Un kā pēdējais šajā rakstā, dzinēja piebraukšana:
Dzinēja piebraukšana ir būtiska un ir vajadzīga, tam ir pavisam vienkāršs izskaidrojums, gredzenu virsmām ar cilindru sienām ir savstarpēji jāsastrādājas, jāsapulējas ja tas nenotiek dzinējs no paša sākuma tiek dzīts palielinātā slodzē tad gredzeni pārkarst un deformējas kas vēlāk veicina to pastiprinātu dilšanu un ielipšanu.
Mīti par piebraukšanas nevajadzīgumu rodas pārsvarā no sporta auto, profesionāli mehāniķi neatklāj visas nianses un iesācēji sportā to pat nezin. Būtībā viss ir vienkārši, sporta dzinējam pēc cilindru honēšanas virsmas vēl tiek piestrādātas, lai nav asumu, kā arī izmanto virzuļu gredzenus ar speciālu pārklājumu, kurš piedilst pēc cilindra firmas pirmajās minūtēs tā uzlabojās kompresija jau uz reiz. gredzeniem bez pārklājuma paiet laiks kamēr piedilst un sastrādājas ar cilindra virsmu un tikai tad ir maksimālā kompresija. Pēc tam dzinēji tiek griesti uz speciāla stenda aukstā veidā (nedarbinot) kur piestrādājas virzuļgrupa, jo sevišķi tas ir svarīgi dzinējiem, kur ir samazināta termoatstarpe starp cilindru un virzuli. Pēc iepriekš minētajām darbībām dzinējs vēl tiek darbināts brīvgaitā un tikai tad iziet trasē, bet no malas izskatās, ka nekāda piebraukšana nav bijusi un protams ar sporta auto nevizināsies 1000km piebraukšanai. Protams ir vēl specifiski gredzeni, kuri nav pieejami tirgū, bet tā jau ir cita tēma.
Par katru dzinēja komponenti var rakstīt daudz kā vienkāršā valodā tā arī profesionāli, bet tas viena raksta ietvaros būs par daudz un apnīkoši, tāpēc ja kāds grib uzzināt kaut ko konkrētāk par kādu procesu vai detaļu var ieteikt tēmu rakstam komentāros.
Pagaidām viss.
P.S.
Tā kā par dzinēju forsēšanu ir sākts tad nākamais raksts, kurš jau ir iesākts, būs par man tuvu tēmu, klasikas žiguļa dzinēja forsēšanu.