaz nerunājot par Berlīnes oprerāciju;
4) Tas gan patiesi - krievu tehnika un ērtības nekad nav gājušas roku rokā ;)
A ir kaut kas, ko padumju sojuzā izdomāja paši krievi?
Varbūt vienīgi atjautīgas tehnoloģosko rasējumu zagšanas metodes... ;D
Pilnīgs sviests kaut kāda 2 pasaules kara amerkāņu propoganda paši amerkāņi ir atzinuši t-34 par labāko ww2 tanku motors V2 12 cilindru dīzelis 38litri 500 zirgi 15.5 zirgi uz kg max atrums 54 km un tas 1940 gadā ne vaciesiem ne amerkāņiem nebija dīzeļa dzinēja tajā laikā takā nebija no kā kopēt 2 veidu dzinēja palaišana ar starteri un saspiesto gaisu vāciesi savu benzīna čača ragu nevarēja uzkurbulēt salā shermans ar lidmšīnas motoru vāciešu vidū saukts par šķiltavu jo aizdegās regulāri pats no sevis dēļ pārkaršanas runājot par lādiņa atrumu mūsdienu tanku izšauto lādiņa ātrums ir ap 300m/s atkarīgs no lādiņa smaguma bruņas priekš vidējā tanka bija ļoti labas un 76 mm stobrs spēcigs priekš vidējā tanka ja gribi vēl ko uzzināt pajautā nezinu kur tu tos suņa murgus izrāvi http://www.youtube.com/watch?v=fVg6gFmuRlE
Krieviem karošana vienmēr ir nozīmējusi pretinieka nomētāšanu ar gaļu. Arī ar savu tankistu gaļu. Līdz ar to nafig vajag tankam nobraukt vairāk par 343 km? Pusstundai kaujas tanka resursu pietiek, pa to laiku ir saražoti daudzi jauni tanki un apmācīti jauni tankisti.
Ja būtu tik sūdīgs diez vai karu uzvarētu......
Amerikāņiem Šermans arī bija riktīgs degošs zārks....
Reāli sabiedrotajiem labi tanki bija tikai angļiem... Pārējiem bija reāli zārki..
Vienmēr prieks lasīt komentārus, kuros visi visu zin. :)
Par tēmu- grūti novērtēt, cik objektīvs ir tas amerikāņu vērtējums. Pilnīgas patiesības nav nekur. :)
Pieļauju, ka iekšpusē mazāk rūdīts/mīkstāks tērauds varētu būt likts ar nodomu - pasargāt apkalpi no kumulatīvo lādiņu sekām (tādi, kas neizšauj caurumu, bet ar triecienu atšķeļ šķembas no iekšpuses), mīkstāks tērauds būtu elastīgāks. Protams, varēja to risināt arī tā kā vēl mūsdienās dara, apkarinot tanku ar kumulatīvo lādiņu neitralizējošām sprāgstvielām
pirmajā bildē ir tanks T34-85. nevar viennozīmīgi apgalvot, ka T34 bija pēdējais mēsls, balstoties uz dažiem dokumentiem, kas rakstīti kara laikā - ļoti plaši izplatīta propoganda. tanks protams nebija viens no tiem spīdošākajiem ar saviem plusies un mīnusiem (vairāk jau mīnusiem), bet tas ideāli izpildīja prasības: lēts, viegli un ātri uztaisāms, viegli remontējams, pietiekami izturīgs un spēcīgs - perfekts masveida ražošanai. šo īpašību dēļ tanks ir ieguvis titulu labākais WW2 tanks.
Vēl kas attiecas par caurgājamību es atkal lasīju vāciešu atziņas par pārķertu T34 un viņi tur nemaz tik pesimistiski nebija.. Tur tika uzsvērts tas ka tanks ir ātrs ar labu caurejamību..
Emm... ir dažas kļūdiņas 2ajā bildē tas tanks nav T-34, vai T-34-85 , bet tas ir KV-1 .
Nu jā kādreiz jau bija tā ar tiem tankiem, visvairāk dominēja vācieši ar savu Tīģeri un Tīģeri 2...