local-stats-pixel fb-conv-api

Lada VAZ-2105 VFTS5

148 0

PSRS laikos burtu salikums VFTS (Vilņas transporta līdzekļu fabrika), izsauca īpašas jūtas tiem, kuri nodarbojās ar ralliju. VAZ-2105 VFTS bija viens no veiksmīgākajiem šīs rūpnīcas projektiem. Ar šiem auto brauca PSRS autorallija izlase un retos gadījumos pa kādam auto modelim tika arī ārzemju pilotiem. Vilņas autorūpnīcas uzplaukums sākās 1980to gadu sākumā: kopējā rūpnīcas platība 1500 kvadrātmetri, eksperimentālais cehs un savs konstruktoru birojs, kā arī laboratorijas dzinēju un elektronikas pārbaudei. Gada laikā 50 cilvēku kolektīvs izgatavoja ap 200 sacīkšu auto.

148 0 5 Ziņot!
Ieteikt: 000
Spoki.lv logo
Spoki.lv

Komentāri 5

0/2000

Lai nu kā, bet šitie bija riktīgi zvēri tajos laikos, ne tikai padomijā. Pat pēc padomijas vēl dzīvi saglabājušies rallija žiguļi bija cieņā. Mēs savulaik braucām raļļos ar rūpnīcā sagatavotu VAZ-2107. Vairs lāgā neatminos modeļa ciparu, pa atmiņu kambariem mētājas 21076, bet neesmu īsti drošs. Tam jau origināli nebija nemaz paredzēts pakaļējais sēdeklis, bija jau rūpnieciski iestrādāti (nevis pārmetināti) stiprinājumi  4-punktu drošības jostām, pamatīgs šķērstabilizatora pilons, pakaļējais tilts ar papildus stiprinājumiem, pastiprināti priekšējie lonžeroni un amortizatoru augšējie atbalsti, Ņivas priekšējie plaukti un šarnīri, jau rūpnieciski integrēts drošības rāmis. Vairs neatminos visas modifikācijas, bet to bija patiesi daudz. Tomēr visvairāk modificēts bija motors un ātrumkārba. Tas auto gāja vienkārši ārprātā - pat neticējās, ka tas ir žigulis.

Patieso sāpi mēs izjutām, kad vienā ātrumposmā aprāvām kloķenei šāles, norāvām klani, izsitām caurumu blokā un arī galva dabūja savu tiesu. Tādas remontu izmaksas mēs vienkārši toreiz nespējām pacelt, jo tur burtiski viss bija modificēts un specizgatavots. Auto tika pārdots vienam censonim, kurš to atdzīvināja pēc apmēram 2 gadu pacietīga darba un iespaidīgiem ieguldījumiem.

3 0 atbildēt

Spridzekļi emotion 

1 0 atbildēt

 emotion 

0 0 atbildēt

 emotion 

0 0 atbildēt

Tas modelis bija pec pases VAZ 2172, vieta aizmugure sedekliem patiesam nebija paradzeti, motora galva bez blives. Ka jau "abolzinis" rakstija, atjaunot motoru pec salu aprausanas nebija iespejams, $$$. 5ktaja atruma sledzam ap 150+. kads var neticet, tacu tads tas autins bija.

0 0 atbildēt