Sveiki spoki!
Šoreiz raksts būs par daudziem aktuālu tēmu, auto benzīna dzinēju forsēšanu, centīšos izskaidrot būtiskāko tā, lai visiem skaidrs ne tikai cilvēkiem ar atbilstošu izglītību. centīšos izkliedēt vairākus mītus, vienkāršā valodā pastāstīt auto braucējiem un auto entuziastiem kā tas darāms. Domāju, ka šis vislabāk noderēs jaunajiem auto braucējiem un entuziastiem. Piebildīšu, ka informācija kura šajā rakstā tiks publicēta ir ņemta no savas pieredzes, no vectēva mācītā un no dažādiem amata profesionāļiem. Katram meistaram ir savi knifiņi un pārliecības, centos no tā visa izfiltrēt to labāko pamatojoties uz iegūtajiem savas pieredzes rezultātiem.
Sākšu ar pamatprincipiem kā ir iespējams palielināt dzinēja jaudu:
1. Lai cik banāli tas neskanētu, bet pats vienkāršākais veids ir savest motoru kārtībā (neattiecas uz jauniem auto un dzinējiem, kuri ir kārtībā), tā var palielināt dzinēja resursu un atjaunot zudušo jaudu.
2. Otrs veids ir vēl banālāks, Ielikt jaudīgāku dzinēju.
3. Trešais veids ir viss banālākais , nopirkt jaudīgāku auto būtībā neslikts veids ar, kuru var ietaupīt laiku un naudu.
Bet nu pievērsīsimies tam ko bijāt gaidījuši, kā palielināt jaudu konkrētam dzinējam, ne vienmēr ir iespēja izmantot kādu no iepriekš minētajiem veidiem, te atkal būs vairāki pamata veidi:
1. Palielināt tilpumu.
2. Palielināt kompresijas pakāpi.
3. Mainīt dzinēja elektroniskā vadības bloka algoritmu (Čip tūnings).
4. Rotējošas masas svara samazināšana.
5. Turbo pūte.
6. Nos (Nitrous oxide systems).
7. Gāzu sadales mehānisma uzlabošana un regulēšana.
8. Ieplūdes/Izplūdes trakta uzlabošana.
Atkarībā no budžeta un iespējām var izmantot un izmanto visus iepriekš minētos veidus kompleksā
Svarīgi ir zināt, ka mainot kādu no dzinēja parametriem, tilpumu, kompresijas pakāpi, ieplūdes traktu, izplūdes trakta parametrus mainās arī dzinēja degvielas gāzu sadales mehānisma, degvielas padeves un aizdedzes sistēmas regulējums!
Izskatīsim minētos veidus detalizētāk: