No sākuma radās vizuālais tēls kādai būtu jāizskatās Mazda Rx-9 virsbūvei un tā arī tapa kāda mākslinieka prātā, kurš nav saistīts ar Mazda kompāniju, bet pietiek ar fotošopu un nelielam zināšanām par automašīnām un top automašīnas dizains pat acīm tīkams dizains.
Lai gan rotordzinējs nav stabili iesakņojies auto būves industrijā, Mazda no tā nav atteikusies un pēdējos pārdesmit gadus izmanto dažu savu modeļu aprīkošanā.
Rotordzinēja būtiskākā atšķirības pazīme ir spēja no maza darba tilpuma izspiest daudz jaudas, taču tai pašā laikā arī degvielas patēriņš ir stipri lielāks par vidējo. Mazda šobrīd izstrādā jauna tipa rotordzinēju, kurš spētu darboties gan ar benzīnu, gan ūdeņradi, un kura lietošanas izmaksas ilgtermiņā būtu zemākas.
Kā vēsta britu Autoexpress, Mazda inženieri esot sākuši divu degvielu motora izstrādi; pēc koncepcijas tas ir līdzīgs BMW Hydrogen 7, kurš aprīkots ar 6 litru V12 benzīna motoru, kas spēj kustības enerģijā pārvērst arī ūdeņradi. Gaidāms, ka Mazda šādu motoru izmantos nākamās paaudzes RX-8, tiesa gan, modelis pēc paaudžu maiņas varētu tikt dēvēts par RX-9.
Nākamās paaudzes kupejai tiks saglabāta aizmugurējās ass piedziņa, savukārt par dizaina paraugu kalpos konceptautomobilis Taiki. Lai arī automobilim plānots uzstādīt savdabīgu jaudas agregātu, to būs iespējams komplektēt kā ar mehānisko, tā arī automātisko transmisiju. Paredzamais degvielas patēriņa samazinājums ir 20 procenti.
Šeit jāatzīmē, ka ekonomiskumam ir arī sava tumšā puse - darbojoties ūdeņraža režīmā, piemēram, pilsētas satiksmē, RX-9 jauda būs par aptuveni 20 procentiem mazāka. Labi vien, ka vadītājs pats ar speciāla slēdža palīdzību varēs patstāvīgi pārslēgties no ūdeņraža uz benzīna padevi.
Mazda RX-9 debija gaidāma ne vēlāk kā 2012.gadā.